Atacurile de tip phishing s-au înmulţit şi s-au sofisticat în ultima vreme. După BCR, Bancpost, Banca Transilvania şi Piraeus Bank a venit vremea clienţilor Raiffeissen Bank să fie victimele unui astfel de fenomen.
Atacurile de tip phishing s-au înmulţit şi s-au sofisticat în ultima vreme. După BCR, Bancpost, Banca Transilvania şi Piraeus Bank a venit vremea clienţilor Raiffeissen Bank să fie victimele unui astfel de fenomen.
METODA. Aceştia au primit mesaje prin care erau îndemnaţi să introducă o parte din cifrele de pe carduri pentru a verifica validitatea accesului la cont, sub pretextul că echipa de securitate a băncii a depistat o încercare de fraudare prin intermediul internetului. "Prin această notificare vă aducem la cunoştinţă faptul că echipa de securitate Raiffeisen Bank a stopat un nou atac de tip phishing prin care s-a încercat accesarea contului dumneavoastră Raiffeisen Bank Online. Pentru a continua folosirea serviciului de banking online vă rugăm să verificaţi validitatea contului dumneavoastră Raiffeisen Bank Online", se spune în mesaj. Apoi, clienţii băncii erau îndemnaţi să introducă codul de utilizator şi parola, precum şi ultimele 8 cifre din cele 16 înscrise pe carduri. Pentru a da o notă în plus de veridicitate, se preciza faptul că banca nu cere niciodată toate cifrele din seria cardului, iar clienţii erau chiar sfătuiţi să contacteze serviciul aferent dacă primesc vreo astfel de solicitare. După introducerea informaţiilor solicitate, utilizatorul este transferat către o pagină fantomă, creată de iniţiatorii atacului pe un site al unei companii spaniole, care, ulterior, redirecţionează clientul către pagina oficială a Raiffeisen. Reprezentanţii Raiffeisen au confirmat atacul şi au precizat că au luat legătura cu furnizorul de servicii de internet pentru a bloca accesul pe această filieră. De asemenea, banca reaminteşte că nu solicită niciodată informaţii de la clienţi în acest mod.(D.R)
Citește pe Antena3.ro