În urmă cu fix 116 ani, între București și Giurgiu (dus-întors) s-a desfășurat, pe 22 septembrie 1904, prima competiție tip raliu din țara noastră, organizată de Automobil Clubul Român (ACR), înființat în același an. De atunci, ACR este organizator exclusiv în România al competițiilor automobilistice, dar o inițiativă legislativă recentă l-ar putea detrona din această calitate.
La începutul anului 1904 se înființa, la Paris, Asociația Cluburilor Recunoscute, care mai târziu își va schimba titulatura în Federația Internațională a Automobilului (FIA). Constituit în același an, Automobil Clubul Român devine imediat membru al acestui for, alături de asociațiile de profil din țări precum Franța, Italia, Germania și SUA. Pentru a susține și mai bine imaginea automobilului ca factor de progres economic, ACR a organizat, pe 22 septembrie 1904, Raliul București-Giurgiu-București. Cursa a fost câștigată de prințul George Valentin Bibescu, la bordul unui Mercedes 40 HP, cu care a realizat o medie orară - impresionantă, la vremea aceea - de 66 km/h.
Parlamentul, acuzat de abuzuri legislative
ACR are încă de la început o serie de atribuții exclusive, printre care și reglementarea si organizarea evenimentelor automobilistice - raliuri, tururi, turnee etc., în calitatea sa de Autoritate Sportivă Națională oferită de către FIA. Ei bine, exact acum, în această perioadă tulbure, s-au găsit câțiva parlamentari să taie drepturile istorice ale ACR, fără măcar să consulte asociația, încercând să aducă pe „scena” respectivelor evenimente naționale și internaționale câteva nume despre care n-a auzit nimeni.
Siderați de această inițiativă legislativă, reprezentanții ACR au înaintat o scrisoare deschisă adresată atât conducerii Camerei Deputaților (și unei liste întregi de parlamentari), cât și premierului Ludovic Orban și Secretariatului General al Guvernului, ca și Ministerului Tineretului și Sporturilor.
„Vă sesizăm în legătură cu încălcări flagrante ale legii și abuzuri evidente săvârșite în procedura de avizare a proiectului de Lege nr. 299/2020 privind modificarea dispozițiilor art. 21 alin. (1) din Legea educației fizice și sportului nr. 69/2000 de către Comisia specială a Camerei Deputaților”, menționează ACR în scrisoarea înaintată autorităților.
Schimbarea Legii educației fizice și sportului (capitolul auto, cel puțin) este inițiată de o comisie pe care ACR o consideră ca fiind constituită ilegal.