x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Auto Dacia cu pat

Dacia cu pat

de Tudorel Muşat    |    06 Oct 2023   •   07:45
Dacia cu pat

Renault a reușit să facă din marca națională auto a României aproape orice. A început cu un sedan, a continuat cu hatchback, s-a transformat în SUV, ba chiar și în electric.

 

Acum a ajuns la faza în care are 7 locuri, e MVP și are în dotare și-un pat. Și mai poate fi și hibrid. Asta reușind să păstreze un preț decent. A pus îmbunătățiri. Și nu puține. Cine ar fi visat că Dacia va avea frână electrică, avertizare pentru unghiul mort sau keyless. E drept că pentru un hibrid trebuie să ajungi să scoți din buzunar 25.000 de euro.

 

Jogger e ultimul venit în portofoliu Dacia. Poate părea o mândrie pentru noi, dar el se produce departe de Mioveni, tocmai pe malurile Mediteranei, în Africa, la Tanger. Dar poartă marca care aduce aminte de strămoșii noștri. Dacia a introdus un nou finisaj numit „Extreme” pe întreaga gamă. Acest nou nivel este disponibil pe toate vehiculele, inclusiv pe Jogger. Dar, dincolo de adăugarea unui alt nivel de finisare în gamă, Dacia dorește să se desprindă de imaginea sa low-cost, accentuând latura sa aventuroasă, așa cum o demonstrează parteneriatul mărcii cu lumea aventurii în natură. Vehiculele reprezintă noul vârf de gamă, cu noi echipamente și elemente de design specifice. Jogger a primit o culoare exclusivistă „verde cedru”, iar anumite detalii de caroserie au fost colorate în „maro cupru” (capacele oglinzilor, centrele roților, logo-ul Dacia pe hayon și jantele din aliaj de 16 inchi negru lucios).  Cu această finisare, Joggerul capătă un plus de personalitate. Această distincție este prezentă și în habitaclu, prin adoptarea unei noi tapițerii care constă într-o țesătură cu un aspect vizual asemănător cu cel al catifelei, dar care este, în același timp, foarte rezistentă și ușor de curățat. Ce-i drept, pielea respiră cam greu și transpiri mult dacă ești în pantaloni scurți. Această țesătură este aplicată pe panourile ușilor, pe scaune și pe tabloul de bord. Există, de asemenea, accente de culoare maro și covorașe de cauciuc în fiecare rând.

 

Sacrificul din portbagaj

 

Jogger are în configurația de bază o adevărată hală. Măsoară 708 litri, conform standardului VDA. Cu 7 locuri, capacitatea se reduce la 565 de litri, dar este departe de a fi ridicolă. Cu scaunele pe loc, aceasta scade la 160 de litri. Problema apare atunci când vrei să faci din Jogger un mic camper. Adică să-i montezi structura de pat în portbagaj. Sub el, îți rămâne puțin loc pentru bagaje, dar ai o măsuță la dispoziție. Extra poți comanda un portbagaj suspendat, dar nu poți pune pe plafon mai mult de 80 de kilograme. Spre deosebire de patul pe care l-ai face cu scaunele rabatate complet, cel premontat e ceva mai îngust și mai ridicat astfel încât nu poți sta în șezut. Dar are inclusă o saltea. Patul cântărește 50 kg și costă 1.490 de euro dacă îl comanzi de la început, sau 1790 de euro, dacă optezi pentru el după ce-ai luat mașina. Separat poți comanda și-un cort special. Se prinde de haionul care trebuie să rămână desfăcut și se întinde pe patru metri în lungime. Este compus dintr-un living și o cameră pentru trei persoane. Prețul este de 340 de euro. Jogger își permite să se comporte ca un mic camper pentru că are un ampatament de aproape 2,9 metri, ca la o mașină premium. 

 

Interior plăcut

 

Aspectul interiorului este departe de a fi neplăcut, cu un panou de bord din pânză pe toată lățimea și un panou de instrumente parțial digital de 7 inchi ce amintește de generațiile mai vechi Renault. Ecranul multimedia de 8 inchi, deși nu este de ultimă generație, este plăcut de utilizat și destul de fluid, deși un pic mai multă receptivitate ar fi fost binevenită. În fine, cum acest nivel de echipare este menit să sporească vocația off-road a Jogger-ului, este echipat cu un sistem de tracțiune care permite dezactivarea ESP-ului. Aspectele practice rămân neschimbate, în afară de întreținerea mai ușoară a tapițeriei. Pasagerii din spate se bucură de un spațiu bun pentru genunchi și de un spațiu generos pentru cap. Există 2 porturi de încărcare USB, unul pe consola centrală, celălalt pe undeva pe lângă volan în partea de sus a planșei de bord, bun dacă vrei să-și pui telefonul lipit cu ventuza de parbriz. Deși nu e cazul, dacă ai optat pentru multimedia de pe Extreme care are o bună comunicare cu Androidul.


 

Consum bun

 

Am testat - pe un parcurs de aproape 400 de kilometri, incluzând autostradă, traseu sinuos de munte și trafic de București - un Jogger cu motor de 1 litru cu turbină și 110 cai putere. Cuplul de 200 Nm mișcă bine mașina de 1,2 tone și ajunge la 100 km în 11 secunde, în timp ce viteza maximă este de 180 km/h. Consumul a fost de 10 litri/100 km în urban și de 6,5 litri/100 km în regim mixt. La viteze de peste 100 km/h, pe autostradă, zgomotul de afară ajunge destul de puternic în habitaclu, semn că Dacia putea lucra mai bine la insonorizare. În ceea ce privește manevrabilitatea, Jogger își face bine treaba în general. Confortul este mediu pentru această categorie. Cu toate acestea, nu vă așteptați să fie predispus la un condus rapid sau dinamic, care nu sunt în mod clar punctul său forte. Direcției îi lipsește precizia și consistența, iar suspensia face o treabă foarte slabă în absorbția mișcărilor corpului, ceea ce duce la un ruliu pronunțat în timpul condusului rapid și la o deteriorare vizibilă a confortului. Pe Jogger există câteva sisteme pe care părinții noștri nu și le imaginau pe o Dacie. Există un avertizor pentru unghiul mort. Se manifestă prin aprinderea unui led în oglinda laterală, pictograme specifice în bord și semnal sonor. Apoi, avem un indicator care arată când e cel mai eficient să schimbi treapta de viteză. Frâna „de mână” este electrică, se cuplează și decuplează automat. Pornirea se face de la buton, iar cheia trebuie doar ținută în buzunar pentru a bloca și debloca automobilul. Există încălzire în scaunele din față, iar clima se poate programa de la buton. Pentru scaunele din spate există măsuțe prinse de scaunele din față. La modelele Extreme există și cameră pentru parcare cu avertizori sonori, binevenită pentru un automobil care depășește 4,5 metri în lungime. Modelul testat de mine ajunge la 21.650 de euro cu TVA, la care se mai adaugă 1.774 de euro pentru pat și cort.



 

Dezavantaje

 

- insonorizarea

- consumul urban

- patul necesită portbagaj suplimentar

 

Avantaje

- un mic camper

- poate ajunge la 7 locuri

- consum extraurban

Cifre

1434 euro, prețul patului

340 euro prețul cortului de 3 persoane cu living

6,5 litri/100 km, consum mixt

››› Vezi galeria foto ‹‹‹

×
Subiecte în articol: Renault suv electric