x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Auto Noile diesel-uri de la Renault, Nissan, Hyundai, Citroen, Fiat şi Volvo ar produce mai multe emisii în condiții reale

Noile diesel-uri de la Renault, Nissan, Hyundai, Citroen, Fiat şi Volvo ar produce mai multe emisii în condiții reale

01 Oct 2015   •   14:49
Noile diesel-uri de la Renault, Nissan, Hyundai, Citroen, Fiat şi Volvo ar produce mai multe emisii în condiții reale

Noile maşini diesel de la producătorii auto, inclusiv Renault, Nissan, Hyundai, Citroen, Fiat şi Volvo, ar produce mai multe emisii când sunt testate în condiţii reale de conducere, conform datelor publicate de Automobil Clubul German (ADAC), transmite site-ul business-reporter.co.uk.

Numai un sfert din cele 79 de modele diferite testate de ADAC şi-au îndeplinit performanţele oficiale la testele existente la nivelul UE, conform informaţiilor apărute în publicaţiile britanice 'Guardian'şi 'Independent'. Rezultatele arată că Volvo S60, Espace Energy Renault, Jeep Renegade şi X-Trail Nissan au depăşit de peste 10 ori limitele legale din Europa pentru oxid de azot.

Reinhard Kolke, responsabil tehnic la ADAC, a declarat pentru 'Guardian': 'Dacă toate maşinile ar fi îndeplinit cerinţele (privind limitele legale din Europa pentru oxid de azot), am fi rezolvat cele mai grave efecte la adresa sănătăţii. Fiecare consumator are dreptul să se aştepte ca toţi producătorii auto să respecte limitele dar încă se depăşesc aceste limite'.

ADAC a testat modelele diesel conform standardelor europene apoi a comparat rezultatele cu Procedura Mondială de Testare a autovehiculelor uşoare (WLTC) care se crede că ar reprezenta condiţii mai realiste de conducere.

Un purtător de cuvânt al Nissan a declarat: 'Putem confirma fără nici o îndoială că respectăm reglementările de pe toate pieţele', în timp ce un purtător de cuvânt al Renault a precizat: 'Grupul îndeplineşte toate reglementările şi prevederile legale din pieţele în care operează. Vehiculele nu sunt echipate cu dispozitive care modifică rezultatele testelor'.

'Hyundai Motor respectă reglementările şi metodele de testare din fiecare regiune unde vinde maşini, inclusiv în Europa', a afirmat, la rândul său, un purtător de cuvânt al grupului sud-coreean.

Reprezentanţii Citroen, Fiat şi Jeep nu au comentat informaţiile.

Grupul auto german Volkswagen este implicat în prezent într-un scandal de amploare, după ce a recunoscut că a echipat 11 milioane de vehicule vândute la nivel mondial (dintre care 2,8 milioane în Germania) cu un soft care falsifică rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor diesel. Scandalul a forţat demisia directorului general Martin Winterkorn, care a fost înlocuit cu Matthias Muller, directorul Porsche.

Portofoliul Volkswagen este format din 12 mărci, printre care automobilele VW, Lamborghini, Skoda, Seat, Bentley, Audi şi Bugatti, dar şi camioanele MAN şi Scania.

Constructorul auto german a anunţat miercuri că va prezenta, în octombrie, soluţiile şi măsurile tehnice care vor fi adoptate pentru corectarea caracteristicilor privind emisiile vehiculelor diesel în condiţiile în care pentru circa cinci milioane de vehicule din marca Volkswagen Passenger Cars este necesară o procedură de service.

×
Subiecte în articol: scandal emisii de co2