x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Bani şi Afaceri Economie Cum să-şi spele bancherii imaginea şifonată

Cum să-şi spele bancherii imaginea şifonată

04 Aug 2015   •   18:24
Cum să-şi spele bancherii imaginea şifonată

Instituţiile bancare trebuie să-şi schimbe strategiile şi să renunţe la orientarea pe produse în detrimentul clienţilor. Ca să supravieţuiască, trebuie să identifice nevoile clientelei.

Băncile vor fi nevoite să facă schimbări semnificative ca să revină la profitabilitatea de două cifre şi să elimine impactul costu-rilor mari, al deficienţelor din zona de control şi al intensificării concurenţei. Provocarea esenţială, atât pentru băncile de investiţii, cât şi pentru cele universale, este în prezent capacitatea de a se schimba dintr-o bancă axată pe produse, într-una axată pe client „Trebuie mai întâi să-şi identifice clienţii esenţiali şi nevoile acestora şi să-şi îmbunătăţească sistemele de monitorizare a satisfacţiei lor”, se arată într-un studiu EY România. Într-o eră în care loiali-tatea clienţilor este mai scăzută, băncile vor putea să construiască o relaţie de durată cu clienţii profitabili doar printr-o bună înţe-legere a profilului lor.

Transformarea digitală
Studiul mai arată că băncile de astăzi sunt afaceri conduse de oameni, dar mâine ele vor fi conduse de tehnologie, care va deveni principalul diferenţiator dintre bănci. „Cei care vor investi în calitatea datelor vor reduce costurile, îşi vor deservi mai bine clienţii şi, în cele din urmă, vor fi mai bine poziţionaţi pentru a trece de la o agendă bazată pe remedieri de situaţii la o agendă bazată pe creşteri profitabile”, spune Aurelia Costache, consul-tant servicii financiare.
 

×