x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Branduri Un lapte cu tradiţie: demachiantul Doina

0
Autor: Marina Constantinoiu 15 Ian 2012 - 21:00
Branduri Un lapte cu tradiţie: demachiantul Doina


Exista branduri romanesti care s-au dezvoltat si s-au afirmat inainte de comunism, dar si in timpul lui, care s-au adaptat sau nu noilor cerinte ale capitalismului, care au ramas in urma la capitolul pozitionare. Intr-un context economic in recesiune, campania "Cel mai promitator brand romanesc" lansata de compania de branding si design Seed Consultants isi propune incurajarea companiilor de a dezvolta si promova branduri autohtone.

Cu sprijinul Jurnalului National, care si-a obisnuit publicul cu ideea de "Recurs la Romania", recurs la tot ceea ce este stabil si va­loros, la tot ceea ce este autentic romanesc. Competitia invita sa se inscrie companiile mici, mijlocii si mari care au in portofoliu un brand romanesc de produs, de serviciu sau de corporatie si pe care doresc sa il relanseze sau sa il reinventeze, in perioada 5-31 ianuarie 2012. La finalul campaniei ajunse la cea de-a doua editie, castigatorul va beneficia de un program complet de rebranding care sa raspunda nevoilor sale. Pana atunci, Jurnalul National va aduce in atentie nume care ne-au intrat in viata.

Hrana pentru ten frumos
Laptele demachiant Doina (produs de Farmec Cluj) apare in anul 1965 ca raspuns al cererii venite din piata pentru produse de curatare a tenului si se mentine lider de piata pana in prezent (detinand o cota de piata de 17,33%), datorita retetei sale traditionale neschimbate si a intrebuintarilor multiple ale produsului. Demachiantul produs de firma din Cluj este unul dintre brandurile lansate in perioada comunista care au trecut testul timpului. "A fost creat de catre cercetatorii din laboratoarele Farmec in 1965, din dorinta de a raspunde unei cerinte a pietei, care nu avea acoperire la acel moment – un produs de demachiere si indepartare a impuritatilor de pe fata. Numele de Doina a fost ales pentru ca era deja o marca existenta in portofoliul Farmec la acea vreme, alaturi de alte denumiri cunoscute atunci", au explicat pentru Business Standard actualii manageri ai companiei.

Desi brandul Doina a reusit sa se mentina in topul preferintelor romancelor, devansand competitia (Nivea/Garnier) si diversificandu-si gama (momentan, portofoliul Doina cuprinde cinci produse pentru dife­ri­te tipuri de ten), acestuia ii lip­sesc inovatia si creativitatea la nivelul designului de ambalaj.

Specialistii considera ca pe o piata aglomerata si competitiva a produselor cosmetice, pozitionarea in categoria "bun la toate" nu este una suficienta si mai ales care sa faca diferenta, dar aspectul produsului Doina este unul invechit si disproportionat.

In ceea ce priveste ambalajul, folosirea culorii violet pe fundalul monocolor (alb) nu creeaza atractivitate la raft, desi produsul a devenit foarte cunoscut de-a lungul timpului. Pentru ca produsului ii lipsesc elementele grafice sau simbolurile distinctive, care sa sugereze ingredientele sau utilitatea produsului si sa comunice valorile acestui brand. Desi si-a diversificat gama de produse, forma de conditionare a fost pastrata, ceea ce pentru specialistii in dome­niul advertising-ului nu este deloc practic, in raport cu noile produse lansate pe piata in ultimii ani. Iar cum­pa­ra­torul are dileme la raft: ce sa puna in cos, un produs de calitate, recunosc de bunicile si mamele noastre, dar neatragator ca ambalaj sau unul dintre produsele concurentei, si el eficient, dar atractiv?

Citeşte mai multe despre:   branduri,   branduri romanesti

 

Ştiri din .ro















PUBLICITATE
 





Mai multe titluri din categorie

În primele patru luni, numărul firmelor intrate în insolvenţă a crescut cu aproape 45% față de 2020

În primele patru luni, numărul firmelor intrate în insolvenţă a crescut cu aproape 45% față de 2020
În primele patru luni ale anului, numărul firmelor intrate în insolvenţă a crescut cu aproape 45% faţă de perioada similară din 2020, scrie Ziarul Financiar. Getica 95, cel mai mare furni­zor de energie...

Năsui: România va fi pe harta lumii în ceea ce privește producția de baterii

Năsui: România va fi pe harta lumii în ceea ce privește producția de baterii
România va fi pe harta lumii în ceea ce privește producția de baterii, iar resursele de grafit ale țării vor fi exploatate prin Salrom, anunță ministrul Economiei, Claudiu Năsui. „România va fi pe harta...

7 bănci din România vor să implementeze sistemul de plăți instant Transfond

7 bănci din România vor să implementeze sistemul de plăți instant Transfond
Șapte bănci din România vor să participe la sistemul de plăți instant Transfond, potrivit directorului Transfond, Ionel Dumitru.  "Pentru plăţi instant există un interes la un număr de bănci....

