Din suma totală, 3,38 milioane de lei, fără TVA, vor fi folosiţi pentru tronsonul Cernavodă-Medgidia, unde este necesară exproprierea a 760 de imobile pe o distanţă de 19 kilometri.
Alţi 2,67 milioane de lei, fără TVA, vor fi achitaţi pentru exproprierea a 590 de imobile de pe tronsonul Cernavodă-Constanţa în lungime de 31 kilometri.
Pentru fiecare tronson, în funcţie de necesităţile proiectului, construcţia autostrăzii ar putea necesita exproprierea unui număr suplimentar de 100 de imobile, se arată într-un anunţ al CNADNR.
Contractele, finanţate de la bugetul de stat ca parte a contribuţiei Guvernului la împrumutul BEI, vor avea o durată de şase luni, iar ofertele vor fi deschise la 30 iunie.
Firmele interesate de licitaţia pentru tronsonul Cernavodă-Medgidia trebuie să depună o garanţie de 51.600 de lei şi să fi avut în ultimii trei ani o cifră medie de afaceri de minim 8,82 milioane lei.
Investitorii interesaţi de licitaţia pentru tronsonul Medgidia-Constanţa trebuie să depună o garanţie de 43.000 de lei şi să fi avut în ultimii trei ani o cifră de afaceri de cel puţin 6,84 milioane lei.
Criteriul de atribuire a ambelor licitaţii este preţul cel mai mic. Tronsonul Cernavodă-Medgidia va costa 224 milioane euro şi va fi construit de către compania franceză Colas, iar tronsonul Medgidia-Constanţa va fi executat de consorţiul italiano-german Astaldi-Max Boegl pentru 211 milioane euro. Lucrările urmează a se finaliza în 2011. Contractele sunt finanţate în proporţie de 71% dintr-un împrumut BEI şi 29% reprezintă contribuţia guvernului. Valoarea contractelor reprezintă costul execuţiei, TVA şi exproprierile, perioada de garanţie fiind de doi ani.
Mediafax
Citește pe Antena3.ro