Pachetele turistice vândute de agenţiile de turism pentru Crăciun au făcut ca încasările acestora să ajungă la circa 17 milioane de euro, potrivit specialiştilor în domeniu.
“De Crăciun, majoritatea românilor petrec în familie sau într-o staţiune montană de la noi din ţară, adică aproape de casă şi de rude. Lucrurile se schimbă de Revelion, când şi cheltuielile sunt altele, precum şi destinaţiile”, ne-a explicat Traian Bădulescu, consilier turistic.
Potrivit reprezentanţilor Federaţiei Patronatelor din Turismul Românesc, în structurile de cazare de la noi din ţară au fost cazaţi în jur de 60.000 de turişti. De asemenea, circa 15.000 de români mai cu dare de mână au ales să petreacă Crăciunul în străinătate, a spus Bădulescu. “Aproape 60.000 de români sunt aşteptaţi în acest an de Crăciun în hotelurile şi pensiunile din ţară. Cele mai solicitate structuri de cazare sunt pensiunile rurale, unde gradul de ocupare depăşeşte 80%, fiind aşteptaţi aproximativ 28.000 de turişti”, potrivit FPTR.
Preţul mediu a fost de 150 de euro
“Românii au cheltuit în medie 150 de euro pentru o vacanţă petrecută în ţară cu ocazia Crăciunului, şi în jur de 500 de euro pentru un sejur în străinătate în această perioadă”, ne-a explicat Bădulescu. Astfel, cei 60.000 de români care au petrecut prin diverse zone turistice din ţară au plătit în jur de 9 milioane de euro. În plus, cei 15.000 de români care au mers în străinătate şi au plătit în jur de 500 de euro de persoană au adus agenţiilor încasări de 7,5 milioane de euro. Mai mult, pe lângă cei 16,5 milioane de euro încasaţi de agenţiile de turism se adaugă şi sumele de la persoanele care au ales să cumpere direct de la pensiuni. “Bugetul mediu pe care românii au fost dispuşi să-l cheltuiască de Crăciun s-a încadrat între 250 şi 500 de euro pentru o vacanţă într-una dintre zonele turistice de la noi din ţară, iar pentru deplasările externe, între 500 şi 700 de euro. Nu este diferit de bugetul mediu alocat în anii trecuţi, dar este mai atent cheltuit, iar raportul corect între calitate şi preţ a devenit principalul criteriu”, potrivit datelor furnizate de Asociaţia Naţională a Agenţiilor de Turism (ANAT).
De Revelion mergem la munte
Majoritatea românilor preferă să petreacă Revelionul la munte, cele mai căutate staţiuni fiind cele de pe Valea Prahovei, Bran-Moeciu şi Bucovina.”De Crăciun, românii preferă mai mult să stea acasă şi să petreacă sărbătoarea cu familia. Abia de Revelion gradul de ocupare ajunge la 100%. Deocamdată, adică pentru Crăciun, nu toate pensiunile şi hotelurile au reuşit să vândă, astfel încât toate locurile să fie ocupate”, a declarat preşedinte ANAT, Corina Martin. În ceea ce priveşte destinaţiile exotice îndepărtate nu mai sunt un lux, potrivit ANAT, deoarece agenţiile de turism au reuşit să ofere publicului consumator de vacanţe pachete turistice avantajoase în destinaţii exotice precum Republica Dominicană, Maldive, Jamaica sau Mexic, la jumătate de preţ, sub condiţia ca acestea să fie achiziţionate şi efectuate în lunile de iarnă.
Străinii ocolesc România
Din cauza imaginii negative pe care România o are în străinătate, pentru a atrage turişti trebuie să se poziţioneze pe piaţă ca o destinaţie ieftină. “Noi avem şanse doar ca destinaţie ieftină, din cauza imaginii negative pe care o avem. În România vin turişti străini cu venituri medii şi mici”, a declarat Gheorghe Mărginean, proprietarul Karpaten Turism, reprezentantul Thomas Cook în România, potrivit Mediafax.
Thomas Cook Neckermann a adus anul trecut pe litoral peste 5.600 de turişti străini, dintre care 60% au fost germani, iar restul polonezi. În acelaşi timp, TUI nu a reuşit să aducă mai mult de 1.000 de străini la Marea Neagră, iar rezultatele nesatisfăcătoare l-au făcut pe turoperatorul german să scoată litoralul românesc din cataloagele sale. Pentru 2013, Mărgineanu estimează că va aduce pe litoral peste 7.000 de turişti străini, dintre care mai mult de 5.700 de germani şi 1.300 de polonezi. De asemenea, peste 100 de turişti germani şi polonezi veniţi prin Thomas Cook vor face Revelionul în Sinaia şi Poiana Braşov, la hoteluri de trei şi de patru stele.
Citește pe Antena3.ro