Provocarea anului 2016 pentru industria de asigurări este recâştigarea încrederii clienţilor. Falimentul celui mai mare asigurător, intrarea în supraveghere financiară a altora, scandalul generat de creşterea poliţelor RCA şi protestele transportatorilor au fost tot atâtea evenimente care au adus prejudicii de reputaţie companiilor de asigurări.
Cum industria de asigurări activează într-un business al încrederii, redarea ei consumatorilor este vitală pentru această industrie, a subliniat, ieri, Remi Vrignaud, preşedintele Uniunii Naţionale a Societăţilor de Asigurare şi Reasigurare din România (UNSAR) la cea de-a 5-a ediţie a Conferinţei Anuale a Asiguratorilor. Potrivit acestuia, percepţia negativă este dată, în special, de produsele de asigurare obligatorii, şi în special de poliţa RCA. Anul trecut despăgubirile plătite pentru vătămările corporale pe RCA au totalizat 470 de milioane de lei, reprezentând o creştere cu 24% faţă de 2013 şi de 2.000% faţă de 2007. În acest context, viitoarea Lege RCA va reprezenta schimbarea legislativă cu impactul cel mai puternic asupra pieţei de asigurări, a subliniat Remi Vrignaud, adăugând că viitoarea lege va avea efectul scontat doar dacă va oferi predictibilitate costurilor. Pe de altă parte, Marius Vorniceanu, vicepreşedintele ASF, a atras atenţia că reputaţia unei companii de asigurări constă şi în faptul că aceasta trebuie să utilizeze tarife echilibrate şi să asigure plata corespunzătoare a daunelor. Valoarea primelor brute subscrise anul trecut la nivelul întregului sector a fost de 8,75 de miliarde de lei, faţă de 8,09 miliarde de lei în 2014, iar totalul daunelor plătite a fost de 3,93 miliarde de lei.
Asigurările private de sănătate au continuat anul trecut pe un trend ascendent, atingând o valoare de 105,3 milioane de lei, iar estimările pentru 2019 indică o valoare de 250 de milioane de lei