x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Ce au cumpărat românii în perioada de pandemie

0
13 Iul 2020 - 12:18
Ce au cumpărat românii în perioada de pandemie


Preferința pentru cumpărăturile online se află în creștere, grija pentru sănătate fizică și mentală a devenit la fel de mare ca cea pentru locul de muncă, în timp ce intențiile privind cheltuielile sunt profund afectate de reducerea veniturilor personale, rezultă din sondajul global PwC referitor la comportamentul consumatorilor, ”Global Consumer Insights Survey” 2020.

 

Schimbările de comportament ale consumatorilor în 2020, după izbucnirea pandemiei COVID-19, evidențiază trei tendințe majore: adaptarea digitală, preocuparea pentru sănătate, respectiv pentru sustenabilitate:

  • 45% dintre consumatori la nivel global spun că asistența medicală este unul dintre primele trei motive pentru a trăi într-un oraș
  • 69% sunt mai preocupați de sănătatea mintală și bunăstarea persoanei
  • 43% se așteaptă ca întreprinderile să aibă responsabilitate pentru impactul lor asupra mediului

 

Mai multe cumpărături în online

Deși cumpărăturile alimentare în magazinul fizic reprezintă în continuare principala alegere, peste o treime dintre consumatori (35%) folosesc instrumentele online în acest scop, iar 86% dintre aceștia intenționează să își mențină acest obicei și după ce măsurile de distanțare socială sunt eliminate.

”Pandemia a evidențiat avantajele cumpărăturilor online și a modelat într-un timp scurt comportamentele și obiceiurile de consum. Este de așteptat ca această tendință să accelereze și, implicit, să stimuleze companiile și comercianții să își reinventeze modul în care își desfășoară activitatea. Cel mai probabil ne îndreptăm către o experiență de tip omnichannel care va integra tot mai mult cumpărăturile offline cu cele online mai curând decât se anticipa”, spune Mihai Anița, Partener, Retail & Consumer Leader, PwC România.

În ceea ce privește produsele nealimentare, înainte de pandemie, 47% dintre consumatori spuneau că fac cumpărături zilnic sau săptămânal din magazinele fizice, în timp ce telefoanele mobile erau utilizate în acest scop de 30% și calculatoarele de 28%.

Post pandemie, cumpărăturile online pentru produse nealimentare au înregistrat o creștere substanțială, astfel: telefon mobil 45%; calculatorul 41%.

 

Preocuparea pentru sănătate, în creștere

51% dintre consumatorii urbani spun că sunt mai preocupați de îngrijirea sănătății fizice și a bunăstării mintale și a dietei ca urmare a COVID-19.  Aproape jumătate dintre locuitorii urbani chestionați după izbucnirea pandemiei spun că siguranța (49%) și asistența medicală (45%) sunt la fel de importante pentru calitatea vieții lor ca locul de muncă.

„Interesul consumatorilor pentru sănătate, bunăstare, dietă se află într-o tendință crescătoare și va influența atât industriile care oferă produse și servicii din aceste categorii, precum și obiceiurile de consum generale pentru că oamenii se vor aștepta ca toți producătorii și furnizorii să fie mult mai atenți la igienă, siguranță, sustenabilitate”, explică Ruxandra Târlescu, Partener Retail & Consumer Tax Leader, PwC România.

 

Impactul asupra cheltuielilor personale

Înainte de pandemie, încrederea consumatorilor urcase la un nivel înalt, aproape jumătate (46%) spunând că intenționau să cheltuiască mai mult în următoarele 12 luni.

După izbucnirea pandemiei, 40% au raportat o scădere a veniturilor ca urmare a pierderii locului de muncă sau a reducerii veniturilor. În plus, procentul celor care au spus că vor cheltui mai puțin în următoarele luni aproape s-a dublat, iar numărul celor care au spus că vor cheltui mai mult a scăzut cu mai mult de 10 puncte procentuale. Astfel:

  • 41% au spus că le-au crescut facturile pentru casă (de exemplu, alimente, încălzire, energie electrică)
  • 40% au suportat o scădere a venitului gospodăriei din cauza concedierii / pierderii locului de muncă /reducerii orelor de lucru
  • 18% au înregistrat o scădere a veniturilor și o creștere a facturilor gospodăriilor

În prezent, consumatorii cheltuiesc mai puțin pentru majoritatea categoriilor de produse nealimentare, cele mai mari scăderi fiind pentru îmbrăcăminte și încălțăminte (51%) și echipament sportiv (46%).

 

Consumatorii și sustenabilitatea

Conform sondajelor efectuate înainte de pandemie, 45% dintre respondenții la nivel mondial spuneau că evită utilizarea plasticului ori de câte ori este posibil, 43% se așteptau ca întreprinderile să fie responsabile pentru impactul asupra mediului, iar 41% ca retailerii să elimine pungile de plastic și ambalaje pentru articole perisabile. Atunci când au fost întrebați cine erau cei mai responsabili de încurajarea comportamentelor durabile în orașul lor, 20% au ales „eu consumatorul”, în timp ce 15% au ales „producătorul”.


 

Ştiri din .ro















PUBLICITATE
 





Mai multe titluri din categorie

Sectorul IMM-urilor scârțâie din toate încheieturile

Sectorul IMM-urilor scârțâie din toate încheieturile
Deși premierul Florin Cîțu se laudă cu marea creștere a economiei din acest an, zeci de mii de firme sunt cu spatele la zid. Ultimele statistici arată că în primul semestru al acestui an, numărul companiilor...

