x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Drumuri private

0
Autor: Elena Stan 31 Oct 2007 - 00:00
Drumuri private Jurnalul foto/


Concesionarea este varianta miraculoasă găsită de autorităţi pentru a rezolva problemele drumurilor. Deoarece statul nu are capacitatea financiară de a construi şi intreţine singur reţeaua de drumuri şi autostrăzi, CNADNR va concesiona firmelor private aceste lucrări.

Concesionarea este varianta miraculoasă găsită de autorităţi pentru a rezolva problemele drumurilor. Deoarece statul nu are capacitatea financiară de a construi şi intreţine singur reţeaua de drumuri şi autostrăzi, CNADNR va concesiona firmelor private aceste lucrări.

Lucrările la tronsonul Comarnic - Braşov şi Centura Mare a Capitalei, primele sectoare de autostradă construite in regim de concesiune, vor demara in a doua jumătate a anului viitor, a declarat Mihai Grecu, directorul general al Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din Romănia (CNADNR). "Noi am realizat un studiu de fundamentare a concesiunii in cadrul Companiei, fiind aleasă varianta dialogului competitiv, adică, iniţial, vor fi selectaţi trei ofertanţi, urmănd ca apoi să alegem compania sau consorţiul corespunzător. Avănd in vedere că in Romănia nu au mai fost concesionate autostrăzi, a fost varianta cea mai bună", a explicat Mihai Grecu. O dată cu demararea lucrărilor la aceste tronsoane pe Valea Prahovei se va circula de 10 ori mai greu decăt se circulă in prezent. Pentru utilizarea celor două tronsoane şoferii vor fi obligaţi să achite o taxă. In acest fel, firmele care vor concesiona autostrăzile pe o perioadă de 20-25 de ani işi vor recupera banii din taxele colectate. Grecu a precizat că anul viitor vor fi daţi in folosinţă primii 42 de kilometri din Autostrada Transilvania.

CONCESIONĂRI. Reprezentantul CNADNR a declarat că se vor realiza prin concesiune Autostrada Ploieşti - Braşov, Autostrada Ploieşti - Albiţa de pe Coridorul IX de Transport Pan-European, Centura Mare a Bucureştiului, extinderea Centurii existente a Capitalei, Centura Arad, Tronsonul Bucureşti - Piteşti de pe Coridorul IV de Transport Pan-European şi Autostrada Est - Vest, respectiv tronsonul Tărgu-Mureş - Roman - Iaşi. De asemenea, vor fi concesionate drumurile expres Arad - Oradea, Craiova - Piteşti, Sebeş - Turda, Sibiu - Făgăraş şi Petea - Baia Mare. In total, circa 1.390 de kilometri de drumuri naţionale şi expres vor fi incluse in aceste proiecte de concesiune, urmănd ca lucrările de construcţie să se finalizeze in 2013 la toate proiectele, potrivit Ministerului Transporturilor.

INTREŢINERE. Din vara anului viitor contractele pentru intreţinerea Autostrăzilor A1 (Bucureşti - Piteşti) şi A2 (Bucureşti - Constanţa) vor fi incheiate pe o perioadă de patru ani, spre deosebire de un an căt este in prezent. "Serviciile de intreţinere de pe cele două autostrăzi vor fi concesionate in martie 2008 pe o perioadă de patru ani, ceea ce se va intămpla şi pe drumurile naţionale. Practic, companiile care vor căştiga aceste contracte vor trebui să fie mult mai atente decăt in prezent in ceea ce priveşte intreţinerea acestor drumuri. Ele vor fi motivate să investească in echipamente şi tehnologii noi, şi pănă la urmă vor ieşi mai ieftin", a spus Mihai Grecu. Compania care primeşte in concesiune aceste servicii este obligată să asigure calitatea drumurilor la anumiţi parametri stabiliţi impreună cu reprezentanţii CNANDR, serviciile fiind plătite din fondurile companiei de drumuri. Potrivit evaluărilor CNADNR, circa 30% din drumurile naţionale sunt in stare proastă din cauza intărzierilor legate de intreţinere, iar 60 la sută din reţea are nevoie de reparaţii sau modernizări urgente. "Am aşteptat ca un drum să se deterioreze foarte rău pentru a-l repara. Este ca şi mersul la dentist, cănd stai cu durerea pănă in ultimul moment", a explicat Grecu.

