x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

„Autostrada plutitoare” Sibiu - Orăştie este foarte greu de reparat

0
Autor: Gina Vacariu 13 Iun 2016 - 15:51
„Autostrada plutitoare” Sibiu - Orăştie este foarte greu de reparat ROMULUS BRUMA (C) / AGERPRES FOTO


Autostrada închisă după ce o bucată de circa 200 de metri a fost demolată, ridică mari semne de întrebare cu privire la legalitatea refacerii sale. Compania de Drumuri a anunțat că se va descurca de una singură să refacă ce italienii au construit prost. Doar că CNADNR nu are nici proiect și nici expertiză să facă ea însăși acest gen de lucrări. Mai mult, nici alegerea firmelor care o vor ajuta nu s-a făcut printr-o licitaţie.

Fără a avea un proiect pentru refacerea bucății demolate, CNADNR s-a apucat să facă ce știe mai bine: licitații. Au fost alese trei firme care să asigure materialele de construcție și o firmă care să închirieze utilajele. Specialiștii spun că dealul poate oricând să vină peste autostradă. Cel mai probabil, termenul de septembrie pentru finalizarea lucrării, avansat de autorități, este irealizabil, iar șoferii vor putea să circule cel mai devreme pe cei 22 de kilometri din Lotul 3 al Autostrăzii Sibiu - Orăștie abia la anul. Încet, încetişor şi pe loc Compania Națională de Drumuri și Autostrăzi nu se grăbește să repare porţiunea de pe Lotul 3 al Autostrăzii Sibiu - Orăștie.

Autostrada dintre Cunța și Săliște este închisă din septembrie 2015, după ce au apărut fisuri în asfalt la mai puțin de un an de la deschidere. Șantierul a fost deschis acum o lună, însă oficialii CNADNR se scuză că nu au avut timp să facă mare lucru. „Pentru proiectul Orăștie – Sibiu, am dat drumul la șantier în regie proprie, dar timpul nefavorabil ne-a ținut puțin pe loc. Sunt începute deja lucrările de pregătire ale șantierului și, din momentul în care proiectul va fi aprobat în Comisia Tehnico-Economică, el va intra la capacitate maximă în procesul de reconstrucție”, declară șeful CNADNR, Cătălin Homor.


Specialiștii avertizează că lucrările de pe Lotul 3 al Autostrăzii Sibiu - Orăștie au început chiar dacă până acum nu este aprobat  un proiect de lucru și expertiza nu este terminată. Ploaia și tasările terenului au afectat grav zona în ultimele opt luni de când porțiunea a fost demolată, iar proiectul inițial nu se mai potrivește. 

Cât se va repara de fapt?


Ministrul Transporturilor, Dan Costescu, a declarat că valoarea lucrărilor pe care le va executa CNADNR cu muncitori aduși de la Brașov și Cluj este de 70 de milioane de lei. Banii ar acoperi refacerea celor aproape 200 de metri de autostradă demolată, intervențiile pentru stabilizarea taluzurilor imensului debleu de la Aciliu, reabilitarea unei părți a drenajelor de pe autostradă și intervențiile parțiale asupra celorlalte fisuri din autostradă. De fapt, potrivit unui anunț de atribuire, cei de la CNADNR sunt pregătiți doar  pentru groapa de 200 de metri.


Anunțul de atribuire respectiv consemnează încheierea a patru contracte cu tot atâtea firme, care să asigure utilajele şi materialele de construcție necesare pentru „Refacere corp Autostrada A1 km 60+545 km 60+770-Etapa l”. Adică doar pentru lucrările de refacere a celor 200 de metri de autostradă demolată. 

