x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Auto Mercedes a salvat milioane de vieţii

Mercedes a salvat milioane de vieţii

19 Oct 2017   •   17:49
Mercedes a salvat milioane de vieţii

“Care crezi că este cel mai mare progres privind siguranţa pe şosele, după centura de siguranţă?” este întrebarea pusă de The Independent. Un sistem care ar putea ocupa o astfel de poziţie este controlul de stabilitate. În 1989, un prototip al Mercedes-Benz, condus de inginerul companiei, Frank-Werner Mohn, nu avea un astfel de sistem, deorece nu fusese încă inventat, acesta fiind şi motivul pentru care prototipul de la Mercedes a sfârşit blocat într-un morman de zăpadă în nordul Suediei, potrivit sursei citate.

Majoritatea oamenilor, implicaţi într-un astfel de accident, ar fi început imediat să se gândească la scuze plauzibile pentru care te reîntorci la firmă cu maşina accidentată, însă Herr Mohn a avut o idee mult mai radicală, în condiţiile în care rămăsese blocat în maşină, iar afară începea să fie din ce în ce mai frig.

Când s-a întors la fabrica din Stuttgart, a început să schiţeze ideea pe hârtie împreună cu mai mulţi ingineri. Ce ar fi dacă ar adăuga un computer care să vorbească cu ABS-ul, pentru a putea măsura rapid unghiul volanului şi unghiul de alunecare al maşinii? În modul acesta ai putea modula frânarea pentru a opri derapajul.

Pe măsură ce studiau ideea, au descoperit că şi Bosch, unul dintre furnizorii lor, avea deja o ideea similară, care trebuia să funcţioneze în momentul în care se blocau frânele în timpul unei urgenţe. Însă, Mohn nu a rămas blocat în zăpadă din cauza unei urgenţe, ci din cauză că a pierdut controlul, aşa că sistemul trebuia să fie activ tot timpul.

La doi ani după incident, Mohn avea un sistem care funcţiona şi care a fost dat spre producţie. În mod natural, acesta a fost pus prima dată pe un S-Class, în 1995. Rapid, sistemul a început să fie introdus pe fiecare maşină nouă.

Acest sistem era o tehnologie de siguranţă excepţională şi aparţinea brandului Mercedes-Benz, pentru că era un sistem creeat de unul dintre inginerii lor. Mercedes a construit sistemul cât de repede a putut, dar nu puteau ţine pasul cu cererea şi cu cheltuielile necesare, aşa că au luat o decizie neaşteptată: au oferit tehnologia altor companii tehnologice, ştiind că vor creea sistemul şi îl vor vinde brandurilor competitoare. 

În plus, Mercedes nu a vândut această tehnologie, ci pur şi simplu a dat-o. “În interiorul meu eram rănit, pentru că era invenţia mea şi era dată. Dar, bineînţeles, acum văd că cea mai bună decizie a fost să o facem disponibilă pentru toată lumea, să existe pe toate maşinile.”, a spus Mohn.

A fost cea mai bună decizie, deoarece, la 10 ani diferenţă, autorităţile germane au început să observe o scădere a numărului de accidente. Unii experţi estimează că numărul de vieţi salvate datorită acestei invenţii este de peste un milion.

Frank-Werner Mohn se va pensiona în acest an, după ce a lucrat pentru Mercedes-Benz timp de 35 de ani. Dacă lucrurile ar fi decurs diferit în ceea ce priveşte invenţia sa, acesta ar fi fost milionar, însă Mohn şi-a petrecut ultimii ani în cadrul companiei lucrând la tehnologia autonomă.

×