Probleme majore

"CNADNR se confruntă cu trei probleme majore. Acestea sunt: lipsa resursei umane, lipsa colaborării cu instituţiile statului şi lipsa unei pieţe mature", a spus Mihai Grecu. El a observat că "cu căt sunt implicate mai multe instituţii ale statului intr-un proiect, cu atăt merge mai greu". "Autorităţile centrale şi cele locale nu respectă legea. Pentru a putea construi intr-un ritm mai rapid autostrăzi ar trebui să reducem numărul avizelor şi acordurilor şi să externalizăm serviciile", a explicat Grecu. De asemenea, a precizat că ar trebui modificată legislaţia in domeniul achiziţiilor publice deoarece, in prezent, este deficitară.

CNADNR plăteşte 44 de milioane lei

Compania Naţională de Drumuri va fi obligată să plătească, in termen de şase luni, suma de 44 de milioane de lei solicitată drept daune după rezilierea contractului cu consorţiul care urma să construiască tronsonul de autostradă Bucureşti - Fundulea. "Datoria va fi plătită de la bugetul de stat prin bugetul CNADNR. Cu aceşti bani se pot face cam 5-10 kilometri de autostradă", a declarat Mihai Grecu (foto). Contractul a fost reziliat in 1991 de fostul ministru al Transporturilor Traian Băsescu. Consorţiul ce urmează să primească cei 44 de milioane de lei este alcătuit din firmele Italstrade (Italia) şi Centrala de Construcţii Căi Ferate (CCCF).

Rovinieta video

Din 2008, CNADNR va introduce un sistem bazat pe camere video pentru a verifica dacă autovehiculele au lipit pe parbriz abţibildul care indică plata rovinietei. "Trebuie să creştem controlul asupra şoferilor, pentru a nu mai exista evaziune. Vom introduce un sistem electronic de control, similar celui din Ungaria. Vom monta camere de luat vederi, care vor putea să arate dacă autovehiculul are sau nu rovinieta pe parbriz", a declarat Mihai Grecu. Acesta a spus că realizarea rovinietei de o zi nu este rentabilă. CNADNR ia in considerare posibilitatea de a introduce rovinieta de trei sau patru zile. Grecu a spus că este posibilă scumpirea eşalonată a rovinietei, astfel incăt preţul acesteia să nu crească cu peste 60% de la 1 ianuarie 2008. Astfel, rovinieta pentru circulaţia pe drumurile publice va fi de 40 de euro pentru autoturismele Non-Euro, 35 de euro pentru cele Euro I şi 25 de euro pentru maşinile Euro II.

elena.stan@jurnalul.ro

Citeşte mai multe despre:   economic,   drumuri,   CNADNR,   grecu

 

Ştiri din .ro















PUBLICITATE
 





Mai multe titluri din categorie

FMI: UE probabil va înregistra o creştere economică de 4,7% în 2021

FMI: UE probabil va înregistra o creştere economică de 4,7% în 2021
Uniunea Europeană ar urma să aibă o creştere economică de 4,7% în anul 2021 şi de 4,4% în 2022, iar în zona euro creşterea ar urma să fie de 4,6% anul acesta şi de 4,3% anul viitor, conform estimărilor...

(P) Cumpară case de marcat noi de la AttoSoft

(P) Cumpară case de marcat noi de la AttoSoft
Operatorii economici care vând bunuri sau prestează anumite servicii sunt obligați să dețină o casă de marcat și să emită bonuri fiscale. Firma AttoSOFT, cu o experiență de 17 ani în implementarea...

Coletele extracomunitare cu valoare sub 150 de euro rămân la vamă

Coletele extracomunitare cu valoare sub 150 de euro rămân la vamă
Coletele extracomunitare cu valoare sub 150 de euro, sosite cu TVA plătit la sursă, vor fi îndrumate către oficiile cu asistență vamală, anunță Compania Națională Poșta Română. Toate trimiterile cu...

FMI: Creşterea economică mondială va fi diferenţiată în 2021 şi există riscuri generate de inflaţie

FMI: Creşterea economică mondială va fi diferenţiată în 2021 şi există riscuri generate de inflaţie
Fondul Monetar Internaţional (FMI) a menţinut, marţi, estimarea privind o creştere economică de 6% la nivel mondial în anul 2021, dar a redus aşteptările în statele emergente şi a atras atenţia asupra...

