Retelele de benzinarii ale Lukoil si Rompetrol isi extind oferta, instaland bancomate in statiile lor. Deja proportii insemnate din incasarile tuturor retelelor se fac prin sistemele POS de plata prin carduri bancare. Exista si carduri de fidelitate.
Toate metodele de atragere a clientilor. Retelele de benzinarii ale Lukoil si Rompetrol isi extind oferta, instaland bancomate in statiile lor. Deja proportii insemnate din incasarile tuturor retelelor se fac prin sistemele POS de plata prin carduri bancare. Exista si carduri de fidelitate. Lukoil Romania negociaza "cu mai multe banci, pentru instalarea de bancomate in statii, pentru a largi sfera seviciilor si a spori gradul de atractivitate", potrivit directorului de comunicare al companiei Gennady Abalov. CONCURENTA. Stirea consemneaza o directie in plus a concurentei tot mai acerbe in domeniu. Socotela este simpla: cine nu plateste cu carduri bancare, prin terminalele POS, trebuie sa aiba posibilitatea sa-si scoata singur banii. Nici un client nu trebuie pierdut. La randul sau, Rompetrol si-a dotat deja cu bancomate 9 din statiile sale, in acelasi scop, desi reteua dispune de un sistem performant de carduri utilizabile chiar la pompa, Fill & Go. Petrom nu are bancomate, "pentru moment", dar ca si Rompetrol sau MOL emit propriile carduri, care functioneaza dupa sistemul cardurilor de credit bancare, atata doar ca nu percep dobanda. Toate acestea, la care se adauga oferta tot mai larga de alte tipuri de marfuri si servicii, au un singur scop: castigarea clientilor, in conditiile in care rata de profit obtinut exclusiv prin distributia clasica a carburantilor ameninta sa se ingusteze, mai ales datorita taxelor. Nu este indepartata perspectiva aparitiei si la noi a unor concurenti... neconventionali. In Occident, marile lanturi de super si hypermarketuri au intrat deja pe piata carburantilor.Citește pe Antena3.ro
Vanzari
|
Terminalele de carduri bancare POS au castigat deja teren. Mare parte din incasari vin pe aceasta cale, 5% la MOL, de pilda. Rompetrol are 99 de statii dotate cu POS-uri. Lukoil incaseaza 40% din plata carburantilor "prin carduri corporative si carduri accesibile prin POS-uri", spune oficialul Lukoil. Cu petro-cardurile se castiga mai mult. Reteaua proprie a Rompetrol Downstream face circa 65% din vanzarile de carburanti prin cardurile proprii Fill&Go. "Toate statiile Rompetrol, cat si cele Rompetrol Partener si Rompetrol Expres, sunt dotate cu terminale specifice pentru utilizarea serviciilor Fill&Go", potrivit oficialilor companiei.
Cu cardurile de carburant MOL Gold si MOL Silver, utilizabile in toata reteaua de 121
de statii, compania maghiara intentioneaza sa faca 25% din vanzarile de carburanti de anul acesta. Petrom si-a relansat sistemul PetromCard in septembrie 2006 si, o luna mai tarziu, vanzarile pe aceasta cale, accesibila prin 425 de statii Petrom si PetromV, au fost cu 290% mai mari decat in aceeasi perioada a anului 2005, potrivit oficialilor.
|