Într-un moment în care conectivitatea şi adaptabilitatea sunt considerate subînţelese în activitatea cotidiană, atât în viaţa profesională, cât şi în cea personală, noul Opel Insignia se lansează pe piaţa din România cu funcţii ce integrează cele mai recente cerinţe în domeniu. Noua generaţie este proiectată având conceptul de conectivitate la bază şi vine cu un sistem infotaintment ce integrează smartphone-ul sau tableta, duplicând din conţinutul şi utilitatea acestora pentru a asigura călătorii mai sigure şi mai simple.
Continuând seria de adaptări centrate pe nevoile utilizatorilor, meniul disponibil pe Opel Insignia poate fi stabilit pentru limba română şi, mai mult, navigaţia în limba română este de acum oferită pentru piaţa locală. Sistemul are instalate toate hărţile Europei, actualizări fiind disponibile ulterior. Informaţii precum limitările de viteză aplicate anumitor segmente de drum sunt înregistrare de sistemul Opel Eye, ce le integrează în comunicare. Alături de alte date de trafic, acestea pot fi redate datorită camerelor ce identifică indicatoarele rutiere şi oferă astfel şoferului instrumentele necesare.
Comunicarea nu se limitează însă la informaţiile puse la dispoziţie de către maşină. Elementele carefacilitează interacţiunea şoferului cu aceasta acoperă în cazul noului Opel Insignia nu mai puţin de patru opţiuni. Comenzile pe volan şi ecranul color tactil de 8 inch, cel mai mare din segment, sunt două dintre variantele de plasare a comenzilor. Un dispozitiv touchpad amplasat la îndemână, langă schimbătorul de viteze, permite aceleaşi interacţiuni ca şi ecranul tactil, completând însă cu recunoaşterea scrisului de mână, o funcţie importantă pentru siguranţă. De exemplu, pentru introducerea unei adrese în sistemul de navigaţie, şoferul nu este nevoit să îşi ia privirea de la drum, ci poate indica destinaţia prin acest sistem facil şi mult mai sigur.
Mai mult, o adresă folosită des poate fi păstrată la îndemână şi accesată rapid datorită opţiunii care permite salvarea a nu mai puţin de 60 de favorite. Urmând acelaşi raţionament al facilitării interacţiunii cu maşina, opţiunile nu se limitează doar la destinaţii pentru sistemul de navigaţie sau posturi radio, ci pot include melodii, fotografii sau contacte uzuale din telefon. Acestea pot fi aranjate pe categorii sau în funcţie de altă preferinţă.
Opel propune sistemul infotaiment IntelliLink, ce permite utilizatorului unui smartphone să păstreze în permanenţă accesul la ceea ce contează: muzica din telefon sau datele de contact ale celor cu care comunică şi posibilitatea de a îi apela rapid şi fără riscuri în trafic. Accesul la internet completează aceste funcţii, făcând practic din terminalul mobil un punct extins de comunicare.
Un astfel de serviciu este adresat clienţilor Insignia de pretutindeni, fiind relevant şi pentru piaţa noastră. 5,3 de milioane de internauti romani, peste o jumatate din numarul total de utilizatori de internet din Romania, se conectează la internet cel puţin o dată pe lună folosind telefonul mobil sau tableta, conform studiului realizat de agentia de cercetare Gemius. Cu 2,5 milioane de femei în această categorie, doamnele sunt aproape la fel de active în această latură a tehnologiei precum bărbaţii.
Numărul utilizatorilor care accesează zilnic internetul de pe un dispozitiv mobil este de 2,93 milioane, adica 33% din totalul de 8,9 milioane de utilizatorilori de internet din România.