Câtă cafea consumă românii anual?

Câtă cafea consumă românii anual?
Băutura obţinută din boabele fin măcinate de cafea este una cu tradiţie în întreaga lume. Licoarea bogată în antioxidanţi este consumată pentru efectele benefice asupra organismului, dar şi pentru gustul...

Rulotele fast-food, un nou tip de afacere profitabilă în industria alimentară

Rulotele fast-food, un nou tip de afacere profitabilă în industria alimentară
Dacă vrei să pornești o afacere în domeniul alimentației publice, însă dispui de un capital modest, o rulotă fast-food este o idee excelentă pentru orice început. Costurile de pornire ale unei astfel de...

3 aspecte de care să ții cont înainte să cumperi laptopuri second hand

3 aspecte de care să ții cont înainte să cumperi laptopuri second hand
Pentru majoritatea oamenilor, laptopul este un instrument indispensabil în viața de zi cu zi. Fie că vorbim despre muncă, despre jocuri online sau socializare cu prietenii, există o mulțime de motivații care stau...

Florin Cîțu spune că investițiile publice au crescut cu 32,4% în primele șase luni din 2021

Florin Cîțu spune că investițiile publice au crescut cu 32,4% în primele șase luni din 2021
Premierul Florin Cîţu spune că investiţiile publice au crescut cu 32,4%, respectiv 21,35 miliarde de lei, în primul semestru al acestui an, raportat la aceeaşi perioadă din 2020. "Investiţiile publice au ...

Circa 93% dintre români consideră că inovația le ușurează viața

Circa 93% dintre români consideră că inovația le ușurează viața
Circa 93% dintre români cred că inovaţia le uşurează viaţa, iar 82% susţin că aceasta îi ajută să economisească, arată un studiu realizat de Reveal Marketing Research. Totodată, 88%...

Deficitul bugetar a ajuns la aproape 3% din PIB în primul semestru din 2021

Deficitul bugetar a ajuns la aproape 3% din PIB în primul semestru din 2021
Deficitul bugetar a crescut la 2,96% din PIB în primul semestru al anului, arată datele Ministeruluii Finanţelor. "Execuţia bugetului general consolidat în primele şase luni ale anului 2021 s-a încheiat...

Românii, sub media UE la consumul de băuturi răcoritoare cu zahăr

Românii, sub media UE la consumul de băuturi răcoritoare cu zahăr
Circa 3% dintre românii de peste 15 ani consumau zilnic băuturi răcoritoare care conțin zahăr îmn 2019, sub media UE care este de 9%, arată Eurostat. Alte state unde consumul de băuturi cu rahăr este...

Obligațiunile ZebraPay intră la tranzacționare marți

Obligațiunile ZebraPay intră la tranzacționare marți
Bursa de Valori București informează că marți obligațiunile ZebraPay, liderul local al pieței de terminale de plată de tip self-service care operează rețeaua de stații SelfPay, intră la tranzacționare pe...

„Afacerea Statina”: cum am devenit dependenți de medicamente

„Afacerea Statina”: cum am devenit dependenți de medicamente
Galerie Foto Temelia industriei farmaceutice este alcătuită din așa-numiții „3 Mari D“: depresie, diabet și demență. Dar medicamentul cel mai prescris din lume este statina, utilizat pentru scăderea colesterolului....

Consiliul Concurenței analizează preluarea Duraziv de către Saint Gobain Construction

Consiliul Concurenței analizează preluarea Duraziv de către Saint Gobain Construction
Consiliul Concurenţei analizează tranzacţia prin care Saint Gobain Construction Products România intenționează să preia societățile Duraziv și Duraziv Color. Potrivit unui comunicat al Consiliului...

Un nou pod peste Prut va fi construit la Ungheni. Alte patru poduri sunt în reabilitare

Un nou pod peste Prut va fi construit la Ungheni. Alte patru poduri sunt în reabilitare
Ministrul Transporturilor Cătălin Drulă a anunțat că cinci proiecte de reabilitare și de construire a unui nou pod peste râul Prut sunt în derulare, cu fonduri europene nerambursabile. Ministrul...
Serviciul de email marketing furnizat de