Pandemia a crescut interesul românilor pentru asigurările de sănătate, de locuințe și de viață

Pandemia a crescut interesul românilor pentru asigurările de sănătate, de locuințe și de viață
Pandemia generată de COVID-19 a produs modificări în percepția românilor asupra riscurilor și, drept consecință, a crescut interesul pentru protecția prin asigurare. În acest sens, cea mai mare creștere a...

Efectele pandemiei de COVID-19. Românii sunt tot mai interesați de asigurările de sănătate, viață și locuințe

Efectele pandemiei de COVID-19. Românii sunt tot mai interesați de asigurările de sănătate, viață și locuințe
Circa 42% dintre români au declarat că le-a crescut interesul pentru asigurările de sănătate datorită pandemiei de COVID-19. Totodată, aceștia și-au îndreptat atenția și către asigurările de viață...

Tehnologiile touchless în spațiile de birouri, o necesitate a prezentului și a viitorului

Tehnologiile touchless în spațiile de birouri, o necesitate a prezentului și a viitorului
Viitorul post pandemie implică un efort susținut de a implementa în continuare cele mai potrivite măsuri care protejează colectivul la locul de muncă. Fie că este vorba de cele sanitare sau operaționale, un...

Ghid complet pentru strategiile de bidding Google Ads

Ghid complet pentru strategiile de bidding Google Ads
Instrumentul Google Ads s-a dovedit a fi, de-a lungul anilor, o soluție remarcabilă și eficientă, care oferă agenților de publicitate oportunitatea de a licita pentru anumite cuvinte cheie relevante în campanii de...

Specialiștii fac analiza tendintelor din domeniul alimentar

Specialiștii fac analiza tendintelor din domeniul alimentar
Noi ce vom mânca în viitor? Este întrebarea care preocupă societatea actuală.  Resursele limitate, poluarea, creșterea populatiei si incidența bolilor metabolice au adus în analiză transformarea sistemului...

Soldul creditului neguvernamental a crescut cu 0,9% în mai 2021

Soldul creditului neguvernamental a crescut cu 0,9% în mai 2021
Soldul creditului neguvernamental acordat de instituţiile de credit a crescut în mai 2021 cu 0,9% în luna mai 2021, comparativ cu luna aprilie 2021, respectiv 0,4% în termeni reali, ajungând la 296,269...

Mugur Isărescu spune că BNR nu vrea să stimuleze excesiv creditarea

Mugur Isărescu spune că BNR nu vrea să stimuleze excesiv creditarea
Banca Naţională a României (BNR) nu vrea să să stimuleze excesiv împrumuturile pentru că acest lucru ar duce la creșterea alarmantă a creditelor neperformante și la pierderea încrederii între clienți...

BNR: Creditul guvernamental a crescut în luna mai 2021 cu 1,7 la sută faţă de luna aprilie 2021

BNR: Creditul guvernamental a crescut în luna mai 2021 cu 1,7 la sută faţă de luna aprilie 2021
Creditul guvernamental a crescut în luna mai 2021 cu 1,7 la sută faţă de luna aprilie 2021, până la 160,879 miliarde lei. În raport cu luna mai 2020, acesta a crescut cu 18,1 la sută (13,9 la sută în termeni re...

Circa 27.000 de persoane s-au înscris în programul Rabla Classic

Circa 27.000 de persoane s-au înscris în programul Rabla Classic
Aproximativ 27.000 de persoane fizice s-au înscris în Programul Rabla Clasic 2021. La Rabla Plus sunt peste 4.550 de solicitanţi, transmite Administraţia Fondului pentru Mediu...

Amenzi de cinci ori mai mari pentru poluatorii industriali 

Amenzi de cinci ori mai mari pentru poluatorii industriali 
Galerie Foto Aflat în pericol să se trezească că o nouă procedură de infringement pe tema calității aerului, Guvernul Cîțu reacționează și pregătește majorarea substanțială a amenzilor care vor fi aplicate...

Valoarea unui Bitcoin scade sub pragul psihologic de 30.000 de dolari pentru prima dată în acest an

Valoarea unui Bitcoin scade sub pragul psihologic de 30.000 de dolari pentru prima dată în acest an
Scăderile înregistrate de Bitcoin au continuat şi marţi, în contextul în care cea mai valoroasă criptomonedă la nivel mondial a atins cel mai slab nivel din ianuarie. Moneda a suferit un declin de 9,25% în...

Angajați fericiți, afacere de succes: cum să crești gradul de satisfacție a echipei de lucru

Angajați fericiți, afacere de succes: cum să crești gradul de satisfacție a echipei de lucru
Oricât de bun ar fi produsul tău și indiferent cât de strălucită ar fi o idee, dacă nu există oameni interesați care să cumpere ceea ce vinzi ori să investească în proiectul tău, afacerea va eșua....
Serviciul de email marketing furnizat de