S-a ales o procedură ilegală 

Pentru a începe lucrările pe repede înainte, CNADNR a atribuit prin negociere trei contracte pentru asigurarea materialelor de construcție şi un alt contract pentru închiriere de utilaje. Valoarea cumulată a celor patru contracte semnate pe 20 aprilie este de 3,71 milioane de lei, fără TVA. Cei de la CNADNR au justificat alegerea acestei modalități de atribuire a contractelor prin negociere şi fără anunț în prealabil, prin faptul că aveau de-a face cu o „situație de urgență extremă, survenită în urma unor evenimente care nu puteau fi prevăzute de autoritatea contractantă”.


Surse din cadrul Direcției de Achiziții din compania de drumuri susțin că această procedură de achiziție este ilegală.
„Această procedură nu este legală. Pentru orice expert în achiziții publice, această achiziție nu se încadrează în prevederile art.
122 lit. c, deoarece nu există niciun motiv de urgență. În plus, textul art. 122 lit. c cuprinde mai multe circumstanțe care trebuie îndeplinite cumulativ (motive de extremă urgență care să nu se datoreze unei acțiuni sau inacțiuni a autorității contractante etc.). Se fac presiuni de la Ministerul Transporturilor şi Guvern ca lucrările să fie gata mai devreme de septembrie, respectiv 15 iulie. Doar că, din pacate, lucrurile au mers înainte, ilegal”, a conchis sursa. 

Companii doar una şi una O parte din materialele de construcții vor fi furnizate de firma Elias Pavaje SRL din Alba Iulia, contractul fiind de 2,1 milioane de lei. Firma este una controversată, după ce a construit în Alba Iulia sensuri giratorii care au costat şi câte 60.000 de euro. A doua firmă care a obținut un contract mai mic, de 27.115 lei este Hidroconstrucția Bucureşti, iar a treia companie este Novatex Oradea, o firmă specializată pe confecții, care a obținut un contract de 1,2 milioane de lei. Firma Trameco, din grupul Selina, a obținut şi ea un contract de 354.000 de lei pentru închirierea de utilaje. 

Trameco, acuzaţii grave de corupţie

Compania Trameco, membră a grupului Selina, a fost implicată în 2013 într-un scandal de corupție. Dan Șova i-a făcut lui Cătălin Roman, directorul societăţii, pe când era ministru al Transporturilor un denunț pentru încercare de dare de mită. Într-o vizită în China, directorul companiei ar fi încercat să-i dea bani lui Dan Șova pentru a favoriza câştigarea unor contracte. Patronul companiei, Beniamin Rus, a declarat atunci că acuzaţiile aduse acestuia „nu sunt reale” şi că, dacă ar fi avut astfel de intenţii, ar fi mers el însuşi în China.

Citeşte mai multe despre:   autostradă,   sibiu,   orastie

 

Ştiri din .ro















PUBLICITATE
 





Mai multe titluri din categorie

Rezervările cu vouchere de vacanţă au crescut cu 34% în 2021

Rezervările cu vouchere de vacanţă au crescut cu 34% în 2021
Rezervările cu vouchere de vacanţă au crescut cu 34% în acest an. Cu toate acestea, multe au rămas nefolosite, arată o  cercetare a platformei de rezervări hoteliere Travelminit.ro, realizată cu...

Efectele pandemiei pe piața muncii: Numărul de ore lucrate a scăzut cu 10% în România

Efectele pandemiei pe piața muncii: Numărul de ore lucrate a scăzut cu 10% în România
Deși oamenii se plâng de faptul că munca de acasă a dus la prelungirea programului de lucru și interferența cu viața privată, numărul orelor lucrate efectiv a scăzut cu circa 10% în România, în 2020, co...

Într-un deceniu, românii aproape şi-au dublat avuţia 

Într-un deceniu, românii aproape şi-au dublat avuţia 
Avuţia netă a populaţiei s-a majorat în ultimul deceniu de 1,9 ori, de la 1.274 mld. lei în 2011 până la maximul istoric de 2.414 mld. lei (aproape 500 mld. euro) atins în 2020. În anul pandemic 2020,...

