x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Co-plata RCA, lovitură pentru șoferii păgubiți în accidente. „Se va ajunge la haos în piaţă”

0
19 Feb 2020 - 11:15
Co-plata RCA, lovitură pentru șoferii păgubiți în accidente. „Se va ajunge la haos în piaţă” George Doyle/Getty Images Low angle view of the front part of a car after an accident


Proiectul de modificare a legii asigurărilor auto obligatorii (RCA), publicat pe site-ul Senatului, va introduce pentru companiile de transport un sistem de co-plată la RCA, se menţionează într-un comunicat transmis miercuri de Confederaţia Operatorilor şi Transportatorilor Autorizaţi din România (COTAR).

"Se pregăteşte co-plata la RCA şi păgubiţii vor plăti reparaţiile, pe lângă asigurări. COTAR atrage din nou atenţia asupra gravităţii dispoziţiilor cuprinse în proiectul de modificare a Legii 132/2017 publicat pe site-ul Senatului României. (...) În multe situaţii, transportatorii au calitate şi de persoane păgubite, în urma unor accidente rutiere. Dacă proiectul de lege ar fi adoptat în forma propusă de iniţiatori, transportatorii vor fi nevoiţi să aloce sume importante de bani pentru a acoperi diferenţele dintre costurile de reparaţie/închiriere şi despăgubirile subevaluate care vor fi plătite de societăţile de asigurări, pe baza propriilor calcule. Astfel se va ajunge la un sistem de co-plată în care asiguratorul să plătească o parte din despăgubire, iar diferenţa să fie suportată de persoanele prejudiciate, ceea ce este contrar principiului repărării integrale a prejudiciului", se precizează în comunicatul Confederaţiei Operatorilor şi Transportatorilor Autorizaţi din România.

Organizaţia transportatorilor solicită retragerea urgentă a proiectului de modificare a legii RCA, argumentând că acesta afectează interesele întregii industrii auto.

"Acest proiect iniţiat de deputatul Marius Bota trebuie retras urgent, deoarece afectează profund interesele transportatorilor, ale întregii industrii auto, care înseamnă peste 500.000 de salariaţi. Propunerile din acest proiect încalcă dispoziţiile Constituţiei României, ale Tratatului de Funcţionare a Uniunii Europene, şi sunt în contradicţie cu dispoziţiile Legii Concurenţei", se precizează în comunicatul COTAR.

Confederaţia susţine că varianta prin care un transportator găsit nevinovat într-un accident auto este obligat să achite o diferenţă de bani este inacceptabilă.

"Niciun operator economic nu trebuie constrâns prin lege, aşa cum se doreşte prin proiectul iniţiat şi publicat la 01.11.2019 pe site-ul Senatului României, să practice un anumit tarif la serviciul pe care îl prestează, un anumit preţ la produsele pe care le vinde, ci tarifele şi preţurile trebuie să fie stabilite în mod liber, pe bază de cerere şi ofertă. Este inacceptabil ca un păgubit să achite vreo diferenţă din buzunarul lui. Cât timp este nevinovat! Se va ajunge la haos în piaţă, unde service-urile auto pot reţine (drept de retenţie) autovehiculul reparat, până la plata diferenţei ajustate abuziv de asiguratorul RCA!", se menţionează în reacţia COTAR.

Asociaţia consideră că legea în forma actuală este oricum incorectă faţă de transportatori, deoarece nu defineşte anumite prejudicii.

"Oricum legea este injustă pentru transportatori, deoarece, spre deosebire de altă categorie de păgubiţi, posibilitatea acoperirii prejudiciilor datorate lipsei de folosinţă, deşi sunt prevăzute în Legea 132/2017, ca risc asigurat (art. 11, alineat 2) punctul d)) nu au aplicabilitate, întrucât Norma 20/2017 nu le defineşte. Prin urmare, nu mai putem accepta modificări ale legii care să ne creeze prejudicii suplimentare celor deja existente. Salariile au crescut, amenzile au crescut, odată cu salariile, preţul compustibilului a crescut, iar acum se doreşte să ni se pună 'în cârcă' alte costuri, deoarece asiguratorii vor limita cuantumul despăgubirilor?", notează Confederaţia Transportatorilor.

