Regii asfaltului care repară an de an aceleaşi sectoare de drum au motive să se teamă, deoarece competiţia în domeniu se înteţeşte. Ieri la Timişoara, grupurile Bekaert şi Janssen de Jong din Belgia, respectiv Olanda au prezentat o nouă tehnologie de reparaţie a şoselelor, astfel încît drumurile reabilitate cu aceasta să nu mai aibă nevoie de noi intervenţii timp de peste zece ani.
Regii asfaltului care repară an de an aceleaşi sectoare de drum au motive să se teamă, deoarece competiţia în domeniu se înteţeşte. Ieri la Timişoara, grupurile Bekaert şi Janssen de Jong din Belgia, respectiv Olanda au prezentat o nouă tehnologie de reparaţie a şoselelor, astfel încît drumurile reabilitate cu aceasta să nu mai aibă nevoie de noi intervenţii timp de peste zece ani.
Compania Bekaert este cea care produce Mash Track, o plasă de oţel peste care se toarnă asfaltul, în vreme de Janssen de Jong este cea care execută lucrările. Peter Straubinger, directorul de vînzări şi suport tehnic pentru Europa Centrală din cadrul Bekaert, a declarat că prin aplicarea noii tehnologii creşte viteza de execuţie a reparaţiilor cu 50%, se economiseşte 30%-50% din cantitatea de asfalt necesară dacă lucrările ar fi fost executate în stil clasic, creşte durata de viaţă a drumurilor, dar şi suprafaţa acestora. Mai exact, prin noua tehnologie iniţial se frezează 2 centimetri din drumul ce trebuie reparat, astfel încît să se obţină o suprafaţă plată. Peste aceasta se derulează o plasă de oţel care se fixează cu un strat de microasfalt. Ulterior se aplică ultimul strat de asfalt. "Într-o singură zi se pot executa 10.000-15.000 de metri pătraţi de carosabil", a precizat Bert Leenen, manager proiect din cadrul Janssen de Jong.
Cu ajutorul acestei tehnologii au fost executate lucrările de la aeroportul din Erfurt, din Germania. "Am făcut 45% economie de asfalt şi am fost cu 40% mai rapizi ca timp la execuţie. Între timp au trecut 11 ani de la aplicarea tehnologiei şi nu au apărut fisuri", a spus Straubinger. De asemenea, tehnologia include o componentă software cu ajutorul căreia se calculează exact cum se repară fiecare tronson în funcţie de sol, natura bazei, distanţă, curbe etc., asfel încît numărul de starturi de asfalt şi grosimea acestora se calculează exact. Noua tehnologie va fi aplicată în România de Societatea de Întreţinere şi Reparaţii Drumuri (SIRD) Timişoara, care va repara în acest an un sector experimental de un km lungime de drum. SIRD este deţinută de omul de afaceri Ovidiu Tender. Janssen de Jong a avut anul trecut vînzări totale de 550 milioane de euro în vreme ce Bekaert a avut vînzări de 3,7 miliarde de euro în 120 de state.
Citește pe Antena3.ro