Întregul sistem de propulsie, inclusiv motorul electric, transmisia și electronica de putere a fost furnizatp de către ZF Group. Evenimentul demonstrativ de la Timisoara a fost organizat pentru a sublinia dezvoltarea rapidă a centrului local ZF R&D Tech Center, scrie Mediafax
Fiind partenerul oficial pentru propulsie al Mahindra Racing, una dintre echipele fondatoare din campionatul ABB FIA Formula E, ZF poate aduce pe piață o nouă tehnologie avansată de electrificare, care a fost testată în condițiile extreme ale seriilor de curse. „Cooperarea cu Mahindra Racing oferă o perspectivă excelentă pentru ZF, pentru a demonstra calitatea și competitivitatea soluțiilor noastre de mobilitate electrică și accelerează ritmul dezvoltării tehnologiei avansate la ZF” – a spus dr. Otmar Scharrer, Senior Vice President R&D, ZF Electrified Powertrain Technology.
Monopostul electric Mahindra Racing M8Electro pic.twitter.com/nTlvA9F0xT
— Jurnalul (@JurnalulN) September 24, 2022
ZF R&D Tech Center Timișoara s-a desprins din divizia de automotive a furnizorului român de servicii de inginerie BeeSpeed și face parte din ZF din ianuarie 2019. BeeSpeed lucra deja pentru Divizia ZF Active Safety Systems din 2008. Odată cu dezvoltarea actuală, ZF își extinde competențele a hub-ului său de inginerie din vestul României, de la sisteme de direcție și frânare, până la soluții de mobilitate electrică și software și extinderea echipelor de inginerie pe toate segmentele. ZF R&D Tech Center România din Timișoara face parte din rețeaua globală de cercetare și dezvoltare a ZF, contribuind la dezvoltarea Generației Următoare a Mobilității.
Formula E a fost fondată ca o serie de curse complet electrică în 2014, iar Mahindra Racing a făcut parte din seria de curse Formula E încă de la început. Mașina demo prezentată în cadrul evenimentului ZF de la Timișoara este o mașină Gen 2. Aceasta a fost condusă de fostul pilot de Formula 1 Nick Heidfeld, care a fost pilot Mahindra în Formula E în perioada 2014-2018 și actualmente este consilier tehnic al Mahindra Racing. Mașina Gen 2 a fost introdusă în sezonul 5 și a fost folosită până la finalul sezonului 8. Cu o putere de 250 kW, Gen2 poate accelera de la 0 la 100 km/ h în 2,8 secunde și atinge o viteză maximă de 280 km/ h.