x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Bani şi Afaceri Economie Bechtel cheamă oamenii la muncă

Bechtel cheamă oamenii la muncă

de Elena Stan    |    08 Apr 2009   •   00:00

Compania americană Bechtel a rechemat la muncă pe şantierul Autostrăzii Transilvania 660 de angajaţi, iar în perioada imediat următoare va mai chema încă 300 de muncitori.



Astfel, numărul muncitorilor care vor lucra pe secţiunea 2B a autostrăzii va fi de 1.400, potrivit reprezentanţilor Bechtel. Prin această măsură, se pune în aplicare protocolul semnat în luna februarie între Bechtel, Ministerul Transporturilor, Compania Naţională de Autostrăzi şi consultantul Egisroute, în care se agreează finalizarea până la sfârşitul anului a tronsonului Turda-Gilău şi a viaductului Suplacu de Barcău de pe tronsonul 3C (64 km). Pentru realizarea obiectivelor protocolului, autorităţile române s-au obligat să ofere constructorului accesul la teren prin soluţionarea problemelor legate de relocarea unui număr de 38 de utilităţi în judeţul Bihor.

PROGRAM. Până la sfârşitul acestei săptămâni va fi finalizat viaductul de la km 39, precum şi canalul Racoş situat între km 40 şi 42 de pe secţiunea 2B (Câmpia-Turzii - Gilău), potrivit constructorului. Canalul are rolul de a controla cursul apei din proximitatea satelor Vălişoara şi Vlaha, sate afectate sistematic de inundaţii. Lucrările la acest canal s-au executat pe parcursul a 12 luni - şi la viaductul de la km 39, una din cele mai importante structuri de pe secţiunea 2B - construcţia acestei structuri înalte de 30 m a început în 2006 şi s-a impus din cauza adâncimii văii din satul Vălişoara pe care o traversează aliniamentul autostrăzii. După ce va fi finalizat, viaductul va asigura continuitatea transportului greu pe alinimentul autostrăzii între km 20 şi 50. Potrivit planului constructorului, luna aceasta se vor efectua următoarele lucrări pe Secţiunea 2B: 406.030,59 metri cubi (mc) material excavat, 318.568,57 mc material de umplutură,  6.092,33 mc de conducte, 2.319,96 metri liniari de piloţi, 13.390,41 mc de beton, 180,74 mc  parapete beton, 19.938,64 metri pătraţi de hidroizolaţie, 101,38 mc bordură prefabricată beton şi 42.848,54 tone de balast.

ISTORIC.Proiectul Autostrada Transilvania este cel mai mare proiect de infrastructură din Europa. Cu o lungime de 415 km, pe patru benzi, autostrada porneşte din centrul României, de la nord-vest de Braşov, ajungând la graniţa cu Ungaria lângă Oradea, în câmpia Crişanei. Autostrada va lega oraşe precum Braşov, Făgăraş, Sighişoara, Târgu Mureş, Cluj-Napoca, Zalău şi Oradea. Autostrada are 58 pasaje rutiere, 94 pasarele peste autostradă şi 16 noduri rutiere. Autostrada este construită de către compania americană Bechtel International, Inc. împreună cu partenerul său din regiune, compania Enka Insaat ve Sanayi A.S din Turcia.

×
Subiecte în articol: economic