x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Aneta Bogdan: "Suntem supăraţi şi frustraţi şi nu avem pe nimeni care să ne dea o speranţă"

0
Autor: Anca Nicoleanu 30 Noi 2011 - 21:00
Aneta Bogdan:


Suntem in coada clasamentelor mondiale de performanta, competitivitate si dezvoltare, iar la ultimul Brand Index de tara ne regasim pe locul 101, cu mult in urma Bulgariei si Albaniei. Cu ce ne mandrim ca tara, in 2011, de ce anume ar trebui sa ne fie rusine si cum ne-am putea vinde mai bine imaginea ne explica Aneta Bogdan, managing partner al companiei Brandient.

● Jurnalul National: Prin ce se caracterizeaza in prezent Romania, ca si brand de tara?
● Aneta Bogdan: Exista privirea din interior, adica ce credem noi despre noi, cum ne percepem noi pe noi insine, si privirea din exterior - adica cum ne vad ceilalti. Din perspectiva consultantului de brand, si privirea din interior, si cea din afara trebuie verificate printr-o cercetare, pentru a avea un raspuns relevant. O regula de aur in brandingul de natiune ne spune ca felul in care ne vedem noi pe noi insine trebuie sa nu fie prea diferit de felul in care ne percep ceilalti, dinafara. Ori asta poate sa fie o reala problema pentru brandul Romania, dupa cum bine intelegem cu totii.
Acum, daca ma intrebati cum vad eu Romania ca brand de tara, raspunsul e probabil cinic pentru o zi de sarbatoare: brandul Romania traieste prin neingaduit de multi asociatori puternic negativi si pe care i-a "contemplat" ani in sir, iar in paralel, sustine manifestari timide, si ridicol de putine pentru o natiune cu potentialul nostru uman si material, care pot sa genereze equity pozitiv. Ma refer aici la cateva branduri comerciale romanesti care sunt exportate in lumea intreaga si care au preluat responsabilitatea brandului de tara, dar si la cateva branduri de personalitate care endorseaza pozitiv tara noastra, de la artisti, la programatori si studenti romani cu performanta de top in strainatate si pana la Familia Regala.

● Cum e vazut din afara brandul Romania?
● Aruncati doar o privire pe clasamentele mondiale de performanta, competitivitate, dezvoltare si o sa observati ca suntem mereu in coada acestora. Ultimul Brand Index de tara, din 2011, dezvoltat de leaderul mondial in branding - FutureBrands - sa va amintesc, daca ati uitat cumva: aceasta companie a fost descalificata de catre Ministerul Turismului sub atentul sfat profesional al organizatiei IAA Romania, in etapa preliminara a selectiei pentru consultatul de brand in proiectul sectorial de branding de turism -, pune Romania pe locul 101, la coada clasamentului, taxand astfel increderea si atractivitatea brandului nostru. Bulgaria este pe locul 70, Albania pe locul 73, daca vrem sa rasucim cutitul in rana. Ocupam locul 49 din 65 din tari ca performanta in educatie - niciuna dintre universitatile romanesti nu se gaseste in THES Top 400 sau in QS Top 600, ocupam un loc modest in topul competitivitatii globale. Azi, spre exemplu, toate blogurile tipau "Romania - Junked by S&P".

Ar trebui sa ne fie rusine de calitatea politicii romanesti si a celor care o practica acum
● Avem cu ce sa ne mandrim?
● Eu ma mandresc cu industria locala de IT, cu nume precum Bitdefender care opereaza pe 65 de piete, cu Siveco pe 8 piete, cu companiile lui Radu Georgescu din Sillicon Valley, cu cateva branduri comerciale, precum Transavia sau Qfort care exportate inafara tarii, ne fac cinste, cu copii nostri care au graduat cu magna cum laudae universitati din prima liga mondiala, cu cativa antreprenori romani, care nu au renuntat si nu si-au luat lumea in cap, si creeaza locuri de munca si dezvolta afaceri mari, parca in ciuda politicienilor romani, cu cativa regizori romani care nu numai ca si-au facut un obicei din a lua cele mai importante premii internationale, dar reinventeaza acum noul val est european in cinematografie, cu cativa artisti plastici, stiu, foarte putini, care incearca sa isi coteze lucrarile pe pietele straine si chiar reusesc.

