x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Dezastru garantat. CFR repară trenurile cu piese second hand

0
Autor: Adrian Stoica 18 Dec 2018 - 12:10
Dezastru garantat. CFR repară trenurile cu piese second hand Dragos Stoica/Intact Images Tren in Gara de Nord din Bucuresti, duminica, 7 februarie 2010. Trenurile de calatori pleaca din Gara de Nord Bucuresti cu intarzieri intre 30 si 60 de minute, din cauza zapezii si a ninsorii. INTACT IMAGES/Jurnalul National/Dragos Stoica


Au fost necesare doar câteva ore de ninsoare pentru ca infrastructura căilor ferate să cedeze. Zeci de trenuri pierdute prin câmp, mii de călători abandonaţi în vagoane îngheţate, dar ştabii de la CFR Călători pot dormi liniştiţi mai departe. Atât timp cât în România, pentru această companie nu va fi instituită obligaţia de a acorda despăgubiri călătorilor pentru întârzieri, nu prea au de ce să-şi facă griji.

Dacă acum, pentru întârzierea de 32 de ore a trenului Iaşi-Timişoara sau pentru cea de 29 de ore a trenului Arad-Bucureşti, cei de la CFR Călători ar fi trebuit să plătească despăgubiri, cu siguranţă ar fi mult mai atenţi cu pasagerii pe care îi transportă. Mai ales că, recent, biletele s-au şi scumpit. Dar dacă tot acceptăm cu nu se pot plăti despăgubiri în acest moment, măcar să se asigure confortul pasagerilor. Aici ne lovim însă de lipsa pieselor. Metoda devenită deja clasică este de a lua piesele de pe un vagon şi de a le pune pe altul care este în stare mai bună de funcţionare. Vorbim, astfel, de foarte multe ori despre piese second hand. Dar noua conducerea de la CFR Călători nu prea pare deranjată de această situaţie.

În magaziile din reviziile celor opt regionale ale CFR Călători nu prea se găsesc aceste piese. De la geamuri de schimb pentru vagoane, până la piese pentru siguranţa circulaţiei, toate cam lipsesc.

Sute de revizii amânate

Deşi mulţi angajaţi ai CFR Călători se plâng de condiţiile în care sunt obligaţi să lucreze şi spun că lipsa pieselor este o problemă extrem de gravă, liderul sindicaliştilor de la Revizii, Daniel Constantin, are o altă părere. „Au fost probleme mari. Desfăceam de pe un vagon şi puneam pe altul. Acum s-au rezolvat problemele, au adus piese”, ne-a declarat acesta. Afirmaţia este contrazisă chiar de un ordin semnat de ministrul Transporturilor prin care au fost amânate, pentru a doua oară în acest an, reviziile tehnice şi periodice la vagoanele de călători, fără de care acestea nu ar avea voie să circule. Mai mult, în perioada ianuarie-decembrie 2019, pentru încă circa o sută de vagoane reviziile vor expira. Totuşi, acestea vor trece printr-o revizie intermediară realizată în cadrul celor opt regionale.

Nemulţumirile  dau în clocot

Vagoanele vor fi trimise însă la nişte ateliere de revizii care nu au cam de niciunele, după cum scriam mai sus. Surse din cadrul companiei ne-au declarat că dacă în 2017 CFR Călători avea un parc de vagoane în circulaţie de 1.300, la sfârşitul lui 2018, numărul lor a ajuns la circa 850 şi va continua să scadă. „Nu s-au încheiat contracte pentru toate vagoanele de călători aflate defecte în staţii. Reviziile de Vagoane din cadrul companiei sunt obligate să facă reparaţii fără a deţine logistica necesară, în condiţiile în care uzinele reparatoare execută puţine lucrări pentru că s-a urmărit ca la încheierea contractelor preţurile să fie foarte mici, sistemul de achiziţii este extrem de greoi şi complică şi mai mult activitatea celor puşi să întreţină aceste vagoane”, ne-au declarat surse din cadrul companiei. Mulţi dintre aceştia îl indică drept responsabil pentru situaţie pe directorul Direcţiei Reparaţii Vagoane, Fabian Viorel Nicolae. „Are o atitudine dictatorială şi orice discuţie cu el se transformă într-un monolog al lui”, spun aceştia, plângându-se de faptul că nu le sunt ascultate problemele de serviciu pe care le ridică, fiind ignoraţi total. 

