Consiliul Concurentei a sanctionat producatorul de guma de mestecat Wrigley Romania si inca 26 de agenti economici distribuitori de produse Wrigley cu amenzi in valoare totala circa 5,5 milioane de euro.
Amenda reprezinta circa 10% din valoarea pietei gumei de mestecat din Romania. Institutia a stabilit ca Wrigley si cei 26 de agenti economici, din care 25 fosti si actuali distribuitori, si societatea Rodipet, in calitate de partener comercial direct al Wrigley, au incalcat legea concurentei prin fixarea pretului de revanzare, direct prin clauza contractuala referitoare la pret si, indirect, prin fixarea nivelului discounturilor acordate in piata in baza unei politici de vanzari riguros stabilita, precum si impartirea pietelor de desfacere si alocarea clientilor. Stabilirea pretului de revanzare si alocarea clientilor a eliminat complet concurenta dintre distribuitori. Prin practicarea preturilor convenite consumatorul final a fost afectat, fiind obligat sa plateasca pentru produsele Wrigley un pret care nu s-a format pe baza jocului liber dintre cerere si oferta pe toate verigile lantului de distributie. Institutia a dispus, de asemenea, interdictia pentru Wrigley de a recomanda pretul de revanzare al produselor sale, chiar la nivel maximal, distribuitorilor sai sau oricarui partener comercial, ca urmare a faptului ca a fost constatata incheierea unor intelegeri avand ca obiect stabilirea pretului de revanzare.