Consumatorii revin tot mai mult la cumpărături din magazine fizice. Astfel, 47% merg zilnic sau săptămânal să achiziționeze diverse produse, arată un studiu PwC.
"Trendul se va menţine, aproape trei sferturi (72%) dintre respondenţi arătând că 'probabil' vor vizita un centru comercial în următoarele 6 luni", arată cercetarea.
În același timp, 61% dintre respondenţi sunt optimişti cu privire la viitor, revin la cumpărături în magazinele fizice şi vor să crească cheltuielile în următoarele 6 luni, arată sondajul Global Consumer Insights Pulse Survey 2021, realizat de PwC.
Totodată, 76% dintre respondenți sunt vaccinați complet sau parţial.
Mai mult, 41% din consumatori vor să cheltuiască mai mulți bani pe produse alimentare în următoarea jumătate de an, 33% pentru îmbrăcăminte, 31% pentru călătorii şi 30% pentru sănătate şi frumuseţe.
Aproape 70% dintre participanții la studiu caută cea mai bună ofertă când achiziționează un produs, indiferent de tipul magazinului, fizic sau online, şi peste 50% spun că un serviciu eficient de livrare sau colectare este important.
La achiziţiile online, domină smartphone-urile: peste 40% spun că fac cumpărături zilnic sau săptămânal prin smartphone, comparativ cu 39% în urmă cu 6 luni şi 12% în urmă cu 5 ani.
66% dintre persoanele vaccinate sunt optimiste cu privire la viitor, 43% dintre nevaccinaţi iar 18% sunt pesimiști.
68% dintre angajații care lucrează de acasă sau în sistem hibrid sunt mai optimiste și 58% dintre cei care lucrează de la birou.
52% dintre respondenţi sunt preocupați de mediu.