x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Cum s-au adaptat magazinele românești pentru Black Friday 2020

0
13 Noi 2020 - 17:36
Cum s-au adaptat magazinele românești pentru Black Friday 2020
Vezi galeria foto


Comerțul online a ținut bazele economiei anul acesta și, cu toată această digitalizare necesară,  afacerile mici, medii, dar și cele mari au fost împinse de la spate să își mute activitatea (aproape complet în primele luni) în mediul online și să își adapteze atât procesele, cât și a modul de a comunica.

Potrivit unei analize Horváth & Partners, s-a preconizat că până la finalul anului, vor crește cu aproximativ 28% vânzările online la nivel global, de aceea nici business-urile nu s-au sfiit să se adapteze, fie că a fost un proces mai greu, sau mai ușor.. În România este preconizată o creștere de cel puțin 30% până la finalul anului.



 

Adaptarea la mediul online

Evenimentul de vânzări de origine americană “Black Friday” a intrat pentru prima dată în România în 2011, conceptul fiind adus de marketplace-ul eMag. De atunci și până acum tot mai multe afaceri românești s-au alăturat, aducând fiecare aportul propriu la Black Friday - de la organizarea pe mai multe zile sau chiar săptămâni întregi, până la introducerea a tot felul de produse sau servicii neobișnuite în oferte. Iar dacă în anii trecuți evenimentul era organizat atât online, cât și offline, se pare că în acest an, marcat de pandemie, vom avea parte de un Black Friday preponderent online. 

 

Iată cum s-au adaptat magazinele românești pentru Black Friday 2020:

  • Încurajează comenzile chiar și înainte de Black Friday

Multe branduri încep comunicarea înaintea zilei de Black Friday pentru a-și promova produsele, încurajând oamenii să achiziționeze produsele de care au nevoie și înainte de această zi și asigurându-i că dacă produsul cumpărat intră la ofertă, diferența de preț le va fi rambursată.

 

Un exemplu de astfel de campanie este cea a Photosetup, magazin de echipamente foto-video cu reputație pe piața din România , care a lansat la începutul lunii noiembrie campania „Diferența înapoi” - astfel, orice achiziție din intervalul 1-12 noiembrie poate intra în program, dacă unul din produsele cumpărate va avea un preț mai scăzut de Black Friday. Interesant de menționat este că diferența de preț se acordă în bani, nu în vouchere valorile așa cum am văzut la alte magazine în anii trecuți.

 

  • Recomandă preponderent plățile online

Majoritatea afacerilor încurajează plata online, astfel încercându-se reducerea contactului cu bani fizici pe timp de pandemie. Aceștia sunt o sursă de bacterii și microbi, de aceea s-a încercat îndemnul pentru folosirea acestora doar în condițiile în care nu era posibilă plata cu cardul. Multe afaceri au dat și mici “recompense” pentru a încuraja acest lucru, de exemplu transportul gratuit. 

 

Plățile online au crescut exponențial anul acesta în România, înregistrându-se peste 395 de milioane de plăți în trimestrul al 2-lea, comparativ cu 353 de milioane în aceeași perioadă în 2019.

  • Încurajează livrarea prin curier în defavoarea ridicării din magazin

Livrarea prin curier a devenit favorizată, în detrimentul ridicării coletelor din magazine. Unele afaceri au introdus și “reducerea contactului” cu livratorul. Astfel, livratorul lasă coletul la ușă, fără a mai fi nevoie de contact. O astfel de practică a fost aplicată de afacerile care livrează mâncare în special, acolo unde nu este nevoie de semnături sau pin-uri la livrare.

 

  • Apar parteneriate între brand-uri mici

Parteneriatele au fost și ele încurajate în această perioadă și se practică mai ales între afacerile locale, mici, clienții reușind astfel să susțină 2 sau mai multe brand-uri preferate, complementare. 

 

Afacerile au realizat diverse pachete, prin care poți comanda, de exemplu brunch-ul, cafeaua și florile de la 3 dintre brand-urile tale locale preferate, în același timp. Ne așteptăm să vedem tot mai mult această practică în viitor, fiind și una care încurajează susținerea afacerilor locale, care au cea mai multă nevoie.

 

  • Îmbunătățesc experiența utilizatorului pe site

Un aspect pe care s-a pus foarte mare accent, în special pentru Black Friday, este User Experience. Website-urile trebuie să fie cât mai ușor de accesat, de navigat, iar pașii din punctul în care ai intrat pe website, până la ultimul pas din comandă să fie cât mai conciși, fără procese prea complicate, astfel încât să nu se piardă potențiali clienți de parcurs. 

 

Deși trecem printr-un an dificil, iar multe afaceri nu erau încă pregătite de o digitalizare aproape completă în prima parte a anului, fiecare brand s-a adaptat. Cu această ocazie, multe idei și practici tradiționale au fost înlocuite de noi concepte de “best practices”, astfel încât economia să poată fi susținută în continuare. 

 

Susține și tu magazinele independente românești - indiferent dacă ești în căutarea unei noi camere video sau a altor accesorii din alte nișe, finalizează-ti cumpărăturile de Black Friday pe site-urile proprii ale acestora!

 

Citeşte mai multe despre:   Black Friday 2020

 

Ştiri din .ro















PUBLICITATE
 





Mai multe titluri din categorie

Distribuitorii de Bunuri solicită Guvernului României reintrarea în legalitate

Distribuitorii de Bunuri solicită Guvernului României reintrarea în legalitate
Asociația Companiilor de Distribuție de Bunuri din România semnalează derapajul legislativ al Guvernului României referitor la prijinul financiar din fonduri externe nerambursabile, în contextul crizei provocate de...

