x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Bani şi Afaceri Economie ANCOM: internetul mobil a câştigat competiţia cu cel fix

ANCOM: internetul mobil a câştigat competiţia cu cel fix

de Adrian Stoica    |    17 Aug 2016   •   11:46
ANCOM: internetul mobil a câştigat competiţia cu cel fix
Sursa foto: triloks/Getty Images/iStockphoto

Durata de remediere a deranjamentelor la internet mobil a scăzut cu şapte ore anul trecut, însă timpul de remediere a deranjamentelor la internet fix a fost mai mare cu 14 ore, se arată în Raportul privind calitatea serviciului de acces la internet pentru anul 2015 al Autorităţii Naţionale pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM) publicat ieri.

Datele cuprinse în raport indică, în general, o îmbunătăţire a valorilor medii aferente tuturor indicatorilor administrativi de calitate, atât pentru serviciile de acces la internet furnizate la punct fix cât şi pentru cele furnizate la puncte mobile. Potrivit acestuia, în anul 2015 furnizorii de internet mobil din România au remediat deranjamentele semnalate de utilizatori într-un interval mediu de 14 ore, cu şapte ore mai puţin faţă de valoarea medie raportată în anul 2014 (21 de ore). În schimb, durata de remediere a deranjamentelor la internet fix a crescut de la o medie de 25 de ore în anul 2014, la o medie de 39 de ore în 2015. Termenul de remediere a deranjamentelor reprezintă intervalul de timp cuprins între momentul recepţionării de către un furnizor a unei reclamaţii privind un deranjament validat şi momentul remedierii acestuia. Furnizorii au obligaţia să includă în contracte aceste termene, ele variind între trei şi 240 de ore, cele mai uzuale fiind de 24 de ore, 48 de ore şi 72 de ore. Cele mai recente statistici publicate de ANCOM arată că în România erau utilizate la finalul anului 2015 un număr de 4,3 milioane de conexiuni la internet fix şi 18,7 milioane de conexiuni la internet mobil.

"În prezent, piaţa furnizării serviciilor de acces la internet din România este puternic concurenţială pe componenta de preţ. Prin publicarea unor date şi informaţii privind calitatea acestor servicii, ANCOM urmăreşte stimularea unei competiţii reale şi la nivelul calităţii serviciilor (…)" Eduard Lovin, director executiv de reglementare ANCOM


 

 

×