România şi Bulgaria vor construi cel puţin încă două poduri peste Dunăre, între Călăraşi-Silistra şi Bechet-Oreahovo, şi caută soluţii pentru a elimina taxele de tranzit la podul Giurgiu-Ruse până la începerea sezonului estival, măcar pentru autoturisme, au declarat premierul român şi cel bulgar.
Cei doi prim-miniştri, Emil Boc şi Boiko Borisov, au inaugurat, vineri, linia de ferry-boat care leagă cele două ţări, între Turnu Măgurele şi Nicopole, anunţând la finalul ceremoniei că intenţionează să finalizeze şi alte proiecte comune.Astfel, autorităţile române şi cele bulgare vor continua lucrările de construcţie a podului de la Calafat-Vidin şi intenţionează să realizeze cel puţin încă două noi poduri, între Călăraşi-Silistra şi Bechet-Oreahovo, după ce vor identifica sursele de finanţare.
Cei doi premieri au anunţat totodată că analizează soluţiile de desfiinţare a taxelor de tranzit la podul de la Giurgiu-Ruse până la începerea sezonului estival, cel puţin pentru autoturisme.
"Urmărim reducerea şi chiar eliminarea acestor taxe de tranzit", a afirmat premierul bulgar.
Cei doi premieri au anunţat, în luna februarie, că Guvernul român şi cel bulgar analizează posibilitatea eliminării taxelor pentru maşinile care trec podul peste Dunăre la Giurgiu-Ruse, măsură care să fie aplicată în etape, începând cu o diminuare a sumei de plată şi ajungându-se ulterior la desfiinţarea taxei.
Conform informaţiilor transmise de partea bulgară, ferry-boat-ul românesc, inaugurat de cei doi premieri, are o capacitate de transport de şase camioane şi va parcurge de două-patru ori pe zi distanţa de 800 metri dintre Turnu Măgurele şi Nicopole, într-un interval de 8-10 minute.
Tariful pentru traversarea Dunării cu ferry-boat între Nicopole şi Turnu Măgurele va fi 2 euro de persoană pentru o călătorie, 12 euro pentru un autoturism şi 90-100 euro pentru un camion.
Potrivit unui comunicat transmis de Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului, linia de ferry-boat a fost realizată prin implementarea unui proiect "în oglindă" româno-bulgar finanţat din fonduri europene. Costul proiectului pentru partea română a fost de 4,5 milioane euro, din care 3,3 milioane euro fonduri Phare şi 1,2 milioane euro cofinanţare din partea beneficiarului.
Principalele lucrări efectuate au vizat amenajarea platformei şi rampei auto, lucrări hidrotehnice şi construcţia clădirilor aferente. Ferry-boat-ul "EUROPA", care va traversa Dunărea, poate transporta 260 de pasageri, 34 de autovehicule şi maximum 9 tiruri, se arată în comunicat.
Nava poate fi ancorată în orice port dunărean care dispune de instalaţii portuare specifice, având o autonomie de circa 21 de zile sau 350 Km. Autovehiculele ce vor fi îmbarcate pentru trecerea frontierei de pe malul românesc pe malul bulgăresc beneficiază de rampe de îmbarcare auto care conferă deplină siguranţă atât la îmbarcare, cât şi la debarcare, mai arată sursa citată.