ECONOMIC
STRATEGIE - Extinderea pe piete adiacente
Dupa ce si-au dezvoltat afacerile cu ajutorul creditelor de consum, marii comercianti de electrocasnice si IT au trecut unul cate unul la o noua afacere: intermedierea de credite.
ADRIAN MIHAI
AFACERE. Gigantii electrocasnicelor au inceput sa vanda produse creditate chiar de ei
|
PIONIERI. Prima companie specializata in credite de consum din Romania a fost lansata in 2003. Desprins din Flanco International, Credisson International a acordat in jur de 650.000 de credite (ceea ce acopera aproximativ 16% din gospodariile din mediul urban din Romania) si s-a extins intr-un an de activitate si in alte retele de magazine: Elvila, Depozitul de Calculatoare, Best Computers, Praktiker, Cora, Delta. Bugetul creditelor pentru 2004 a fost de 116 milioane de euro.
CONCURENTA. Din octombrie 2004, parteneriatul strategic Fondul Romano-American pentru Investitii (RAEF) - DOMO s-a extins in domeniul creditelor de consum prin investitia comuna in compania de credite de consum ESTIMA Finance. "Sistemul de finantare ESTIMA Finance vine in intampinarea cererii de servicii de creditare specializate prin preluarea activitatii de acordare a creditelor de consum in cadrul retelei Domo", se arata in comunicatul de presa emis la acea vreme.
EXPANSIUNEA CONTINUA
|
In 2004, vanzarile companiei ALTEX, care cuprinde retelele de magazine ALTEX, ALTEX Megastore si electrocomplexurile Media Galaxy s-au cifrat la peste 170 de milioane de euro, ceea ce inseamna indeplinirea obiectivului de vanzari stabilit la inceputul anului trecut. Rata profitabilitatii companiei a atins cota de 4 procente. La nivelul anului 2004, este "un rezultat bun pentru aceasta industrie", dupa cum se arata in comunicatul de presa emis de companie. "Aceasta rata a fost posibila prin gestionarea atenta si corecta in principal a costurilor de dezvoltare si marketing" se mai precizeaza in comunicat. "Profitabilitatea din 2004, calculata ca raport intre profitul net si cifra de afaceri, a fost mai redusa comparativ cu 2003, care a fost un an de exceptie, dar mai ridicata fata de 2002", a explicat presedintele si proprietarul grupului Altex, Dan Ostahie.
Pentru anul acesta vanzarile sunt estimate le 220 de milioane de euro. Obiectivul pentru 2005 il reprezinta "o evolutie a companiei cel putin proportional cu cresterea pietei". Expansiunea retelei va continua cu deschiderea a inca 4 electrocomplexuri Media Galaxy si a aproximativ 20 de magazine Altex. La sfarsitul anului 2004, reteaua companiei Altex cuprindea 115 magazine Altex, 6 magazine Altex Megastore si 4 electrocomplexuri Media Galaxy, insumand o suprafata de peste 35.000 de metri patrati. |
Citește pe Antena3.ro