România se poate transforma într-un centru tehnologic în următorii ani

România se poate transforma într-un centru tehnologic în următorii ani
Liderii industriei au clasat orașe din toată lumea, cu excepția Silicon Valley, într-un top al locațiilor ce vor deveni centre de inovație în tehnologie în următorii patru ani. România se poate transforma într...

BNR: Un român trebuie să muncească 9 ani pentru a-şi cumpăra un apartament

BNR: Un român trebuie să muncească 9 ani pentru a-şi cumpăra un apartament
Fără a apela la sprijin financiar printr-un credit bancar, un român ar trebui să muncească circa 8,5 ani pentru a-şi putea cumpăra un apartament cu două camere, iar în cazul unei locuinţe cu trei camere durata...

BNR arată problemele care afectează economia

BNR arată problemele care afectează economia
Disciplina scăzută la plată în economie şi probleme în bilanţul firmelor, nivelul scăzut al intermedierii financiare şi problema demografică sunt vulnerabilităţi structurale existente la nivelul economiei...

Datoria externă a României explodează. A urcat la 55% din PIB

Datoria externă a României explodează. A urcat la 55% din PIB
Datoria externă a României a crescut puternic din 2019 încoace, până spre 127 de miliarde de euro la finalul lunii mai (55% din PIB-ul estimat pentru 2021), scrie ZF. O creştere mai puternică s-a petrecut în...

Ce promite Florin Cîțu lucrătorilor din agricultură

Ce promite Florin Cîțu lucrătorilor din agricultură
Premierul Florin Cîţu promite că piețele nu se vor închde și nici nu vor fi introduse taxe în agricultură, la o întâlnire cu reprezentanții Federaţiei Agrostar. "Hai, România! Astăzi, în...

România, printre statele UE cu cel mai mare deficit guvernamental în trimestrul I din 2021

România, printre statele UE cu cel mai mare deficit guvernamental în trimestrul I din 2021
Deficitul guvernamental a ajuns la 7,4% din PIB în primul trimestru din 2021, în zona euro, şi la 6,8% din PIB în UE. România se află printre statele cu cel mai ridicat nivel al deficitului, arată...

Trei domenii în care printarea și scanarea 3D simplifică mult lucrurile

Trei domenii în care printarea și scanarea 3D simplifică mult lucrurile
Din momentul în care imprimanta 3d a apărut, multe piedici au putut fi depășite și multe provocări au putut fi acceptate mai ușor. În paralel, și scannerul 3d a fost primit cu brațele deschise de către...

Cele mai tari salarii din România, în București-Ilfov, Timiș și Cluj

Cele mai tari salarii din România, în București-Ilfov, Timiș și Cluj
București-Ilfov este pe primul loc în topul celor mai bine plătite regiuni ale țării, cu un venit mediu lunar de 4.500 lei net. Județele Timiș și Cluj vin puternic din urmă, cu salarii medii nete de 3.500 lei....

5 pași pentru a obține o mărire de salariu

5 pași pentru a obține o mărire de salariu
Abordand negocierile in mod diferit si invatand cateva abilitati esentiale, puteti fi pe drumul catre un salariu net mai echitabil. Iata cinci sfaturi de negociere a salariilor pentru a va ajuta sa castigati compensatia ...

Cum să alegi cea mai avantajoasă ofertă de furnizare gaze naturale pentru locuință?

Cum să alegi cea mai avantajoasă ofertă de furnizare gaze naturale pentru locuință?
Tot mai multe locuințe din România sunt conectate la rețeaua de gaze naturale, inclusiv pentru partea de încălzire. Dacă pentru aragaz consumul de gaze naturale este foarte mic în mod normal, cu totul stau...

Profitul firmelor de consultanță au crescut cu 22% în 2020

Profitul firmelor de consultanță au crescut cu 22% în 2020
Profitul companiilor de consultanţă a depăşit 3,3 miliarde de lei în 2020, cu 22% mai mare faţă de anul  anterior, când s-a situat la 2,7 miliarde de lei şi peste cel din 2018, când a fost...
Serviciul de email marketing furnizat de