"Programul anual de marketing şi promovare turistică are alocată în bugetul MDRT pe 2011 suma de 12,91 milioane de lei (3 milioane euro), iar pentru programul de dezvoltare a destinaţiilor şi produselor turistice, suma alocată în 2011 este de 195,5 milioane de lei (47 milioane euro)", potrivit Mediafax.
Astfel, Elena Udrea poate aduce pe bani publici în ţara noastră reprezentanţi ai presei străine, turoperatori, reprezentanţi ai unor agenţii de turism din străinătate etc. Deşi utilizează această metodă de mai bine de doi ani, articolele de bine despre ţara noastră în presa străină întârzie să apară. Cu toate acestea, astfel de vizite vor fi plătite şi anul acesta. Potrivit Planului anual de marketing şi promovare turistică, Elena Udrea va putea participa la evenimentele de specialitate din lume, însoţită de reprezentanţi ai mass-media, cărora le va asigura transportul, cazarea şi diurna. În acest fel, Udrea se asigură că imaginea ei va fi una pozitivă, atât în presa scrisă cât şi la posturile de televiziune care vor merge în deplasare pe banii ministerului.
Această practică datează din 2009, când Comisia Parlamentară de anchetă cu privire la modul de cheltuire a banilor Ministerului Turismului a dovedit că imaginea pozitivă de care se bucura Elena Udrea la posturile tv se datora unor contracte de publicitate. Deplasările organizate de minister pentru promovarea imaginii României au sfârşit prin a prezenta imaginea omului politic Elena Udrea şi a felului în care aceasta a votat la alegerile europarlamentare.
Şi de data aceasta, Udrea ia toate măsurile pentru a da o faţă legală acţiunilor de promovare a turismului, dar în special a imaginii ei personale, potrivit proiectului de Hotărâre de Guvern publicat pe site-ul instituţiei. Programele se finanţează de la bugetul MDRT în limita fondurilor aprobate cu această destinaţie pe 2011. Cele două programe stabilesc în detaliu direcţiile în care Udrea poate cheltui banii ministerului. Ministerul poate cheltui bani pentru studii de marketing, marketing pe internet, inclusiv prin realizarea unui portal de turism, vizite educaţionale prin ţară pentru presă şi turoperatori, publicitate tv în aeroporturi şi avioane, inserturi în ghiduri turistice, cumpărarea de ghiduri despre România, hărţi, albume, fotoreportaje, expedierea materialelor de protocol în ţară şi în străinătate.
Bani pentru publicitate la tv
Planul de marketing dă posibilitatea ministerului să cumpere spaţiu publicitar la tv, să realizeze emisiuni de radio sau tv, să plătească clipuri de promovare în cadrul emisiunilor care au ca temă turismul. MDRT finanţează participarea României la expoziţiile din ţară şi din străinătate, unde suportă cheltuielile cu amenajarea standului, publicitatea înainte şi în timpul desfăşurării evenimentului, transportul, cazarea şi diurna pentru formaţiile artistice, sportivii sau meşterii populari care participă la eveniment, precum şi publicitatea outdoor în ţară şi în străinătate. Atractivitatea standului poate fi sporită prin organizarea de seri româneşti, recepţii, dar şi prin distribuirea de obiecte de protocol. Cheltuielile se referă la achiziţionarea de produse alimentare pentru trataţii curente şi pentru cocktail, apă, băuturi răcoritoare şi slab alcoolizate, produse de patiserie şi cofetărie şi altele asemenea.
Citește pe Antena3.ro