x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Auto Maşina electrică, practică, dar nu şi în România

Maşina electrică, practică, dar nu şi în România

09 Iun 2015   •   07:17
Maşina electrică, practică, dar nu şi în România
Sursa foto: omada/Getty Images/iStockphoto

În țara noastră piaţa autoturismelor electrice e limitată, în ciuda facilităţilor oferite prin programul „Rabla”. Potrivit datelor oficiale, sunt înmatriculate aproximativ 130 de astfel de autoturisme. Iar prin „Rabla” în ultimii doi ani a fost cumpărată o singură maşină.

Lipsa infrastructurii de încărcare este principalul motiv pentru care piaţa e aproape inexistentă. La noi sunt doar 16 staţii de acest gen, dintre care 12 sunt în Bucureşti, iar celelalte în Drobeta-Turnu Severin, Braşov, Sibiu şi Timişoara. Un al doilea motiv este preţul destul de ridicat. Cel mai ieftin este Zoe, noul model lansat de Renault, al cărui preţ porneşte de la 20.900 de euro, iar versiunea superioară, Zen, costă 22.000 de euro. Volkswagen e-up are un preţ de pornire de peste 26.000 de euro, Mitsubishi depăşeşte 30.000 de euro, iar modelul Kia pleacă de la 37.000 de euro. România s-a angajat, în baza unei rezoluţii a Parlamentului European, ca în următorii 5 ani să instaleze 6.000 de prize şi staţii publice de încărcare a maşinilor electrice. Ministerul Mediului oferă din acest an o subvenţie de 20.000 de lei pentru cumpărarea unei maşini electrice şi îşi propune să acorde şi finanţări pentru staţiile de încărcare.

Un avantaj al maşinii electrice constă în taxele scăzute, preţul mic la asigurare şi costuri reduse la perisabile
 

×