● Cum am putea profita mai bine de aceste avantaje?
● Printr-o viziune clara cu accent pe consolidarea de avantaje competitive - asa putine cum sunt, dar sunt, prin intrarea urgenta in politica romaneasca a unor oameni valorosi care au demonstrat ca stiu sa construiasca lucruri de anvergura si sustenabile, prin programe si politici de incurajare a antreprenoriatului si a clasei creative romanesti, prin constructia de comunitati profesionale puternice care sa depozitioneze actuala clasa politica, atat de toxica pentru viitorul natiunii noastre. Voi, jurnalistii, ati putea sa faceti un mic efort sa cautati si sa ne aratati si lucrurile de aplaudat care se intampla cu noi, oricat de mici ar fi acestea. Clasa creativa romaneasca, spre exemplu, adica programatorii de IT, designerii, consultantii, arhitectii, cercetatorii, artistii, fuge literalmente din tara asta. Aceste categorii profesionale sunt motorul unei natiuni moderne care este pedepsita ca a ales sa traiasca aici, care e pedepsita prin uratenia oraselor noastre la cheremul estetic si functional al unor primari lipsiti si de educatie, de vointa si de viziune, pedepsita prin greutatea vietii de aici, prin lipsa de inspiratie, prin lipsa de toleranta, de comunicare normala. Aceste talente locale fug mancand pamantul si deservesc alte natiuni si fac payback catre alte tari. Asta fiindca nu avem lideri politici vizionari sau cel putin inteligenti, capabili sa inteleaga cine ce poate sa faca pentru modernizarea unei natiuni. Pentru mine, companiile romanesti de IT care reusesc sa tina in Romania sute de programatori sunt cu adevarat de aplaudat! Si sa nu va asteptati ca le ajuta cineva. Dimpotriva, sunt tratate cu lipsa de respect si de atentie de orice maimutoi de politician care, votat de niste abulici, ajunge sa conduca destinele unor grupuri umane si profesionale.

● De ce anume ar trebui sa ne fie rusine?
● De calitatea politicii romanesti si a celor care o practica acum, de ignoranta in business si de cum functioneaza lumea de azi, de lipsa de acces la educatie buna a tinerilor romani din scolile romanesti, de lipsa de toleranta, de actiune si de speranta, de indolenta pentru batranii Romaniei si de iresponsabilitatea noastra in fata celor care au stricat sansele de prosperitate ale Romaniei, de faptul ca nu facem nimic ca sa ne aducem copiii inapoi acasa... Sunt foarte multe, cred ca pot sa fac o lista nesfarsita, cred ca pot vorbi o zi intreaga, ca oricare dintre noi. Romanii traverseaza acum o perioada de capital puternic negativ, suntem suparati si frustrati si nu avem pe nimeni care sa ne dea o speranta. Multe din lucrurile pe care le-am spus, ca ar trebui sa ne fie rusine cu ele, sunt si pe lista mea, mi-e rusine ca nu fac anumite lucruri. A nu face se pare ca este un pacat la fel de mare precum a face. Noi, romanii, putem intelege asta, zilele astea.

Nu ne vom vinde mai bine prin promovarea de media pe CNN & co. Aruncam doar banii
● Cum putem sa remediem aspectele astea negative?
● Stim cu totii cum, dar ori nu avem vointa, ori "poate c-a si venit daca n-a mai venit", care incepe sa ma obsedeze, ca statement, din pacate, fiindca este un fel de renuntare. Tot aud in jurul meu incercari de coagulare a unor entitati formate din profesionisti, tehnocrati, oameni care nu au facut politica pana acum si care ar putea sa ofere o alternativa la ceea ce avem acum la conducerea natiunii. E un demers foarte greu acesta. Pe de alta parte, e un moment clar care va accepta disruptia, asa ca, cine stie! Pe de alta parte, eu cred in exemplul personal: muncesc, caut mereu solutii noi, ma raportez constant la un standard competitiv din afara, cultiv doar oamenii pe care ii respect si ii plac, invat, ma feresc de tentatia compromisului care este atat de la indemana in tara noastra si, mai ales, cred in ceea ce fac si cred in reputatie.

