x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Dacia Logan de 5.000 de euro

0
02 Iun 2004 - 00:00

Renault prezinta astazi, la Paris, cel mai proaspat rod al mariajului cu uzina din Pitesti, supranumit "Dacia de 5.000 de euro". Dupa apusul soarelui, masina va fi prezentata si la Bucuresti, la Palatul Parlamentului, de catre conducerea Renault.

FLORINA ZAINESCU

Francezii de la Renault au reusit sa se tina de cuvant: noua Dacie botezata Logan va fi pusa in vanzare la un pret de 5.000 de euro cu tot cu TVA. Acesta este primul model cu un design complet nou, de la achizitionarea Uzinelor Dacia Pitesti. La lansarea in Romania vor participa Louis Schweitzer, presedintele director general al grupului Renault, Luc-Alexandre Menard, presedintele Dacia, premierul Adrian Nastase si presedintele Ion Iliescu.

Derivata din Solenza

Noua masina pastreaza liniile cu care ne-a obisnuit Solenza. Parbrizul este inclinat, fata plonjata, portbagajul scurt si inalt, iar geamul usii spate, dintr-o bucata. Desenul usor agresiv al farurilor si cel al parasocurilor sunt idei dezvoltate tot pe baza Solenzei, dar au o cu totul alta forma. Masina se remarca prin noua grila a radiatorului, care se aseamana cu Solenza, si prin noua emblema a marcii Dacia, care este prezenta si pe capacul portbagajului. Stopurile din spate pastreaza designul de la Solenza. Linia laterala a caroseriei este destul de inalta, inspirand soliditate. Tabloul de bord este imprumutat de la Renault Clio 2004, cu iluminare pe fond portocaliu, iar volanul este aproape identic cu cel al modelului Solenza.

Preturi si variante

Versiunea de baza care va fi pusa in vanzare la 5.000 de euro nu dispune de o echipare prea bogata: jante de 14 inch, bare de protectie si carcasele oglinzilor retrovizoare vopsite gri antracit. Incepand cu nivelul de echipare intermediar, care se va vinde cu circa 5.700 de euro, apar dotarile suplimentare: servodirectia, radioul de 2x6 W, geamurile fata electrice. Varianta de top, care se va vinde cu circa 7.000 de euro, include aer conditionat, faruri de ceata, scaun reglabil pe inaltime, barele si carcasele oglinzilor vopsite in culoarea caroseriei, airbag pentru sofer. Al doilea airbag si sistemul ABS din aliaj de 15 inch sunt optionale chiar si la echiparea de varf.

Dupa lansare, noua Dacia se va mai produce in Rusia, Maroc, Iran, Columbia si China. Pana la sfarsitul anului, Renault estimeaza ca se vor comercializa circa 10.000-12.000 de Dacii Logan. De altfel, grupul Renault are planuri mari pentru "juniorul" sau: 700.000 de exemplare vandute pana in 2010, dintre care 200.000 in Rusia si Iran.

Mariajul Dacia - Renault

Investitiile Renault la Dacia au ajuns, la inceputul lui 2004, la 360 de milioane de euro, dar pana la finalizarea procesului de retehnologizare vor atinge jumatate de miliard de euro, sustine Constantin Stroe, vicepresedintele Dacia. De altfel, volumul acestora depaseste cu mult planul asumat de Renault la cumpararea pachetului majoritar de actiuni, in septembrie 1999 (219 milioane dolari in primii cinci ani). Motivul: fabrica de la Pitesti era "dotata" cu utilaje arhaice, se fura din ea "ca-n codru", iar in loc de o productie de 100.000 de masini pe care se baza Renault in primul an, doar 50.000 de exemplare au iesit pe poarta fabricii. In aceste conditii, planurile conducerii de reducere a pierderilor au fost an de an depasite. Daca in 2001 estimarile vizau pierderi de 40 milioane euro, la sfarsitul anului acestea erau de 86 milioane euro. In 2002, cele 56 de milioane de euro estimate s-au transformat in 96 de milioane de euro. Abia in toamna anului trecut, Dacia a reusit obtinerea primului profit operational de la venirea Renault, in luna octombrie.