Premierul Cîțu a rezolvat problema exportului de ovine și caprine – prin eliminare

Premierul Cîțu a rezolvat problema exportului de ovine și caprine – prin eliminare
România poate fi eliminată, în sfârșit, din topul mondial al exportatorilor de ovine și caprine, după ce premierul Florin Cîțu a intervenit personal, luni, în stoparea transportului de animale vii. Motivația...

Șomajul s-a situat la 3% în iunie 2021

Șomajul s-a situat la 3% în iunie 2021
La sfârşitul lunii iunie 2021, rata şomajului înregistrat la nivel naţional a fost de 3%, mai mică decât cea din luna anterioară cu 0,06 pp şi egală cu cea din luna iunie a anului 2020. Numărul total de şo...

Înmatricularile auto au crescut cu peste 20% în iulie 2021

Înmatricularile auto au crescut cu peste 20% în iulie 2021
Circa 17.500 de autovehicule noi au fost înmatriculate în luna iulie 2021, cu 20,3% mai mari faţă de aceeaşi perioadă din anul trecut, transmite Asociaţia Producătorilor şi Importatorilor de Automobile...

Prețurile producției industriale au crescut cu peste 11% în iunie 2021

Prețurile producției industriale au crescut cu peste 11% în iunie 2021
Preţurile producţiei industriale au crescut cu 11,8% în luna iunie 2021, comparativ cu aceeași perioadă din anul trecut, arată datele Institutului Naţional de Statistică (INS). Totodată, acestea au...

Piața locală de fuziuni și achiziții a crescut la 1,8 miliarde de euro în primul semestru din 2021

Piața locală de fuziuni și achiziții a crescut la 1,8 miliarde de euro în primul semestru din 2021
Valoarea totală estimată a tranzacțiilor de tip M&A a fost de 1,8 miliarde de euro în primul semestru din 2021, pentru circa 80 de tranzacții anunțate, arată o analiză PwC România. Astfel, prima...

Efect în lanț al prăbușirii acțiunilor grupului din care face parte eMag

Efect în lanț al prăbușirii acțiunilor grupului din care face parte eMag
Acţiunile grupului olandez Prosus, din care face parte şi eMag, au scăzut la mijlocul zilei de marți cu 6,4%, scrie ZF. Rezultatele vin după ce acţiunile Tencent, gigantul chinez din domeniul tehnologiei...

Administratorii speciali de la uzinele Cugir și Moreni au fost eliberați din funcții

Administratorii speciali de la uzinele Cugir și Moreni au fost eliberați din funcții
Administratorii speciali ai Uzinei Mecanică Cugir, Fabricii de Arme Cugir şi Uzinii Automecanica Moreni au fost eliberaţi din funcţie, a anunţat ministrul Economiei, Antreprenoriatului şi...

BRD a înregistrat un profit net cu peste 50% mai mare în semestrul I din 2021

BRD a înregistrat un profit net cu peste 50% mai mare în semestrul I din 2021
BRD a înregistrat un profit net de 626 milioane de lei în semestrul I din 2021, cu 50,9% mai mare față de aceeași perioadă de anul trecut, când a fost de 415 milioane de lei. "Venitul net bancar a...

Românii, printre saracii Europei. Penultimul loc în UE la plecarea în concediu

Românii, printre saracii Europei. Penultimul loc în UE la plecarea în concediu
Circa 28% dintre cetățenii UE, respectiv 35 de milioane de persoane nu pot pleca în concediul de vară timp de o săptămână din cauza lipsei banilor. Totodată, procentul ajunge la 59,5% pentru cei aflați în...

Virgil Popescu face precizări despre acțiunile OMV la Petrom

Virgil Popescu face precizări despre acțiunile OMV la Petrom
Compania austriacă OMV nu poate vinde acţiunile pe care le deține la Petrom fără acordul statului român, a scris ministrul Energiei, Virgil Popescu, pe Facebook. "Din păcate, lansarea unor zvonuri...

Ministrul Economiei a eliberat din funcție administratorii speciali de la trei companii de stat

Ministrul Economiei a eliberat din funcție administratorii speciali de la trei companii de stat
Ministrul Economiei, Claudiu Năsui, anunță eliberarea de funcție a administratorilor speciali de la trei companii de stat: Uzina Mecanică Cugir, Fabrica de Arme Cugir și Uzina Automecanica Moreni. Salariile lor...

Contract Title: Aquisition of  Small lab equipment Publication reference: RORS-279/USAMVB Timisoara    

Contract Title: Aquisition of  Small lab equipment  Publication reference: RORS-279/USAMVB Timisoara    
Contract Title: Aquisition of  Small lab equipment Publication reference: RORS-279/USAMVB Timisoara     Banat’s University of Agricultural Sciences and Veterinary Medicine “King...

Prețul carburanților, ultima tușă a unui tablou sumbru

Prețul carburanților, ultima tușă a unui tablou sumbru
Anul acesta, odată cu trecerea lunilor, prețurile produselor de larg consum au început să crească din ce în ce mai agresiv. Guvernul pare depășit de situație și, mai degrabă, preferă să ocolească subiectul...

UE pierde 50 de miliarde de euro anual din plimbarea profiturilor. Cât pierde România, știe cineva?

UE pierde 50 de miliarde de euro anual din plimbarea profiturilor. Cât pierde România, știe cineva?
Plata impozitelor pe profit de către companiile multinaționale este o problemă care preocupă Comisia Europeană. Ea vrea ca toți acești giganți să fie obligați să-și declare public locul unde își realizează...
Serviciul de email marketing furnizat de