● Ca o concluzie, cum putem sa ne "vindem" mai bine?
● Prin programe capabile sa sustina consolidarea unor avantaje competitive: spre exemplu, cele legate de clasa creativa, in principal, IT-ul romanesc, prin folosirea unor vectori de mare credibilitate si expunere speciala, cum ar fi Casa Regala sau marii nostri artisti si sportivi, prin sustinerea brandurilor locale care au curaj si merg sa seduca alte piete, prin regandirea sistemului educational romanesc - chiar cred ca mult hulitul ministru actual a facut cateva lucruri foarte bune pentru a ne arata exact cine suntem, prin comparatie cu restul lumii -, prin a ne arata recunoastere unii altora cand facem ceva bun si deosebit, prin renuntarea la miopia noastra perversa care ne tine confuzi vis a vis de cine suntem si ce putem si ne tine MICI. In nici un caz nu ne vom vinde mai bine prin promovarea de media pe CNN & co. Aruncam doar banii. Experienta cu brandul Romania este ceea ce ar trebui sa ne intereseze, nu imaginea prefabricata si, de altfel, insuportabil de modesta si de neautentica, de advertisingul fara minte facut acum pentru promovarea Romaniei. Ne vom vinde mai bine daca vom gandi inainte sa facem.
Citeşte mai multe despre:   mass media,   aneta bogdan

 

Ştiri din .ro















PUBLICITATE
 





Mai multe titluri din categorie

Ce acţiuni ar trebui să evite investitorii în perioada actuală, potrivit „băncii bogaţilor”

Ce acţiuni ar trebui să evite investitorii în perioada actuală, potrivit „băncii bogaţilor”
Cele mai slabe acţiuni de deţinut în contextul actual sunt cele cu expunere pe pieţele cu forţă de muncă slabă, care riscă să preseze marjele de profit pe măsură ce va creşte nivelul salariilor, spune...

Datoria publică ar putea depăși 51% din PIB în 2021. Cât de mult se va deprecia moneda națională

Datoria publică ar putea depăși 51% din PIB în 2021. Cât de mult se va deprecia moneda națională
Deficitul bugetar estimat pentru 2021 s-ar putea situa la 6,8% iar datoria publică la 51,8% din PIB în 2022. Totodată, impactul economic al pandemiei de COVID-19 ar putea dura până în ultimul trimestru de anul...

Rectificarea bugetară a fost aprobată de guvern. Care sunt problemele

Rectificarea bugetară a fost aprobată de guvern. Care sunt problemele
Guvernul a aprobat, vineri, rectificarea bugetară care asigură banii necesari pentru pensiile și salariile bugetarilor, sănătate, a spus ministrul Finanțelor, Adrian Câciu. Față de forma...

Tinerii Generației Z nu doresc o carieră de succes. 82% vor să lucreze cu plăcere

Tinerii Generației Z nu doresc o carieră de succes. 82% vor să lucreze cu plăcere
Cira 82% dintre tinerii Generației Z vor să le placă ceea ce fac, iar 30% doresc să lucreze în țară, în domenii tehnice, precum tehnologia informației, respectiv robotică, gaming, hardware, programare,...

Nemulțumiri pe piața muncii. Peste 60% dintre angajații români se consideră subapreciați

Nemulțumiri pe piața muncii. Peste 60% dintre angajații români se consideră subapreciați
Mai mult de 60% dintre angajații români se consideră subapreciați la locul de muncă. Totodată, 61% vor să aleagă un post în străinătate dacă le permite telemunca, arată studiul Randstad...

ANRE majorează cu 15% prețurile de transport ale electricității. Data intrării în vigoare a noilor tarife

ANRE majorează cu 15% prețurile de transport ale electricității. Data intrării în vigoare a noilor tarife
Tariful de transport al energiei electrice va creşte cu 15% de la 1 ianuarie 2022, arată un proiect de ordin al ANRE. Prin urmare, prețul mediu va ajunge  la 23,69 lei/MWh, comparativ cu 20,55 lei/MWh, în...

