Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) va organiza la începutul anului viitor licitaţii pentru desemnarea firmelor ce vor construi autostrăzile Orăştie Sibiu şi Timişoara Lugoj, proiecte în valoarea de peste 4 miliarde de lei. Pentru autostrada Orăştie Sibiu, în lungime de 82 de kilometri, Compania de Drumuri estimează că vor fi necesari 2,93 miliarde de lei, fără TVA (aproximativ 684,2 milioane euro). Licitaţia este împărţită în patru loturi, cu lungimi între 16 şi 24 de kilometri, pentru care companiile trebuie să depună oferte separate.
Astfel, primul lot are o valoare estimativă de 814,12 milioane de lei, fără TVA, al doilea lot de 707,99 milioane lei, fără TVA, al treilea lot are alocat maxim 762,2 milioane lei, fără TVA, iar valoarea ultimului lot este de 652,86 milioane lei, fără TVA. Contractul, cu durată de 54 de luni, presupune proiectarea şi execuţia autostrăzii şi este finanţat în cadrul Programului Operaţional Sectorial de Transport, prin fonduri de coeziune (85%) şi cofinanţat de la bugetul de stat (15%). Media cifrei de afaceri a ofertantului, în domeniul de activitate aferent infrastructurii de transport rutier, trebuie să fie de peste 650 milioane lei (lotul 1), mai mare de 570 milioane lei (lotul 2), cel puţin 610 milioane lei (lotul 3) şi minim 525 milioane lei (lotul 4) în intervalul 2007-2009.
Totodată, companiile trebuie să demonstreze, printr-o singură declaraţie bancară, că dispune sau are acces la lichidităţi, linii de credit sau la alte instrumente financiare între 165 milioane lei şi 200 milioane lei, în funcţie de lot. În alegerea ofertei câştigătoare, se va ţine cont de propunerea tehnică (70%) şi de preţ (30%). Amplasamentul lucrării străbate trei judeţe, respectiv Hunedoara, Alba şi Sibiu, şi include varianta ocolitoare Sebeş (7 kilometri) şi drumul de legătură la standard de autostradă pentru centura Sibiu, în lungime de aproximativ 5 kilometri.
Timişoara Lugoj va costa peste 900 de milioane de lei
Primele două tronsoane ale viitoarei autostrăzi Timişoara Lugoj, în lungime totală de 35,12 kilometri, vor costa aproximativ 878,44 milioane lei, potrivit estimărilor CNADNR.
Primul lot, cu o lungime de 9,5 kilometri, are o valoare estimativă de 266,55 milioane de lei, fără TVA, iar al doilea lot, cu o lungime de 25,62 km, valoarea ajunge la 611,88 milioane lei, fără TVA, potrivit datelor publicate pe SEAP.
Contractul, cu durată de 54 de luni, presupune proiectarea şi execuţia autostrăzii şi este finanţat în cadrul Programului Operaţional Sectorial de Transport, prin fonduri de coeziune (85%) şi cofinanţat de la bugetul de stat (15%).
Media cifrei de afaceri a ofertantului, în domeniul de activitate aferent infrastructurii de transport rutier, trebuie să fie de peste 260 milioane lei (lotul 1) şi mai mare de 600 milioane lei pentru lotul al doilea.
Totodată, companiile trebuie să demonstreze, printr-o singură declaraţie bancară, că dispune sau are acces la lichidităţi, linii de credit sau la alte instrumente financiare 60 milioane lei pentru primul lot şi de 150 milioane lei, pentru lotul doi. În alegerea ofertei câştigătoare, se va ţine cont de propunerea tehnică (70%) şi de preţ (30%), iar ofertele pot fi depuse până la 16 februarie, urmând să fie deschise a doua zi.
Potrivit standardelor de cost, elaborate de Ministerul Transporturilor, preţul standard pe kilometru pentru autostrăzi extraurbane în zonă de deal şi de şes este de 5,05 milioane euro, iar pentru acelaşi tip de autostradă în zonă de munte se ridică la 6,1 milioane euro.
Ambele autostrăzi fac parte dincoridorul IV Paneuropean, care începe în Germania la Nurenberg şi se continuă pe ruta Praga Viena Bratislava Budapesta. În România, traseul trece prin Nădlac, Arad, Deva, Orăştie, Sibiu, Bucureşti, Feteşti şi Constanţa şi se continuă până la Istanbul.
În prezent, România are 314 km de autostradă, respectiv Câmpia Turzii Gilău (52 km), Bucureşti Piteşti (111 km) şi Bucureşti Cernavodă (151 km). În construcţie sunt 243 km, aceştia urmând să fie finalizaţi în 2011 şi 2012, valoarea totală fiind de 2,5 miliarde euro, potrivit datelor Ministerului Transporturilor.