Dacă e rău, măcar chef să fie

Şi dacă lucrurile merg prost în companie, iar în trenurile uitate în plină iarnă pe câmp pasagerii sunt supuşi la grele încercări, măcar chef să fie la CFR. Pentru a cinsti cum se cuvine apropierea noului an, probabil cât de prost merge compania, mai-marii de prin Căile Ferate, la braţ şi cu unii sindicalişti, au pus-o şi de o petrecere la sfârşitul săptămânii trecute, la un restaurant celebru de la marginea Bucureştiului.

Angajaţii ameninţă cu proteste

Federaţia Naţională Feroviară Mişcare Comercial Vagoane, cea mai mare federaţie a sindicaliştilor ceferişti din România, susţine că toate abordările dialogului social dintre lucrătorii feroviari şi cei responsabili cu decizia privind finanţarea căii ferate se dovedesc falimentare. Potrivit unui comunicat, federaţia cere asumarea unui plan de investiţii în infrastructura feroviară care numai pentru 2019 ar avea nevoie de peste 340 milioane de euro. În plus, sindicaliştii cer investiţii de peste 78 milioane de euro/anual, în următorii cinci ani, pentru achiziţionarea de vagoane şi locomotive noi sau pentru recondiţionarea celor care mai suportă o astfel de operaţiune. În caz contrar, sindicaliştii ameninţă că ar putea urma tulburări sociale.

 

Investiţiile în parcul de vagoane lipsesc de ani de zile la CFR Călători, iar anul acesta au fost modernizate doar două vagoane

Citeşte mai multe despre:   pasageri cfr,   iarna

 

Ştiri din .ro















PUBLICITATE
 





Mai multe titluri din categorie

Se iau bani de la meseriile esențiale: medici, profesori și polițiști

Se iau bani de la meseriile esențiale: medici, profesori și polițiști
În numele egalității din Legea Salarizării, Guvernul pregătește scăderi importante de venituri. Cei mai afectați bugetari vor fi medicii și personalul medical, profesorii și polițiștii. Sindicatele din cele...

Liber la dat cu draga la vongole

Liber la dat cu draga la vongole
Au mare căutare în restaurantele din străinătate. Servite cu sos de vin, cu usturoi și pătrunjel, ele sunt printre cele mai  căutate delicatese, deși prețurile nu sunt mici deloc. Vorbim despre scoicile...

La Transgaz vin specialiștii lui Cîțu. Unul e liberal, celălalt, o cunoștință

La Transgaz vin specialiștii lui Cîțu. Unul e liberal, celălalt, o cunoștință
Galerie Foto Mircea Abrudean, secretar general adjunct al Guvernului, şi Laura Raluca Alina Dragotă au fost propuşi recent să facă parte din Consiliul de Administraţie al companiei de stat Transgaz, operatorul sistemului...

Schimbare importantă pentru Dacia în cadrul grupului Renault

Schimbare importantă pentru Dacia în cadrul grupului Renault
Pentru prima dată de când Gru­pul Renault a preluat marca Dacia, sub conducerea lui Luca de Meo, brandul va avea propriul consiliu de administraţie, alături de Lada, în condiţiile în care sinergiile dintre cele...

Industria de apărare, la limita supraviețuirii

Industria de apărare, la limita supraviețuirii
Galerie Foto Industria de apărare românească se îndreaptă cu pași mari spre colaps, iar sindicaliștii spun că au fost aduși la disperare de indiferența cu care ministrul Economiei Claudiu Năsui tratează problemele...

