Noul director general al Carrefour, Alexandre Bompard, a prezentat marţi noul său plan strategic de relansare a activităţii, ce prevede reducerea costurilor, mii de concedieri şi majorarea investiţiilor în comerţul electronic, pe fondul concurenţei venite de la Amazon, dar şi noi parteneriate în China.
Carrefour, cel mai mare retailer european şi al doilea la nivel mondial după Wal-Mart, va renunţa la aproximativ 2.400 de angajaţi din Franţa, printr-o schemă de plecări voluntare. În Franţa, Carrefour este cel mai mare angajator din sectorul privat, aici lucrând 115.000 dintre cei 384.000 de angajaţi la nivel global.
Grupul intenţionează să vândă 273 de foste magazine Dia şi să reducă mărimea hipermarketurilor din Franţa. După acest anunt, acţiunile companiei au urcat marţi dimineaţă cu 4,9% la Bursa de la Paris. De asemenea, vor fi vândute mai multe produse organice, ţinta până în 2022 fiind triplarea vânzărilor pe acest segment, la cinci miliarde de euro.
Compania va accelera dezvoltarea online, pentru a ajunge în Franţa la o cotă de piaţă de 20% a vânzărilor alimentare online, şi va deschide în marile oraşe cel puţin 2.000 de magazine de proximitate în următorii ani. Investiţiile în comerţul electronic vor ajunge la 2,8 miliarde de euro (3,43 miliarde de dolari) până în 2022.
În urma măsurilor luate, Carrefour speră să facă economii anuale de două miliarde de euro până în 2020. Retailerul a semnat, totodata, un acord cu firmele chineze Tencent şi Yonghui, care vor prelua o participaţie minoritară în subsidiara Carrefour din China. Tencent Holdings, supranumit "Facebook-ul Chinei", deţine popularul serviciu de mesagerie WeChat şi este una dintre cele mai mari companii de jocuri din lume.
În România, Grupul Carrefour numără 303 magazine, dintre care 32 de hipermarketuri 'Carrefour', 218 supermarketuri (203 magazine 'Market' şi 15 magazine 'Express Orange'), 42 magazine de proximitate 'Express', 10 magazine de proximitate 'Contact', un magazin de comerţ online. AGERPRES