60% dintre utilizatorii români de internet au urmărit clipuri publicitare pe TikTok în ultimele 12 luni, arată studiul New Media Adoption, realizat de agenţia de media Spark Foundry.
Aceștia au vizionat campanii derulate de influenceri sau branduri pe TikTok, 59% legate de frumuseţe şi modă, 56% muzică, 53% educaţie, 50% gastronomie.
Astfel, 54% dintre aceștia au fost prezenţi pe platforme, 50% pe reţelele sociale, 56% au efectuat mai multe plăţi şi 52% au cumpărat online. Totodată, 45% au citit știri regulat și 43% au vizionat frecvent filme și seriale.
77% dntre persoanele cu vârste peste 55 de ani din mediul urban au intrat pe platforme de socializare pentru a lua legătura cu ce dragi. Prin urmare, 65% dintre oamenii maturi folosesc mai mult social media pentru a afla noutăți din viața membrilor familiei, a prietenilor și colegilor.
În mod diferit, 67% dintre tinerii între 18-34 de ani folosesc rețelele sociale mai ales pentru a-și ocupa timpul liber, urmărind influenceri, branduri, ultimele tendințe, dar și postând.
Cea mai accesată platformă rămâne Facebook, utilizată în proporție de 95% de către persoanele peste 55 de ani. Însă tinerii între 18-35 de ani preferă Instagram, TikTok și Snapchat. Și tot persoanele de peste 55 de ani preferă în scop profesiional Linkedin și Twitter. Noua platformă Clubhouse se află în preferinţele tinerilorcu vârste între 35 şi 44 ani.
Imaginile sunt cel mai popular tip de conţinut pentru toate segmentele de vârstă, cu 67%. Însă 65% dintre tinerii între 18-24 de ani preferă videoclipurile, 59% poveştile de pe Instagram, 31% imagini 360 grade şi 26% GIF-uri. 36% dintre persoanele între 25 şi 44 de ani sunt mai atrase de postările brandurilor lor preferate şi 21% de live streaming. În acelaşi timp,cei de peste 55 de ani 63% preferă articolele şi 29% conţinutul audio.
Pe segmentul e-commerce, funcţia de etichetare folosită de branduri este apreciată de 72% dintre români, fiind considerată utilă pentru că reduce timpul de căutare a produsului şi oferă toate detaliile despre preţ, fără a fi nevoie de a accesa site-ul web. Însă doar 35% dintre aceștia cumpără produsele promovate.
La jocurile online, majoritatea celor care au desfășurat activităţi de gaming sunt tineri. 55% dintre 18-24 ani se joacă online cu prietenii, iar 64% dintre persoanele între 25-34 de ani preferă să descarce jocuri pe smartphone sau să le acceseze pe reţelele de socializare. 50% dintre cei între 45-55 de ani caută jocuri video gratuite, 41% dintre 35-44 de ani sunt mai atente la designul jocului şi 31% la măsura în care poate fi personalizat.
Totodată, studiul arată că 69% dintre tinerii între 18-24 de ani se alătură comunităţilor brandurilor din curiozitate, 69% dintre cei între 25-34 ani şi 68% din cei peste 55 de ani se alătură pentru a găsi persoane cu aceleaşi interese.
61% dintre respondenţi se uită la TV alături de familie, 38% au urmărit programe TV sau online alături de familie, într-o măsură mai mare comparativ cu alţi ani.â
Cercetarea a fost realizată online de Agenţia de Media Spark Foundry, pe 802 persoane, cu vârste peste 18 ani, utilizatoare de internet, din mediul urban, în perioada 12 - 19 aprilie 2021.