Istoric

Dacia - "batrana doamna a soselelor autohtone" - s-a nascut in 1968 din dorinta lui Ceausescu de a reduce efortul valutar facut cu importul de autoturisme. Asa a aparut necesitatea fabricarii unui autoturism romanesc sub licenta straina - unul de clasa medie, cu o capacitate de 1.000-1.300 cmc. Nume cu rezonanta ca Renault, Peugeot, Fiat, Alfa Romeo sau Austin s-au aratat dispuse sa ne "licentieze" in modelele lor. Castig de cauza a avut Renault. Astfel s-a nascut Dacia 1100, varianta autohtona a lui Renault 8, care s-a produs in aproape 38.000 de exemplare pana in 1972. La un pret prohibitiv la acea vreme: 55.000 de lei. Daca Dacia 1100 a fost deschizatoarea de drumuri, Berlina este cel mai longeviv model din istoria marcii. Aparuta in vara anului 1969, sub licenta modelului Renault R12, ea va fi scoasa la pensie o data cu intrarea in fabricatie a Daciei de 5.000 de euro. Dar pana la varianta de 5.000 de euro, in "povestea Dacia" au intrat, pe rand, modelul Nova (1995, primul 100% romanesc), SupeRNova (2000) si Solenza (2003).

Date tehnice - Dacia Logan

  • Pret: 5.000 de euro cu TVA (versiunea de baza)
  • Lungime: 4,26 metri
  • Latime: 1,70 metri
  • Inaltime: 1,5 metri
  • Cilindree: 1,6 litri, benzina
  • Putere: 90 CP
  • Capacitate portbagaj: 480 litri
  • Viteza maxima: 175-185 km/h
  • Consum mediu: 8,7 litri/100 km (urban), 6,5 litri/100 km (extraurban)

    Vanzarile Dacia in 36 de ani de existenta

  • Dacia 1100 38.000 buc.
  • Dacia Berlina 1.700.000 buc.
  • Dacia Break 200.000 buc.
  • Dacia 1320, Liberta, Dacia Sport 12.000 buc.
  • Dacia Solenza 50.000 buc.
  • Dacia Nova si SupeRNova 200.000 buc.
  • Dacii utilitare 200.000 buc.
    Total 2.400.000 buc.
  • Citeşte mai multe despre:   economic,   Dacia,   Renault,   solenza

     

    Ştiri din .ro















    PUBLICITATE
     





    Mai multe titluri din categorie

    Restanțele la creditele în lei au crescut în august 2021. Ce s-a întâmplat cu creditele în valută

    Restanțele la creditele în lei au crescut în august 2021. Ce s-a întâmplat cu creditele în valută
    Valoarea totală a restanțelor la creditele în lei ale populației și companiilor a ajuns la 4,58 miliarde de lei în august 2021, cu 1,23% mai mare comparativ cu luna precedentă. Creditele în valută s-au redus la...

    UPDATE Veste ULUITOARE din Regatul Unit. Ce au decis autoritățile britanice pe piața muncii

    UPDATE Veste ULUITOARE din Regatul Unit. Ce au decis autoritățile britanice pe piața muncii
    Hotărârea autortăților de la Londra de a emite circa 5.000 de vize temporare doar pentru șoferii de camion din străinătate este o soluție pe termen scurt  care nu va rezolva problema. Mai mult, riscă să...

    BVB a încheiat în urcare ședința de vineri. Tranzacții de 216 milioane de lei

    BVB a încheiat în urcare ședința de vineri. Tranzacții de 216 milioane de lei
    Tranzacțiile la Bursa de Valori Bucureşti (BVB) au fost de circa 216 milioane de lei, vineri. Ședința s-a încheiat cu majoritatea indicilor în urcare.  Dintre acestea, 140,43 de milioane de...

    Companiile estimează creșteri salariale. Cu cât vor crește veniturile românilor

    Companiile estimează creșteri salariale. Cu cât vor crește veniturile românilor
    Companiile anticipează creşteri salariale de 5% pentru acest an şi 2022, cel mai mare avans fiind aşteptat în retail şi industria producătoare auto, angajatorii orientîndu-se către asigurări de...

