Infra-Group, companie infiintata de Blue Air si Romstrade, va construi un aeroport privat pe o suprafata de peste 255 de hectare, la Adunatii Copaceni, la 20 de kilometri Sud de Bucuresti. Aeroportul va fi interconectat cu aeroporturile internationale Henri Coanda (Otopeni) si Aurel Vlaicu (Baneasa).
Conform planurilor initiale, aeroportul privat ar fi trebuit sa fie capabil de a permite aterizarea si decolarea aeronavelor de mari dimensiuni, precum Airbus A380, devenind cel mai mare aeroport din Sud-Estul Europei.
Dar Gherorghe Racaru, directorul pentru strategii si planificare al Infra-Group si fost director general al Tarom si Blue Air declara, acum, ca designul aeroportului va permite gazduirea aeronavelor de clasa C, precum Airbus A320 si Boeing 737, cu 120 – 180 de pasageri la bord, destinate zborurilor pe distante scurte si medii.
Pana pe data de 19 august se desfasoara etapa de precalificare in vederea selectarii companiei care va realiza design-ul aeroportului.
Aplicantii care vor trece de preselectie vor urma un proces de licitatie, in urma caruia va fi ales cel care va livra planul general, studiile de fezabilitate, autorizatiile necesare, specificatiile tehnice ale cladirilor.
Intr-o informare publica, citata de globalairportcities.com, Infra-Group sustine ca investitia va contribui la dezvoltarea zonei de Sud a Bucurestiului, echilibrandu-se balanta economica Nord-Sud.
Conform declaratiilor lui Gheorghe Racaru, Infra-Group va investi, in total, 200 de milioane de euro in constructia aeroportului, care ar urma sa devina operational in 2013.
Actionarul majoritar al Blue Air si Romstrade este omul de afaceri Nelu Iordache. Romstrade a castigat contracte de zeci de milioane de dolari pentru constructia de drumuri.
Ideea construirii unui aeroport la Adunatii Copaceni, care sa opereze cursele aeriene low-cost, a fost vehiculata si in anii 2007-2008, de fostul ministru al Transporturilor, Ludovic Orban.