x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Companiile prevăd creşteri salariale în 2013. Peste 55% dintre manageri spun că estimează majorări salariale de 5-10%, care să acopere inflaţia

1
Autor: Daniela Ivan 12 Feb 2013 - 22:26
Companiile prevăd creşteri salariale în 2013. Peste 55% dintre manageri spun că estimează majorări salariale de 5-10%, care să acopere inflaţia Thinkstock


Mai mult de jumătate dintre şefii companiilor de top din România prevăd creşterea salariilor angajaţilor în acest an cu 5-10%, iar un sfert dintre ei vor să facă noi angajări deşi doar 4% cred că industria în care activează va înregistra un avans, potrivit unui studiu al companiei Ernst&Young (E&Y). “Doar 26% dintre respondenţi au declarat că intenţionează să crească numărul angajaţilor în 2013, iar 56% estimează că vor menţine acelaşi număr de angajaţi ca şi în anul precedent. Dacă 55% prevăd o creştere de 5-10% a salariilor în 2013, în linie cu rata estimată a inflaţiei, 42% se aşteaptă la o stagnare a nivelului salarial pentru următoarele 12 luni”, se arată în studiul citat.
Pe de altă parte, 25% dintre liderii de business din România sunt foarte încrezători, iar 40% sunt relativ încrezători că firmele lor vor creşte în 2013. Nu împărtăşesc acelaşi optimism şi în ceea ce priveşte creşterea industriei în care activează, doar 4% sunt foarte încrezători în acest lucru.

Accent pe productivitate
Pentru a face faţă presiunilor impuse de criza economică în mediul local de business în 2012, 30% din oamenii de afaceri chestionaţi au declarat că au recurs la reduceri de costuri, iar 28% s-au concentrat pe creşterea productivităţii. Deşi costurile mici sunt considerate în continuare un factor important pentru competitivitatea companiei pe piaţă, conform răspunsurilor a 31% dintre cei chestionaţi, atenţia comunităţii locale de afaceri se concentrează asupra unui nou factor în 2013. Astfel, peste 39% dintre respondenţi se aşteaptă ca principala bătălie competitivă să fie dată în acest an pe frontul consolidării notorietăţii mărcii şi a creşterii încrederii în brand. În cazul în care piaţa va continua să aibă o evoluţie slabă în următoarele 12 luni, sau chiar va intra în declin, 76% dintre cei chestionaţi au declarat că intenţionează să rămână pe piaţă până când aceasta se va stabiliza. 46% dintre respondenţi menţionează că sunt pregătiţi să facă faţă provocărilor în 2013 prin abordări inovative ale businessului, iar 15% intenţionează să-şi consolideze poziţia pe piaţă prin fuziuni şi achiziţii. Satisfacţia clienţilor este considerată de peste 77% dintre cei chestionaţi ca fiind unul din cei mai importanţi trei factori care definesc succesul unei companii pe piaţa locală. Alături de acesta, liderii de business menţionează rezultatele financiare (93%) şi cota de piaţă (64%). În privinţa cererii clienţilor în următoarele 12 luni, 66% dintre cei chestionaţi consideră că nu se vor înregistra modificări majore, faţă de doar 2% care se aşteaptă să asistăm la modificări şi 32% care consideră că va rămâne la fel ca şi anul trecut.

Finanţarea, în principal de la bănci

Circa 47% dintre respondenţi au menţionat că principala sursă de finanţare a investiţiilor companiilor lor în 2012 au fost creditele bancare, iar 45% intenţionează să apeleze la aceeaşi sursă pentru a-şi finanţa investiţiile în 2013. Doar 41% iau în calcul posibilitatea de a recurge la finanţare europeană în 2013. Raportul evidenţiază, de asemenea, că majoritatea celor chestionaţi acordă o mare atenţie inovaţiei. Aceasta este considerată o sursă de creştere în viitor şi una din principalele pârghii de generare de noi oportunităţi de business. Cu toate acestea, companiile din România rămân încă destul de timide când se pune problema unor investiţii în inovaţie. Majoritatea intenţionează să folosească în acest scop resursele interne din companiei. Astfel, 63% dintre respondenţi au în plan să încurajeze inovaţia în cadrul organizaţiilor lor şi doar 7% declară că intenţionează să facă parteneriate cu organizaţii specializate din domeniul cercetării şi al educaţiei.
Citeşte mai multe despre:   cresteri salariale

 

Ştiri din .ro















PUBLICITATE
 





Mai multe titluri din categorie

Majoritatea angajaților vor un loc de muncă aproape de casă

Majoritatea angajaților vor un loc de muncă aproape de casă
Peste 65% dintre angajați vor un loc de muncă aproape de locuință. Totodată, 41% vor ca tehnologiile din spațiile de birouri să fie mai sigure pentru sănătate, iar 51% acordă importanță măsurilor sanitare,...

Primul atelier de cold brew și craft soda din România

Primul atelier de cold brew și craft soda din România
Galerie Foto Piața băuturilor artizanale din România s-a extins și îmbunătățit în ultimii ani, tot mai mulți oameni căutând gusturi și arome rafinate pentru o stare de bine. Deși pandemia a afectat numeroase afaceri,...

