x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Bani şi Afaceri Economie Drept la replică de la IRS

Drept la replică de la IRS

22 Mai 2008   •   00:00

"În ediţia de miercuri, 21.05.2008, a Jurnalului Naţional a apărut un amplu articol despre privatizarea CFR Marfă, intitulat “CFR Marfă acasă la ţigani”. Din păcate, în text s-au strecurat mai multe nea­de­vă­ruri referitoare la firma Servtrans Invest..."

În ediţia de miercuri, 21.05.2008, a Jurnalului Naţional a apărut un amplu articol despre privatizarea CFR Marfă, intitulat “CFR Marfă acasă la ţigani”. Din păcate, în text s-au strecurat mai multe nea­de­vă­ruri referitoare la firma Servtrans Invest, firmă ce face parte din grupul International Railway Systems. De aceea, în virtutea dreptului la replică, vă rugăm să publicaţi în prestigiosul dumneavoastră cotidian următoarele precizări:


Afirmaţiile precum că Servtrans Invest a preluat în mod sistematic mijloace fixe şi personal de la CFR Marfă sînt total neadevărate. Servtrans Invest nu a cumpărat nici o locomotivă, nici un vagon şi nici un alt mijloc fix din patrimoniul CFR Marfă de la înfiinţarea sa, în 2001, şi pînă în prezent. Mai mult, Servtrans nu a închiriat în această perioadă vagoane, locomotive sau alte facilităţi necesare activităţii sale de la CFR Marfă. Ba chiar dimpotrivă, Servtrans Invest a fost dezavantajată permanent de politica de monopol a CFR Marfă pe piaţa de transport din România prin li­mitarea accesului la facilităţile normale ale infrastructurii feroviare, aflate temporar în gestionarea CFR Marfă, în totală contradicţie cu le­gislaţia română şi cu cea europeană. Cît priveşte perspectiva asocierii Servtrans Invest cu CFR Marfă pentru reabilitarea parcului de vagoane defecte, trebuie spuse următoarele:

La această dată, proiectul se află încă în stadiu de analiză la Mi­nisterul Transporturilor;

– Iniţiativa Servtrans a fost demarată numai după ce joint-venture-ul dintre CFR Marfă şi Grupul Feroviar Român a fost definitivat şi include un număr mult mai mic de vagoane şi nici o locomotivă;

– Aportul CFR Marfă va fi stabilit după evaluarea vagoanelor de către un evaluator neutru;

CFR Marfă a propus această soluţie de joint-venture şi altor ope­ratori feroviari din România;

– În acest moment, Servtrans Invest, respectiv grupul Internatio­nal Railway Systems au în pregătire asocieri similare şi cu operatori fe­roviari naţionali din alte ţări.


International Railway Systems

×
Subiecte în articol: economic marfă servtrans servtrans invest