x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Bani şi Afaceri Economie Dacia Logan de 5.000 de euro

Dacia Logan de 5.000 de euro

02 Iun 2004   •   00:00

Renault prezinta astazi, la Paris, cel mai proaspat rod al mariajului cu uzina din Pitesti, supranumit "Dacia de 5.000 de euro". Dupa apusul soarelui, masina va fi prezentata si la Bucuresti, la Palatul Parlamentului, de catre conducerea Renault.

FLORINA ZAINESCU

Francezii de la Renault au reusit sa se tina de cuvant: noua Dacie botezata Logan va fi pusa in vanzare la un pret de 5.000 de euro cu tot cu TVA. Acesta este primul model cu un design complet nou, de la achizitionarea Uzinelor Dacia Pitesti. La lansarea in Romania vor participa Louis Schweitzer, presedintele director general al grupului Renault, Luc-Alexandre Menard, presedintele Dacia, premierul Adrian Nastase si presedintele Ion Iliescu.

Derivata din Solenza

Noua masina pastreaza liniile cu care ne-a obisnuit Solenza. Parbrizul este inclinat, fata plonjata, portbagajul scurt si inalt, iar geamul usii spate, dintr-o bucata. Desenul usor agresiv al farurilor si cel al parasocurilor sunt idei dezvoltate tot pe baza Solenzei, dar au o cu totul alta forma. Masina se remarca prin noua grila a radiatorului, care se aseamana cu Solenza, si prin noua emblema a marcii Dacia, care este prezenta si pe capacul portbagajului. Stopurile din spate pastreaza designul de la Solenza. Linia laterala a caroseriei este destul de inalta, inspirand soliditate. Tabloul de bord este imprumutat de la Renault Clio 2004, cu iluminare pe fond portocaliu, iar volanul este aproape identic cu cel al modelului Solenza.

Preturi si variante

Versiunea de baza care va fi pusa in vanzare la 5.000 de euro nu dispune de o echipare prea bogata: jante de 14 inch, bare de protectie si carcasele oglinzilor retrovizoare vopsite gri antracit. Incepand cu nivelul de echipare intermediar, care se va vinde cu circa 5.700 de euro, apar dotarile suplimentare: servodirectia, radioul de 2x6 W, geamurile fata electrice. Varianta de top, care se va vinde cu circa 7.000 de euro, include aer conditionat, faruri de ceata, scaun reglabil pe inaltime, barele si carcasele oglinzilor vopsite in culoarea caroseriei, airbag pentru sofer. Al doilea airbag si sistemul ABS din aliaj de 15 inch sunt optionale chiar si la echiparea de varf.

Dupa lansare, noua Dacia se va mai produce in Rusia, Maroc, Iran, Columbia si China. Pana la sfarsitul anului, Renault estimeaza ca se vor comercializa circa 10.000-12.000 de Dacii Logan. De altfel, grupul Renault are planuri mari pentru "juniorul" sau: 700.000 de exemplare vandute pana in 2010, dintre care 200.000 in Rusia si Iran.

Mariajul Dacia - Renault

Investitiile Renault la Dacia au ajuns, la inceputul lui 2004, la 360 de milioane de euro, dar pana la finalizarea procesului de retehnologizare vor atinge jumatate de miliard de euro, sustine Constantin Stroe, vicepresedintele Dacia. De altfel, volumul acestora depaseste cu mult planul asumat de Renault la cumpararea pachetului majoritar de actiuni, in septembrie 1999 (219 milioane dolari in primii cinci ani). Motivul: fabrica de la Pitesti era "dotata" cu utilaje arhaice, se fura din ea "ca-n codru", iar in loc de o productie de 100.000 de masini pe care se baza Renault in primul an, doar 50.000 de exemplare au iesit pe poarta fabricii. In aceste conditii, planurile conducerii de reducere a pierderilor au fost an de an depasite. Daca in 2001 estimarile vizau pierderi de 40 milioane euro, la sfarsitul anului acestea erau de 86 milioane euro. In 2002, cele 56 de milioane de euro estimate s-au transformat in 96 de milioane de euro. Abia in toamna anului trecut, Dacia a reusit obtinerea primului profit operational de la venirea Renault, in luna octombrie.

Istoric

Dacia - "batrana doamna a soselelor autohtone" - s-a nascut in 1968 din dorinta lui Ceausescu de a reduce efortul valutar facut cu importul de autoturisme. Asa a aparut necesitatea fabricarii unui autoturism romanesc sub licenta straina - unul de clasa medie, cu o capacitate de 1.000-1.300 cmc. Nume cu rezonanta ca Renault, Peugeot, Fiat, Alfa Romeo sau Austin s-au aratat dispuse sa ne "licentieze" in modelele lor. Castig de cauza a avut Renault. Astfel s-a nascut Dacia 1100, varianta autohtona a lui Renault 8, care s-a produs in aproape 38.000 de exemplare pana in 1972. La un pret prohibitiv la acea vreme: 55.000 de lei. Daca Dacia 1100 a fost deschizatoarea de drumuri, Berlina este cel mai longeviv model din istoria marcii. Aparuta in vara anului 1969, sub licenta modelului Renault R12, ea va fi scoasa la pensie o data cu intrarea in fabricatie a Daciei de 5.000 de euro. Dar pana la varianta de 5.000 de euro, in "povestea Dacia" au intrat, pe rand, modelul Nova (1995, primul 100% romanesc), SupeRNova (2000) si Solenza (2003).

Date tehnice - Dacia Logan

  • Pret: 5.000 de euro cu TVA (versiunea de baza)
  • Lungime: 4,26 metri
  • Latime: 1,70 metri
  • Inaltime: 1,5 metri
  • Cilindree: 1,6 litri, benzina
  • Putere: 90 CP
  • Capacitate portbagaj: 480 litri
  • Viteza maxima: 175-185 km/h
  • Consum mediu: 8,7 litri/100 km (urban), 6,5 litri/100 km (extraurban)

    Vanzarile Dacia in 36 de ani de existenta

  • Dacia 1100 38.000 buc.
  • Dacia Berlina 1.700.000 buc.
  • Dacia Break 200.000 buc.
  • Dacia 1320, Liberta, Dacia Sport 12.000 buc.
  • Dacia Solenza 50.000 buc.
  • Dacia Nova si SupeRNova 200.000 buc.
  • Dacii utilitare 200.000 buc.
    Total 2.400.000 buc.
  • ×
    Subiecte în articol: economic Dacia Renault solenza