COTAR argumentează că principiul plafonării despăgubirilor, solicitat de asiguratorii auto, justifică orice plafonare în economie şi revenirea la economia planificată.

"Asiguratorii s-au plâns la Comisia Europeană că li s-au plafonat cheltuielile administrative, Ministerul Finanţelor Publice a opinat că aceste plafonări trebuie eliminate, astfel încât asiguratorii să aibă orice nivel al cheltuielilor, dar când vine vorba să plătească despăgubirile, acestea trebuie plafonate? Dacă se plafonează tarifele/preţurile practicate într-un sector de activitate la nivelul unor tarife de referinţă, atunci Institutul Naţional de Statistică ar trebui să comunice tarife de referinţă (care să reprezinte plafonări) în toate domeniile de activitate, preţuri la toate produsele/mărfurile care să reprezinte plafonări. Adică într-un sector se impun anumite plafonări şi în altele este piaţă liberă? Dacă se plafonează despăgubirile pentru reparaţii/chirii, atunci să se plafoneze tot: salarii, combustibili, alimente, amenzi, etc! Ne întoarcem la economia planificată (mercurial)?", se precizează în comunicatul COTAR.

Confederaţia Transportatorilor atrage atenţia că modificarea legii RCA va stimula service-urile auto să folosească piese de schimb o calitate inferioară.

"Acest proiect de modificare a legii 132/2017 va încuraja service-urile să folosească în procesul de reparaţie piese fabricate în China şi din dezmembrări, fără acordarea garanţiei legale (12-24 luni), va creşte numărul cazurilor de muncă la negru, repararea autovehiculelor în service-uri neautorizate, evaziunea fiscală, reparaţii neconforme, care afectează în mod grav siguranţa circulaţiei pe drumurile publice şi pun în pericol viaţa şi integritatea corporală a tuturor participanţilor la trafic. COTAR subliniază caracterul profund dăunător al dispoziţiilor propuse în proiectul de modificare a Legii RCA şi face apel în mod public, pe de-o parte la iniţiatori să retragă urgent acest proiect, iar pe de altă parte, la toate departamentele/instituţiile cu rol de avizare a proiectelor, să nu dea avize favorabile acestui proiect, deoarece încalcă atât Constituţia României, cât şi Legea Concurenţei şi Normele Europene. Daca se doreşte destabilizarea acestor industrii şi trebuie să ieşim în stradă pentru a ne susţine drepturile, o vom face, fiindcă această propunere de lege nu are nicio fundamentare şi ar trebui să analizăm cu atenţie cine are interesul să promoveze astfel de modificări, pentru a-şi creşte profitul", se menţionează în încheierea comunicatului COTAR. AGERPRES

Citeşte mai multe despre:   RCA

 

Ştiri din .ro















PUBLICITATE
 





Mai multe titluri din categorie

Orban: Guvernul vrea să mențină puterea de cumpărare a populației

Orban: Guvernul vrea să mențină puterea de cumpărare a populației
Guvernul vrea să mențină puterea de cumpărare a populației și să fie pregătit pentru repornirea economiei atunci când se vor ridica restricțiile impuse pentru prevenirea răspândirii coronavirusului, a...

Blue Air cere Guvernului acordarea unui credit de salvare pentru a-și putea continua activitatea

Blue Air cere Guvernului acordarea unui credit de salvare pentru a-și putea continua activitatea
Compania Blue Air a solicitat, luna trecută, un credit de salvare, sub formă de împrumut cu dobândă preferenţială acordat într-o situaţie de criză majoră, potrivit unui comunicat  al...

Șomajul în hotelurile și restaurantele din România a urcat la 60%

Șomajul în hotelurile și restaurantele din România a urcat la 60%
Rata şomajului în hoteluri şi restaurante se ridică la 60% şi riscă să ajungă la 90% în lunile următoare din cauza restricțiilor impuse de pandemia cu coronavirus,...

Creșterea PIB de anul trecut a fost de 4,1%

Creșterea PIB de anul trecut a fost de 4,1%
Creșterea PIB de anul trecut a fost de 4,1%, iar în ultumul trimestru al anului creșterea a fost de 1,5% comparativ cu trimestrul precedent, anunță Institutul Național de Statistică. Faţă de acelaşi...

