Marko Bela, preşedintele UDMR, este nemulţumit de ritmul lucrărilor la Autostrada Transilvania, care “avansează foarte greu”, în condiţiile în care această regiune a României “a fost mereu neglijată”.
Marko Bela, preşedintele UDMR, este nemulţumit de ritmul lucrărilor la Autostrada Transilvania, care “avansează foarte greu”, în condiţiile în care această regiune a României “a fost mereu neglijată”.
Oficialul se aştepta ca în această toamnă să fie deschis primul tronson al Autostrăzii Transilvania, aşa cum era programat, însă acest lucru nu se va întâmpla. “Autostrada Transilvania avansează foarte greu şi nu putem fi mulţumiţi. Eu aş fi aşteptat ca prima porţiune să fie deschisă în această toamnă, cum era vorba. Am înţeles că au fost terminaţi nu cinci kilometri, ci 30, dar nu există nici intrare şi nici ieşire pe acea porţiune de autostradă. La fel, la Arad, coridorul IV Paneuropean trebuia să avanseze mult mai mult, mai ales că aici se lucrează din bani europeni”, a declarat Marko Bela.
Autostrăzi puţine
Acesta nu a ratat ocazia de a da exemplul vecinilor, care, deşi au o ţară cu o suprafaţă mult mai mică faţă de România, au de trei ori mai mulţi kilometri de autostrăzi. “Ungurii au probleme economice în ultima vreme destul de serioase, şi totuşi construiesc în continuare autostrăzi. Ungaria are o suprafaţă de 93.000 de kilometri pătraţi şi are peste 1.000 de kilometri de autostrăzi. Noi avem 237.000 de kilometri pătraţi, aproape de două ori şi jumătate mai mult, dar avem numai 260 kilometri de autostradă. E clar că avem o rămânere în urmă extrem de mare”, a declarat Marko Bela. Preşedintele UDMR a adăugat că Ardealul a fost mereu “neglijat” şi trebuie alocaţi mai mulţi bani pentru investiţii în infrastructură, iar Guvernul ar trebui să facă o prioritate naţională din construirea de drumuri şi autostrăzi.Infrastructură
România a finalizat în ultimul an şi jumătate, în actuala formulă guvernamentală, aproximativ 80 de kilometri de autostradă, aproape cât s-a realizat în cei 16 ani dinainte, a declarat săptămâna trecută ministrul Economiei şi Finanţelor, Varujan Vosganian. Oficialul MEF a precizat că nu ia în calcul şi kilometrii de autostradă la care s-a lucrat intens în ultima perioadă şi sunt aproape de finalizare. Ministrul Finanţelor a spus că a făcut o adunare simplă a kilometrilor daţi în folosinţă pe Autostrada Soarelui, centura Piteştiului şi proiectul gestionat de Bechtel. Proiectul de construcţie a Autostrăzii Transilvania, pe traseul Braşov Borş, a început în 2004, în baza unui contract cu o valoare de 2,2 miliarde euro acordat companiei americane Bechtel. Lucrările au fost întrerupte la jumătatea anului 2005, când autorităţile au început reanalizarea contractelor încheiate de guvernarea precedentă. Ca urmare a sistării lucrărilor, termenul de finalizare a autostrăzii, stabilit iniţial pentru anul 2012, a fost prelungit cu un an. Până la jumătatea lunii august a acestui an compania a finalizat o porţiune de cinci kilometri de autostradă dintr-un sector cu o lungime de 25 de kilometri, ce face legătura între Gilău şi Câmpia Turzii.Citește pe Antena3.ro