Tronsonul Moara Vlăsiei-Ploieşti din Autostrada Bucureşti - Ploieşti va fi construit pe trei benzi operaţiune care va creşte costul lucrărilor cu 196,85 milioane lei, fără TVA.
Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri a decis să schimbe soluţia tehnică la Autostrada Bucureşti - Ploieşti, de la două la trei benzi pe sens, pentru cel de-al doilea tronson, unde lucrează deja un consorţiu. CNADNR va organiza la sfârşitul lunii iulie o licitaţie pentru proiectarea şi executarea lărgirii la trei benzi de circulaţie pe sens pe sectorul Moara Vlăsiei - Ploieşti.
Procedura de atribuire a contractului va fi negociere, propunerea tehnică având o pondere de 60%, iar cea financiară de 40%. Finanţarea lucrărilor va fi asigurată de la bugetul de stat. Directorul proiectului Autostrăzii Bucureşti-Ploieşti, Petre Ene, a declarat că este posibil ca pentru primele două benzi să lucreze consorţiul existent, iar pentru cea de-a treia bandă o altă firmă.
"La licitaţie poate participa orice firmă, inclusiv cele care lucrează în prezent acolo. Dacă va câştiga altcineva, urmează să vedem cum vor lucra împreună", a afirmat Ene.
LUCRĂRI ÎNCEPUTE
În prezent, pe tronsonul de la kilometrul 19+500 la kilometrul 62 lucrează deja, pentru soluţia cu două benzi pe sens, consorţiul Spedition UMB-Pa&Co Internaţional - Euroconstruct '98 - Com-Axa. Contractul a fost atribuit în vara anului 2007 şi are o valoare de 249,74 milioane de euro. Iniţial, şi primul tronson, între kilometrul 0 şi
19+500, a fost proiectat la două benzi, însă fostul ministru al Transporturilor, Ludovic Orban a decis schimbarea soluţiei tehnice de la două la trei benzi pe sens.
Pe această porţiune lucrează o asociere italiană formată din firmele Impressa Pizzarotti şi Tirrena Scavi, valoarea contractului fiind de 152,8 milioane de euro.
Citește pe Antena3.ro