Alexe: Interzicerea tăierilor legale pe durata stării de urgență nu ar fi benefică pentru economie

Alexe: Interzicerea tăierilor legale pe durata stării de urgență nu ar fi benefică pentru economie
Ministrul Mediului, Costel Alexe, susține că măsura interzicerii tăierilor legale pe durata stării de urgență nu ar fi benefică pentru oameni, mediu și economie. Anunțul, făcut în urma unor consultări cu...

În criză se deschide sezonul la „vânătoarea de capete”

În criză se deschide sezonul la „vânătoarea de capete”
Analiștii din domeniul economic și al Resurselor Umane avertizau încă din 2008 companiile să aibă grijă de specialiști, pentru că în perioadele de criză economică se pot lua oamenii cei mai buni. „Pe timp...

Soarta bugetarilor. Guvernul încă face scenarii

Soarta bugetarilor. Guvernul încă face scenarii
Guvernanții încă studiază problema și se mai sfătuiesc pentru a lua o hotărâre cu privire la activitatea angajaților din sectorul bugetar. Astfel, încă nu se știe câți dintre aceștia vor continua să...

Amplasarea pieselor pe marea tablă

Anul 2017 a debutat în Statele Unite cu instalarea noului președinte Donald Trump la Casa Albă. Printre problemele (dosarele) preluate de la predecesorul său se afla una de o importanță și greutate aparte, a...

Risc de recesiune în Europa. Ce măsuri au luat guvernele

Risc de recesiune în Europa. Ce măsuri au luat guvernele
Toate studiile publicate în ultima vreme sugerează că pandemia COVID-19 va aduce recesiune economică și, din păcate, primele efecte se văd deja: companiile încep să aibă dificultăți în executarea...

Românul cheltuiește 86 de lei din suta câștigată

Românul cheltuiește 86 de lei din suta câștigată
Gospodăriile din România au avut, în ultimul trimestru al anului trecut, un venit total mediu lunar, în termeni nominali, de 4.999 de lei, iar cheltuielile populației au înregistrat o medie de 4.300 de lei lunar...

Bugetul e gata de rectificare. Guvernul promite noi facilități

Bugetul e gata de rectificare. Guvernul promite noi facilități
Proiectul de rectificare bugetară este în curs de finalizare la Palatul Victoria, iar prognoza pe care se vor baza calculele cheltuielilor și veniturilor este deja întocmită, a anunțat ieri, în deschiderea...

Căpșuniadă de COVID. Înapoi în Italia, pentru 8 euro pe oră

Căpșuniadă de COVID. Înapoi în Italia, pentru 8 euro pe oră
După apelul ministrului Agriculturii, potrivit căruia persoanele sănătoase ar trebui să iasă pe câmp pentru a asigura lucrările campaniei de primăvară, românii se gândesc foarte serios la un job în acest...

Ministrul Finanțelor: Au fost publicate normele pentru amânarea ratelor pentru nouă luni. Deficitul pentru 2020 crește semnificativ

Ministrul Finanțelor: Au fost publicate normele pentru amânarea ratelor pentru nouă luni. Deficitul pentru 2020 crește semnificativ
De luni, timp de 45 de zile, românii care vor să amâne plata ratelor, pe fondul crizei, se pot adresa băncilor pentru a beneficia de această facilitate, a anunțat ministrul Finanțelor, Florin Cîțu. Cîțu a...

Ce măsuri economice au început să ia țările pe perioada crizei Covid-19

Ce măsuri economice au început să ia țările pe perioada crizei Covid-19
Galerie Foto Toate studiile publicate în ultima vreme sugerează că pandemia COVID-19 va aduce recesiune economică și, din păcate, primele efecte se văd deja: companiile încep să aibă dificultăți în executarea...

Declarația pe proprie răspundere amână și rate

Declarația pe proprie răspundere amână și rate
Normele de aplicare a Ordonanței de Urgență nr. 37/2020 au fost aprobate de Guvern. Băncile vor amâna plata ratelor pentru toți clienții afectați de criza provocată de răspândirea COVID-19. Pentru a beneficia...
Serviciul de email marketing furnizat de