Virgil Popescu, „ușor nemulțumit” de ordinul ANRE: Lasă la latitudinea furnizorilor să ofere discount

Virgil Popescu, „ușor nemulțumit” de ordinul ANRE: Lasă la latitudinea furnizorilor să ofere discount
Ministrul Energiei, Virgil Popescu, se declară „ușor nemulțumit” de ordinul ANRE care lasă la latitudinea furnizorilor să ofere discount consumatorilor. Virgil Popescu și-a scris nemulțumirea cu privire la...

Ministrul Energiei, nemulțumit că ANRE a lăsat la latitudinea furnizorilor oferirea discountului

Ministrul Energiei, nemulțumit că ANRE a lăsat la latitudinea furnizorilor oferirea discountului
Ministrul Energiei, Virgil Popescu, a anunțat sâmbătă, că este „ușor nemulțumit” de decizia ANRE de a lăsa la latitudinea furnizorilor de energie acordarea discountului către clienți. „Sunt ușor...

Proiectantul sectorului Târgu Mureș-Târgu Neamț din A8, monitorizat de CNAIR

Proiectantul sectorului Târgu Mureș-Târgu Neamț din A8, monitorizat de CNAIR
Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) anunță că va monitoriza săptămânal activitatea de proiectare a sectorului Târgu Mureș-Târgu Neamț al Autostrăzii A8, după ce la firma de...

Tranzacționarea de acțiuni în 2021: O creștere promițătoare pentru companiile românești

Tranzacționarea de acțiuni în 2021: O creștere promițătoare pentru companiile românești
Anul 2020 a fost probabil cel mai dificil an pentru economia românească după recesiunea 2009-2010. Pe fondul pandemiei provocate de Coronavirus, firmele din industria IT sau unele strat-up-uri românești au cunoscut...

Peste 60% dintre angajații de la nivel global lucrează la distanță

Peste 60% dintre angajații de la nivel global lucrează la distanță
Aproape 60% din forța de muncă, la nivel mondial, lucrează la distanță din cauza pandemiei de coronavirus, însă sub 50% dintre companii au implementat politici de lucru în sistem remote, arată sondajul...

Majoritatea românilor folosesc produse și servicii bancare

Majoritatea românilor folosesc produse și servicii bancare
Majoritatea românilor folosesc produse și servicii bancare, astfel că 67% dintre aceștia dispun de conturi curente, carduri, credite, depozite, arată studiul Digitalizarea sistemului bancar în percepţia...

Piața auto în declin. Producția și vânzările de autovehicule au scăzut semnificativ în 2020

Piața auto în declin. Producția și vânzările de autovehicule au scăzut semnificativ în 2020
Producția auto autohtonă a avut un declin de 10,67% anul trecut, față de perioada anterioară, iar vânzările de mașini noi au scăzut cu 22,6% în 2020, potrivit datelor Asociaţiei Constructorilor de...

Ministrul Economiei: Românii fac salariul aproape juma-juma cu statul. Din 2022 începem aplicare măsurii zero taxe pe salariul minim

Ministrul Economiei: Românii fac salariul aproape juma-juma cu statul. Din 2022 începem aplicare măsurii zero taxe pe salariul minim
Ministrul Economiei, Antreprenoriatului și Mediului de Afaceri, Claudiu Năsui, a afirmat că că România are cea mai mare povară fiscală pe salariu minim, angajații fiind nevoiți să dea aproape jumătate din...

Digitalizarea încă se luptă cu ghişeele ANAF

Digitalizarea încă se luptă cu ghişeele ANAF
Informatizarea şi digitalizarea au fost laitmotivul multor discursuri venite dinspre zona guvernamentală în ultimul an. Autorităţile statului se îngrămădesc să ne anunţe, pline de emfază, că pandemia a fost...

Cazacioc & CO SRL a săpat o groapă de 1,5 milioane de euro

Cazacioc & CO SRL a săpat o groapă de 1,5 milioane de euro
Galerie Foto Operaţiunea de incinerare a oilor de pe nava Queen Hind eşuată în 2019, în Portul Midia, se va lăsa cu noi dosare penale după ce procurorii au descoperit că, în loc să fie tratate, cadavrele au fost îngropate...

Creștere spectaculoasă a capitalului românesc în start-up-uri

Creștere spectaculoasă a capitalului românesc în start-up-uri
În plină pandemie de coronavirus, start-up-urile românești au atras cu 59% mai mult capital autohton în 2020, raportat la anul anterior, potrivit analizei Romanian Venture Report 2020, publicată How...

Unitatea 1 CNEE Cernavodă va fi oprită pe 23 ianuarie 2021

Unitatea 1 CNEE Cernavodă va fi oprită pe 23 ianuarie 2021
Unitatea 1 CNE Cernavodă va fi oprită controlat pe 23 ianuarie 2021 pentru lucrări de reparații, provocate de o defecțiune la circuitul tehnologic, transmite Nuclearelectrica (SNN). Manevrele de reducere a...

Majoritatea angajaților vor un loc de muncă aproape de casă

Majoritatea angajaților vor un loc de muncă aproape de casă
Peste 65% dintre angajați vor un loc de muncă aproape de locuință. Totodată, 41% vor ca tehnologiile din spațiile de birouri să fie mai sigure pentru sănătate, iar 51% acordă importanță măsurilor sanitare,...

Primul atelier de cold brew și craft soda din România

Primul atelier de cold brew și craft soda din România
Galerie Foto Piața băuturilor artizanale din România s-a extins și îmbunătățit în ultimii ani, tot mai mulți oameni căutând gusturi și arome rafinate pentru o stare de bine. Deși pandemia a afectat numeroase afaceri,...
Serviciul de email marketing furnizat de