Un test de laborator efectuat la solicitarea emisiunii BBC Panorama arată că vehiculele Volkswagen dotate cu softul care falsifică rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor diesel pot manipula şi nivelul emisiilor la testele oficiale din Europa, nu numai în SUA, transmite BBC.
Testele efectuate de acel laborator reprezintă prima filmare a modului în care acţionează softul, a declarat compania, pentru BBC.
Reprezentanţii VW au recunoscut în septembrie că au falsificat datele la testele din SUA privind emisiile vehiculelor şi au anunţat că 11 milioane de vehicule diesel cu motoare de patru cilindri vândute în întreaga lume au fost echipate cu sisteme electronice speciale, pentru evitarea standardelor referitoare la poluare.
Dar nu se ştie sigur dacă producătorul german a falsificat datele la testele oficiale privind emisiile vehiculelor în Europa. Rezultatele testului de laborator efectuat la solicitarea emisiunii BBC Panorama sugerează că VW a manipulat şi nivelul emisiilor la testele oficiale din Europa, nu doar din SUA.
Dezvăluirea ar avea implicaţii uriaşe asupra grupului german, care a anunţat că încă nu a stabilit dacă acel soft încalcă legislaţia în Europa. VW a recunoscut că 8,5 milioane de vehicule diesel vândute în Europa au fost echipate cu sisteme electronice speciale, pentru evitarea standardelor referitoare la poluare.
Computerul maşinii funcţionează astfel încât reduce nivelul emisiilor de oxid de azot din ţeava de eşapament, în timpul testelor. Softul a fost utilizat mulţi ani pentru a permite VW să treacă testele mai stricte privind emisiile din SUA şi este posibil să fi fost utilizat şi în Europa.
Un model diesel VW Passat Blue Motion a fost testat de BBC Panorama la un laborator de testare acreditat, din Cehia. Testul a fost efectuat în prezenţa unui fost inspector auto guvernamental, Ted Foreman. Laboratorul a confirmat că modelul Passat era echipat cu softul care falsifică rezultatele testelor antipoluare. A fost efectuat testul pentru standardul Euro 5, acelaşi pe care acest model a trebuit să-l treacă înainte de a fi scos la vânzare. Şi modelul diesel VW Passat Blue Motion a trecut testul, emiţând emisii de oxid de azot de 167 mg/km, în timp ce limita Euro 5 este de 180 mg/km.
Volkswagen, cel mai mare producător auto european, a informat vineri că anul viitor va cheltui 12 miliarde de euro pentru construcţia de uzine şi dezvoltarea de tehnologii. Comparativ, în 2015, Volkswagen promitea că va investi, în medie, 17,1 miliarde de euro în fiecare an până în 2019.
Este pentru prima dată după criza financiară din 2009 când Volkswagen reduce cheltuielile de capital. Chiar şi aşa, investiţiile de capital preconizate de Volkswagen pentru 2016 sunt mai mari decât media de 8,6 miliarde de euro pe an înregistrată în perioada 2010 - 2012.
Costurile totale cu care se confruntă VW din cauza scandalului emisiilor sunt estimate undeva între 30 şi 65 de miliarde de euro, iar analiştii avertizează că grupul ar putea fi nevoit să vândă unele operaţiuni.
Portofoliul grupului Volkswagen este format din 12 mărci, printre care automobilele VW, Lamborghini, Skoda, Seat, Bentley, Audi şi Bugatti, dar şi camioanele MAN şi Scania.
Sursa: Agerpres