Conducerea Oltchim saluta decizia Consiliului National al Audiovizualului, care a cerut in sedinta din 12.05.2011 intrarea in legalitate a spotului publicitar "PCC Oltchim", difuzat pe posturile de televiziune Money Channel si Realitatea TV, si conformarea acestuia regulamentelor CNA. Prin aceasta decizie, CNA confirma utilizarea de actionarul minoritar PCC SE a unei publicitati agresive, care nu asigura o informare corecta a publicului si o concurenta loiala, intrucat este echivoca si induce in eroare tocmai cu privire la caracterul publicitar, de promovare.
In acord cu observatiile membrilor CNA, reiese ca publicitatea promovata de PCC SE nu are un continut care sa promoveze imaginea, produsele sau serviciile unei companii, ci, prin asocierea imaginii si numelui unei societati – in cazul de fata Oltchim – intr-un context negativ, nefavorabil acesteia, finalitatea demersului publicitar asumat de PCC SE este ambigua, nerezultand in mod evident daca se doreste promovarea unui actionar minoritar sau afectarea imaginii societatii la care acesta detine actiuni.
Decizia CNA vine dupa ce, la data de 11.05.2011, Comitetul Etic al Consiliului Roman pentru Publicitate (RAC) a recomandat PCC SE revizuirea comunicarii si eliminarea acelor afirmatii care pot conduce la afectarea imaginii Oltchim.
Deciziile CNA si RAC vin sa confirme si sa intareasca ingrijorarile pe care conducerea Oltchim le-a exprimat de nenumarate ori in ultima vreme, cu privire la campaniile de publicitate agresive ale actionarului minoritar PCC SE, campanii menite sa discrediteze activitatea combinatului, cu scopul de a netezi drumul PCC SE spre o preluare facila a Oltchim, la o valoare de piata mult diminuata.
"Actiunile concertate de diminuare a valorii Oltchim se inscriu in strategia PCC SE de a bloca activitatea combinatului in vederea privatizarii societatii la o valoare cat mai scazuta. Prin mesaje transmise prin intermediul publicitatii platite, prin care se fac afirmatii grave si neadevarate, PCC SE reprezinta o amenintare pentru desfasurarea corecta a procesului de privatizare anuntat recent de Ministerul Economiei", declara Constantin Roibu, director general al Oltchim.
Deciziile din ultima vreme ale instantelor din Romania, precum si avertismentele venite din partea institutiilor cu putere de reglementare in domeniul publicitatii si audiovizualului, arata lipsa de temei a demersurilor PCC SE. Imediat dupa intrarea in actionariatul Oltchim, PCC SE a derulat o serie de actiuni ostile, in urma carora activitatea companiei a fost blocata, iar societatea a suferit grave prejudicii de imagine. In urma cu cinci ani, inainte ca PCC SE sa intre in actionariatul companiei, Oltchim inregistra urmatoarele rezultate financiare: cifra de afaceri de 491,369 milioane de euro, exporturi in valoare de 354,017 milioane de euro, investitii in valoare de 51,841 milioane de euro, un profit de 2,491 milioane de euro si EBITDA de 28,836 milioane de euro. Dupa intrarea PCC SE in actionariatul companiei, prin blocarea de acesta a majorarii capitalului social al societatii, Oltchim a inregistrat pierderi financiare, ajungand la capitaluri proprii negative. In ultimii ani, pierderile s-au majorat ca urmare a actiunilor PCC de blocare in justitie a unor finantari pe care Oltchim intentiona sa le acceseze.
"PCC SE este direct raspunzator de blocarea activitatii societatii, de functionarea redusa a acesteia si de toate pierderile inregistrate in ultimii ani. Campania publicitara negativa sustinuta de PCC are ca scop, pe langa blocarea activitatii Oltchim, si inlaturarea oricarui investitor serios interesat in procesul de privatizare", completeaza Constantin Roibu.