Potrivit cercetarii 'Atitudini si obiceiuri de consum media. Perceptii privind CNA', realizata de IRES si prezentata ieri la CNA, 83% dintre romani se uita zilnic la televizor, in timp ce 10% – se uita de cateva ori pe saptamana, iar 3% – o data pe saptamana, 1% – cel putin o data pe luna. Numai 0,4% dintre romani spun ca nu se uita niciodata la televizor. Vasile Dancu, presedintele IRES, a remarcat acest 'comportament excesiv de intens' privind televiziunea, precizand ca persoanele cu studii superioare tind sa se uite zilnic la televizor intr-un procent mai mare (88,1%) decat cele cu studii medii (83,4%) si cele cu studii elementare (77,8%).
Sondajul IRES mai arata ca 69% dintre telespectatori sunt 'foarte ingrijorati' cu privire la consumul de droguri la care sunt expusi copiii prin intermediul emisiunilor TV, iar 62% se declara 'foarte ingrijorati' privind consumul de alcool la care sunt expusi cei mici din cauza programelor difuzate de televiziuni, 54% – 'foarte ingrijorati' privind fumatul, iar 52% – privind comportamentele imorale. Totodata, 42% dintre telespectatori sunt 'foarte ingrijorati', iar 34% sunt 'ingrijorati' privind violenta la care sunt expusi copiii prin intermediul emisiunilor difuzate de televiziuni, 48% – 'foarte ingrijorati', iar 28% – 'ingrijorati' privind activitatile infractionale la care sunt expusi copiii, 36% – 'foarte ingrijorati' si 30% – 'ingrijorati' privind nuditatea din programele TV, iar 40% – 'foarte ingrijorati' si 29% – 'ingrijorati' referitor la sexualitatea din programele TV.