Cimitirul oilor de la Smârdan - Gelu Cazacioc, trimis în judecată pentru furt de curent

Cimitirul oilor de la Smârdan - Gelu Cazacioc, trimis în judecată pentru furt de curent
Galerie Foto În scandalul sutelor de cadavre de oi îngropate la marginea localității Smârdan în loc să fie incinerate după ce au fost scoase de pe nava eșuată în portul Midia în 2019, apar primele trimiteri în...

Costurile construcțiilor dinamitează piața imobiliară

Costurile construcțiilor dinamitează piața imobiliară
Prețurile materialelor de construcții s-au dublat în ultimele luni, ca efect al pandemiei. Contractele  semnate deja ar trebui să se modifice, pentru că nicio firmă de construcții nu-și mai permite să...

HoReCa cere deconectarea de la rata incidenței COVID-19 de la 1 iunie 2021

HoReCa cere deconectarea de la rata incidenței COVID-19 de la 1 iunie 2021
Domeniul HoReCa trebuie deconectat de la rata incidenței COVID-19 de la 1 iunie 2021, mai ales că la această dată vor fi vaccinați circa 90% dintre angajați, arată Federaţia Patronatelor din Industria...

Ce trebuie să știi atunci când decizi să schimbi locul de muncă

Ce trebuie să știi atunci când decizi să schimbi locul de muncă
Dacă îți plac provocările sau pur și simplu nu te mai simți confortabil la locul actual de muncă și ai nevoie de o schimbare, atunci cel mai probabil va fi nevoie să depui o cerere de demisie la departamentul de...

Ce cred companiile despre ieșirea din criza economică generată de pandemie

Ce cred companiile despre ieșirea din criza economică generată de pandemie
Circa 46% dintre companiile din România spun că nu sunt afectate de criza economică, iar 60% consideră că în acest an se vor redresa și vor ajunge la nivelul la care se aflau înaintea pandemiei,...

Inflația a scăzut la 3,1% în luna martie 2021. Mâncarea s-a scumpit

Inflația a scăzut la 3,1% în luna martie 2021. Mâncarea s-a scumpit
Inflaţia a scăzut la 3,1% în luna martie 2021, de la 3,2% în perioada precedentă. Produsele nealimentare s-au scumpit cu 4,37%, mâncarea cu 1,59%, iar serviciile cu 2,21%, arată datele Institut...

Traficul cu sturioni sălbatici, tot mai greu de stăpânit

Traficul cu sturioni sălbatici, tot mai greu de stăpânit
Un studiu de piață  privind comerțul cu produse din sturion relevă că aproape o treime din produsele verificate au avut o proveniență ilegală. Realizată de fundația WWF, statistica prezentată oferă...

Sindomet Servcom primește o lovitură cu ranga de un milion de euro pe an

Sindomet Servcom primește o lovitură cu ranga de un milion de euro pe an
Galerie Foto Decizia ministrului Transporturilor de a demola buticurile de la metrou i-a stricat o afacere de peste un milion de euro pe an sindicalistului-șef Ion Rădoi. De la etapa pe răngi, acum s-a trecut la amenințări. În...

Crizele surpriză în pandemie: BICICLETE și HÂRTIE IGIENICĂ

Crizele surpriză în pandemie: BICICLETE și HÂRTIE IGIENICĂ
Galerie Foto Comenzile curg, fabricile nu pot livra produsele din cauza lipsei unor componente. Aceasta este una din „piesele” relansării economieie mondiale care trebuie să pună în mișcare roțile lanțurilor de...

Indicii BVB la niveluri record: Piaţa de capital ar putea deveni a doua sursă de venituri după salarii

Indicii BVB la niveluri record: Piaţa de capital ar putea deveni a doua sursă de venituri după salarii
Indicii BET şi BET-TR au urcat, în primele 3 luni ale acestui an, cu peste 14%, de la începutul anului.  În ultimele 12 luni creşterile au fost de 46,7% pentru BET şi de 54,4% pentru BET-TR, arată...
Serviciul de email marketing furnizat de