Construcții împotmolite. Ultimul loc din UE

Construcții împotmolite. Ultimul loc din UE
Sectorul construcțiilor a încheiat luna noiembrie 2020 cu rezultate slabe, dar aceasta după o perioadă destul de îndelungată de creșteri accelerate. Specialiștii din domeniu arată că una dintre cauzele...

Pandemia ne-a răsturnat obiceiurile de consum

Pandemia ne-a răsturnat obiceiurile de consum
Criza COVID-19 a făcut ca evoluția afacerilor din comerțul cu ridicata să fie mult mai slabă, după cum arată datele publicate de Institutul Național de Statistică (INS). În anul pandemiei, aceste afaceri au...

Vești bune pentru șoferi. Polițele RCA vor fi decontate direct

Vești bune pentru șoferi. Polițele RCA vor fi decontate direct
Polițele RCA ar putea fi decontate direct, această clauză devenind obligatorie la cumpărare, ceea ce va duce la creșterea prețului. Această schimbare îi va liniști însă pe șoferi, nemulțumiți de faptul...

Schimbări importante în noile contracte de energie electrică. Clienții vor primi acasă un formular

Schimbări importante în noile contracte de energie electrică. Clienții vor primi acasă un formular
Autoritatea Naţională de Reglementare în Energie (ANRE) a anunțat noi schimbări în procesul de contractare şi informare cu privire la ofertele furnizorilor de energie electrică, astfel încât clientul final să...

Cum utilizaţi comparatorul de oferte al ANRE

Cum utilizaţi comparatorul de oferte al ANRE
Dacă doriţi să comparaţi ofertele furnizorilor în piaţa concurenţială, ANRE vă pune la dispoziţie un comparator de oferte pe care îl găsiţi pe site-ul Autorităţii la adresa www.anre.ro. După ce accesaţi...

Cine sunt ofertanții prețurilor de chilipir pentru curentul casnic

Cine sunt ofertanții prețurilor de chilipir pentru curentul casnic
Există un „Top 5” al companiilor care furnizează electricitate și care, conform ofertelor vehiculate oficial, ar putea pune la dispoziția consumatorilor cele mai avantajoase oferte, din punctul de vedere al...

Bilanțul primilor ani de liberalizare a pieței de energie: 75% dintre clienții Enel au deja contracte concurențiale, potrivite nevoilor acestora

Bilanțul primilor ani de liberalizare a pieței de energie: 75% dintre clienții Enel au deja contracte concurențiale, potrivite nevoilor acestora
La 1 ianuarie 2021, momentul liberalizării totale a pieței de energie electrică, România avea, potrivit datelor oficiale, aproape 2,9 milioane de consumatori casnici cu contracte de furnizare la prețuri...

Consiliul Concurenţei se concentrează pe monitorizarea pieţei

Consiliul Concurenţei se concentrează pe monitorizarea pieţei
Sectorul energiei electrice și cel al gazelor naturale sunt domenii prioritare, pe care Consiliul Concurenţei le monitorizează cu atenție, având în vedere impactul pe care îl are asupra populației procesul de...

O liberalizare ratată: Să se revizuiască, primesc, dar să nu se schimbe nimic

O liberalizare ratată: Să se revizuiască, primesc, dar să nu se schimbe nimic
Galerie Foto După tensiunile create de modul haotic în care a fost gestionat procesul de liberalizare a pieţei de energie, Agenţia Naţională de Reglementare în domeniul Energiei (ANRE) încearcă acum să calmeze clienţii...

Bunăvoinţa furnizorilor şi false aşteptări pentru clienţi

Bunăvoinţa furnizorilor şi false aşteptări pentru clienţi
Galerie Foto Ministrul Energiei, Virgil Popescu, se declară şi el nemulţumit de actuala situaţie şi spune că a fost prelungită perioada în care poate fi schimbat contractul de furnizare. Deşi recunoaşte că cei care nu...

Ofertele marilor furnizori de energie pentru piaţa concurenţială

Ofertele marilor furnizori de energie pentru piaţa concurenţială
Galerie Foto Pentru a vă alege contractul în piaţa concurenţială care vi se potriveşte cel mai bine consumului dumneavoastră trebuie să vă înarmaţi cu răbdare şi să consultaţi ofertele cât mai multor furnizori....

Facturile la energie îi curentează mai tare pe estici

Facturile la energie îi curentează mai tare pe estici
Galerie Foto Energia electrică pare ieftină comparativ cu alte țări UE, dar în raport cu veniturile populației, reprezintă un lux. Românul cel mai prost plătit poate cumpăra mai puţin de jumătate din cantitatea de...

Totul despre încheierea contractelor în piaţa concurenţială

Totul despre încheierea contractelor în piaţa concurenţială
La alegerea ofertelor pentru trecerea din piaţa reglementată în piaţa concurenţială sau pentru a prelungi valabilitatea contractului pe piaţa liberă, clienţii casnici  trebuie să fie foarte atenţi la valo...
Serviciul de email marketing furnizat de