x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Bani şi Afaceri Economie Asociaţia Industriei Feroviare susţine privatizarea CFR Marfă

Asociaţia Industriei Feroviare susţine privatizarea CFR Marfă

de Jurnalul National    |    18 Mar 2008   •   00:00

Asociaţia Industriei Feroviare din România susţine privatizarea CFR Marfă şi se declară “consternată” de decizia Federaţiei Mecanicilor de Locomotivă din România de a se opune trecerii operatorului feroviar în proprietate privată.



Asociaţia Industriei Feroviare din România susţine privatizarea CFR Marfă şi se declară “consternată” de decizia Federaţiei Mecanicilor de Locomotivă din România de a se opune trecerii operatorului feroviar în proprietate privată.
“Sperăm că încercarea de privatizare a CFR Marfă va avea drept obiectiv identificarea unui investitor sau a unui grup de investitori cu experienţă semnificativă în domeniu, care să facă posibilă şi în România formarea unui operator feroviar puternic, apt să concureze prin forţe proprii marile companii europene de transport feroviar de mărfuri. (...) Asociaţia a luat cunoştinţă, cu consternare, de decizia prin care Federaţia Mecanicilor de Locomotivă din România se opune privatizării CFR Marfă”, se arată într-un comunicat al asociaţiei.
De asemenea, se menţionează că privatizarea CFR Marfă este necesară din punct de vedere economic. “Participaţia statului nu mai prezintă de mult rentabilitate pentru CFR Marfă. Conform recomandărilor Uniunii Europene, activităţile de pe calea ferată trebuie să fie competitive, iar privatizarea CFR Marfă se impune acum, la un an de la aderare, ca o necesitate, în contextul competiţiei puternicilor operatori feroviari europeni”, se spune în comunicat.
Totodată, conducerea asociaţiei speră ca privatizarea să fie transparentă, evaluarea companiei să se facă corect, iar procesul să aibă ca rezultat adoptarea unei strategii de investiţii masive.



STRATEGIE. Ministrul Transporturilor a declarat la sfârşitul săptămânii trecute că instituţia pe care o conduce va privatiza CFR Marfă prin licitaţie deschisă, metodă prin care va vinde integral participaţia statului la compania de transport feroviar de marfă, reprezentând 100% din capital, şi se aşteaptă ca preţul obţinut să fie de peste un miliard de euro. Federaţia Mecanicilor de Locomotivă s-a declarat împotriva privatizării societăţii, considerând că firma trebuie să rămână un operator naţional strategic în condiţii de concurenţă cu operatorii privaţi.
Sindicaliştii susţin că finanţarea slabă din partea statului a infrastructurii feroviare duce la creşterea taxei de utilizare a infrastructurii şi implicit pune într-o situaţie de concurenţă neloială şi discriminatorie operatorii de transport feroviar faţă de cei din transportul rutier.

×
Subiecte în articol: economic marfă