    Curățenia în spațiile de birouri și igiena personală au fost introduse în planurile de business

    Curățenia în spațiile de birouri și igiena personală au fost introduse în planurile de business
    Anul 2020 ne-a forțat o perspectiva nouă din care să privim sănătatea individuală și colectivă, subliniindu-i importanța atât pentru asigurarea predictibilității, productivității și competitivității la...

    Tartorii McKinsey: compania-sectă din buricul economiei mondiale

    Tartorii McKinsey: compania-sectă din buricul economiei mondiale
    Galerie Foto Firma McKinsey „consiliază” 90 din cele 100 cele mai mari companii de pe lista revistei Fortune și zeci de guverne din varii locuri de pe mapamond. Noi recruți sunt selectați din rândurile bursierilor Rhodes...

    Care sunt cele mai populare jocuri de noroc

    Care sunt cele mai populare jocuri de noroc
    Cazinourile fizice și online se bucură de un succes imens, iar industria jocurilor de noroc la nivel global are un avânt fără precedent. Oameni din toată lumea, cu ocupații diferite, din diverse straturi sociale...

    Cazul City Insurance. Ce se va întâmpla cu cele 160.000 de dosare de daună

    Cazul City Insurance. Ce se va întâmpla cu cele 160.000 de dosare de daună
    Fondul de Garantare a Asiguraţilor (FGA) este în proces de preluare a celor 160.000 de dosare de daună ale City Insurance, spune Valentin Ionescu, director la Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF),...

    Preferințele Generației Z. Cât de importanți sunt banii pentru tinerii români

    Preferințele Generației Z. Cât de importanți sunt banii pentru tinerii români
    Generația Z face achiziții echilibrate, în online și offline, deoarece aproximativ 51% dintre tineri și-au propus să economisească iar 48% vor să câștige mai mulți bani în acest an, arată studiul...

    Dezvoltarea sustenabilă: ce înseamnă și cum o putem integra în aspectele importante ale vieții

    Dezvoltarea sustenabilă: ce înseamnă și cum o putem integra în aspectele importante ale vieții
    Dacă ar fi să găsim o definiție a ceea ce înseamnă „dezvoltare sustenabilă”, unul dintre punctele de reper pe care ni le putem lua este raportul Brundtland din 1987 al Comisiei mondiale pentru mediu și...

    Investigație de amploare pe piața de carte. Posibile ilegalități ale unor edituri cunoscute

    Investigație de amploare pe piața de carte. Posibile ilegalități ale unor edituri cunoscute
    Consiliul Concurenţei investighează un posibil comportament anticoncurenţial al unor societăți de pe piaţa furnizării de carte din România, scrie Ziarul Financiar. Companiile investigate sunt Editura...

    Ce este procesul de overselling si cum il practica firmele de web hosting?

    Ce este procesul de overselling si cum il practica firmele de web hosting?
    Practica de overselling este utilizata frecvent de companiile de web hosting si presupune vanzarea de resurse care nu sunt disponibile pe server. Furnizorul de hosting se bazeaza pe faptul ca majoritatea site-urilor nu...

    Creditul neguvernamental a crescut cu 1% în august 2021

    Creditul neguvernamental a crescut cu 1% în august 2021
    Creditul neguvernamental a crescut  cu 1% în august 2021,  faţă de iulie 2021, respectiv 0,8% în termeni reali, ajungând la 309,7 miliarde de lei, arată BNR. Creditul în lei...

    Valoarea economică a industriei de jocuri din Macau scade ca urmare a coronavirusului

    Valoarea economică a industriei de jocuri din Macau scade ca urmare a coronavirusului
    Potrivit raportului al Inside Asian Gaming care citează infοrmații oficiale al Biroului de recensământ și statistici al enclavei, surplusul brut deținut de cele nouă entități licențiate să opereze o Fοrmă...
    Serviciul de email marketing furnizat de