Atunci când doriți să achiziționați un autovehicul, un aspect pe care cu siguranță îl aveți în vedere este rezultatul testului de impact. Fie că sunt realizate de firmele de asigurări sau de organisme europene independente, scorurile acestor crash-teste oferă un insight valoros cu privire la siguranța pe care mașina respectivă o oferă.
Aceste rezultate nu surprind totuși problema în ansamblu. De exemplu, testele de impact frontal simulează ciocnirea autovehiculelor de aceleași dimensiuni. Dar ce se întâmplă atunci când sunteți ciocnit de o mașină mai mare, mai grea, mai înaltă? Rezultatele unei cercetări realizate la Universitatea din Buffalo ar putea schimba perspectiva multor persoane.
Legile fizicii spun că vehicul mai mic este cel care are cel mai mult de suferit în urma unui impact, riscul de deces fiind de 7,6 mai mare în cazul șoferilor mașinilor de mici dimensiuni.
Totuși, alegerea unui SUV nu înseamnă neapărat că orice risc va fi ținut la distanță. Din cauza faptului că au un centru de gravitație mai mare, aceste mașini sunt predispuse la răsturnare, eveniment fatal de cele mai multe ori, scrie www.consumerreports.org.
Sistemul de control electronic al stabilităţii (ESP/ESC) este responsabil pentru reducerea acestui risc și de aceea specialiștii din industria auto susțin că nu ar trebui să achiziționăm autovehicule care nu sunt dotate cu acest sistem. ESC-ul este un sistem obligatoriu începând cu 2012. Conform statisticilor, 6,800 de pasageri au decedat în 2010 din cauza faptului că nu purtau centuri de siguranță.
Cum se alege o mașină sigură?
Rezultatele testelor de impact sunt relevante și de un real ajutor. Totuși, potrivit specialiștilor, trebuie să ne asigurăm că mașina pe care intenționăm să o achiziționăm este dotată cu echipamente de siguranță și de control al stabilității.