x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Bani şi Afaceri Economie Atacurile cibernetice asupra e-mailurilor de afaceri au provocat pierderi de 2,4 miliarde de dolari în 2021

Atacurile cibernetice asupra e-mailurilor de afaceri au provocat pierderi de 2,4 miliarde de dolari în 2021

09 Mai 2022   •   09:51
Atacurile cibernetice asupra e-mailurilor de afaceri au provocat pierderi de 2,4 miliarde de dolari în 2021

Atacurile cibernetice asupra e-mailurilor de afaceri au adus pierderi de circa 2,4 miliarde de dolari în 2021, arată raportul FBI Internet Crime Report, citat de Eset România.

Au fost primite 19.954 de plângeri legate de compromiterea e-mailurilor de afaceri în 2021 prin care hackerii au câștigat 2,4 miliarde de dolari, depășind astfel fraudele de investiţii, cu 1,5 miliarde de dolari și din frauda amoroasă cu 950 de milioane de dolari.

"Aceasta înseamnă că BEC a reprezentat aproximativ o treime (35%) din pierderile totale din infracţiunile cibernetice în 2021. Aceasta este de fapt o reducere faţă de aproape jumătate din anul precedent, dar reprezintă totuşi o creştere de 82% în termeni reali. De asemenea, este adevărat că în 2019, când pierderile datorate BEC erau de aproximativ 1,8 miliarde de dolari, numărul de rapoarte către FBI a fost de aproape 24.000. Deci, escrocii câştigă mai mulţi bani din mai puţine atacuri (...) Frauda de tip compromiterea e-mail-urilor de business (BEC - Business Email Compromise) a generat mai multe pierderi pentru victime decât orice alt tip de infracţiune cibernetică în 2021", se arată în raport.

Atacurile prin care sunt compromise e-mailurile de business sunt de inginerie socială.
"Membrii departamentului financiar sunt de obicei vizaţi, fiind abordaţi de infractori care impersonează un director executiv sau CEO (care doreşte să aibă loc un transfer de bani urgent) sau, eventual, un furnizor (care solicită o plată imediată). În unele cazuri se solicită transferuri bancare, în timp ce în altele se cere ca victima să cumpere carduri cadou şi astfel să împărtăşească informaţiile relevante. Oricât de neplauzibil ar suna, aceste escrocherii încă mai funcţionează ocazional, deoarece victima este de obicei presată să acţioneze, fără să i se acorde timp să analizeze consecinţele acţiunilor lor - exemplu de ingineria socială clasică. De altfel, este suficient să funcţioneze ocazional pentru a face să merite timpul unui fraudator", explică specialiştii.

O recomandare a experţilor este instruirea de conştientizare a utilizatorilor şi procesele de plată actualizate.

Analiza a fost realizată de Centrul de Conformitate a Crimelor pe Internet (IC3) al FBI.
 

×
Subiecte în articol: atacuri cibernetice afaceri