Nou-infiinţata Companie Naţională de Aeroporturi Bucureşti, rezultată in urma fuzionării Aeroporturilor Băneasa cu Henri Coandă, va fi scoasă la privatizare. Nu inainte de reevaluarea terenurilor celor două societăţi.
Procedurile pentru privatizarea Companiei Naţionale Aeroporturi Bucureşti (CNAB), rezultată in urma fuziunii Aeroporturilor din Băneasa şi Otopeni, vor fi iniţiate după data de 10 iunie, adică la o lună după ce compania devine operaţională. "Acţionarii celor două aeroporturi au hotărat astăzi (luni - n.r.) să aprobe fuziunea dintre cele două societăţi. Intenţia mea este de a privatiza noua companie. Acum sunt in faza finalizării procedurilor de fuziune, stabilirea echipei manageriale, urmand ca ulterior, in maximum o lună după finalizarea acestor etape, să demarăm procedurile de privatizare", a spus Ludovic Orban, ministrul Transporturilor.
Statul deţine 80% din acţiunile CNAB, iar Fondul Proprietatea deţine 20%. Compania va putea fi privatizată in condiţiile legii, statul păstrand pachetul majoritar de acţiuni. In plus, o parte din acţiunile companiei vor fi listate la bursă. In prezent, capitalul social al CNAB este de 143,7 milioane lei (42,2 milioane euro). După fuziune va exista o reorganizare a zborurilor in vederea eficientizării activităţii, insă taxele aeroportuare nu se vor modifica. "Deocamdată nu intenţionăm să umblăm la tarifele aeroportuare. In timp va fi elaborat un proiect de strategie", a spus Ludovic Orban.
CONCURENŢĂ. "Un dezavantaj pană acum a fost concurenţa neloială făcută de Aeroportul Băneasa, Aeroportului Otopeni", a explicat Alexandros Galiaţatos, secretar de stat in cadrul Ministerului Transporturilor. "Nu era normal ca intr-o capitală să existe două aeroporturi, care să se afle in concurenţă", a declarat Orban. Potrivit ministrului, după fuziune va fi declanşată o procedură de reevaluare a patrimoniului, in vederea majorării capitalului social al noii companii. "In urma reevaluării, valoarea acţiunilor deţinute de Fondul Proprietatea va creşte corespunzător", a explicat Orban. Terenul aferent Aeroportului Băneasa a fost evaluat, la data de 30 septembrie 2006, la 10 euro pe metrul pătrat, in condiţiile in care preţul pieţei este de 100 de ori mai mare. "Evaluarea a fost făcută conform normelor in vigoare la acea dată. Chiar vorbeam cu ministrul Orban că evaluarea se putea face foarte uşor şi la un euro. Contează numărul acţiunilor, nu valoarea", a spus Alexandros Galiaţatos.
|
REEVALUARE "Un dezavantaj pană acum a fost concurenţa neloială făcută de Aeroportul Băneasa Aeroportului Otopeni" Alexandros Galiaţatos secretar de stat in Ministerul Transporturilor |
Citește pe Antena3.ro