Producţia de biciclete a crescut de circa zece ori în zece ani, până la 1,3 mld. lei

Producţia de biciclete a crescut de circa zece ori în zece ani, până la 1,3 mld. lei
Industria de biciclete şi-a crescut valoarea de aproape zece ori în zece ani. Peste 1.700 de oameni au realizat în 2020 vehicule pe două roţi de 1,3 mld. lei, arată o analiză ZF pe baza datelor de la Registrul...

Piețele bursiere scad, pe fondul temerilor legate de varianta de Covid descoperită în Africa de Sud

Piețele bursiere scad, pe fondul temerilor legate de varianta de Covid descoperită în Africa de Sud
Piețele bursiere au suferit vineri în Asia cea mai puternică scădere din ultimele trei luni, iar petrolul s-a prăbușit după ce detectarea unei noi variante de coronavirus, posibil rezistent la vaccinuri, a făcut...

Creşterea fulgerătoare a datoriei externe vulnerabilizează stabilitatea cursului de schimb leu/euro

Creşterea fulgerătoare a datoriei externe vulnerabilizează stabilitatea cursului de schimb leu/euro
Creşterea rapidă şi consistentă a datoriei externe şi deficitele mari, fiscale şi de cont curent, determină unii bancheri internaţionali să ia din nou România în vizor. Banca japoneză de in­vestiţii...

Producția agriculturii montane, greu de coborât în magazine

Producția agriculturii montane, greu de coborât în magazine
Galerie Foto În fiecare an, pe data de 11 decembrie, celebrăm Ziua Internațională a Muntelui. Proclamată în 2003 de Adunarea Generală a ONU, sărbătoarea se dorește a fi un semnal pentru încurajarea comunității...

Ministerul Finanţelor a redeschis obligaţiuni scadente în 2026 şi a luat 214 mil. lei de la bănci

Ministerul Finanţelor a redeschis obligaţiuni scadente în 2026 şi a luat 214 mil. lei de la bănci
Ministerul Finanţelor a redeschis o emisiune de obligaţiuni scadentă în iunie 2026 şi a împrumutat joi de la bănci suma de 214 milioane lei, cu 286 mil. lei sub nivelul programat de 500 mil. lei, la o dobândă an...

A fost semnat contractul pentru studiul de fezabilitate al drumului expres București-Târgoviște

A fost semnat contractul pentru studiul de fezabilitate al drumului expres București-Târgoviște
Contractul pentru elaborarea studiilor de Prefezabilitate și Fezabilitate necesare construcției Drumului Expres București -Târgoviște a fost semnat, transmite CNAR. Câștigătorul licitației a fost desemnat...

BNR pune în circulație bancnota de 20 de lei. Care este data de lansare

BNR pune în circulație bancnota de 20 de lei. Care este data de lansare
BNR pune în circulație bancnota de 20 de lei de la 1 decembrie 2021. Pe aceasta este imprimată, în premieră, o personalitate feminină, Ecatrina Teodoroiu. "Se răspunde astfel interesului public legitim, care a...

APIA: Cererile pentru acordarea de despăgubiri apicultorilor pot fi depuse până vineri

APIA: Cererile pentru acordarea de despăgubiri apicultorilor pot fi depuse până vineri
APIA anunță că termenul limită pentru depunerea cererilor privind acordarea de despăgubiri apicultorilor afectați de fenomenele naturale din primăvară este vineri, 26 noiembrie. Agenția de Plăți și...

OUG de rectificare bugetară pentru plata pensiilor. Se majorează bugetul asigurărilor sociale cu peste 528 milioane de lei

OUG de rectificare bugetară pentru plata pensiilor. Se majorează bugetul asigurărilor sociale cu peste 528 milioane de lei
Încasările la bugetul asigurărilor sociale de stat vor crește cu 528,789 milioane de lei. În același timp, bugetul asigurărilor de şomaj se va majora cu 127,76 milioane de lei, arată proiectul...
Serviciul de email marketing furnizat de