Piata de economisire-creditare in sistem colectiv a inceput sa prinda teren si in Romania. Cei mai multi deponenti sunt salariati cu varste peste 26 de ani care au servicii stabile si care doresc sa-si modernizeze locuintele.
Pasiunea romanilor pentru modernizarea sau schimbarea locuintei a dus la dezvoltarea unor produse bancare de nisa cum sunt economisirea si creditarea in sistem colectiv pentru domeniul locativ. Raiffeisen Banca pentru Locuinte (RBL) are acum 80.000 de clienti ale caror economii au ajuns la 28 milioane de euro, fata de 22 milioane de euro cat au prognozat oficialii bancii in momentul lansarii acestui produs. O tendinta ascendenta a fost consemnata si la depozitele atrase de la clienti, al caror volum a crescut anul trecut de trei ori comparativ cu anul 2004, cand RBL a functionat doar sase luni. CLIENTI. Peste 70% dintre oamenii care fac economii in vederea obtinerii unui credit pentru achizitionarea sau modernizarea unei locuinte sunt salariati cu varste cuprinse intre 26 si 60 de ani. Exista insa si minori, dar si pensionari. Cele doua categorii de persoane reprezinta circa 11% din totalul celor care au incheiate contracte la RBL. Restul este reprezentat de studenti sau tineri care au varste sub 25 de ani. Suma medie contractata se ridica la 5.400 de euro (echivalent in lei), fata de valoarea prognozata de 4.700 de euro. "Toate aceste tendinte ne-au confirmat faptul ca populatia incepe sa creada in economisire, ca incepe sa aiba cultura economisirii. Mai mult, avem deja primii clienti care au optat pentru produsul nostru doar pentru partea de economisire. Acestia nu au dorit sa mai contracteze si creditul aferent perioadei de economisire. Au fost unificate mai multe contracte, s-a beneficiat de prima de la stat si sumele economisite sunt folosite pentru cumpararea unui apartament", a opinat Ionut Costea, presedintele RBL.Citește pe Antena3.ro
INVESTITII IN 2006
|
RBL va investi peste sase milioane de euro in distributia, promovarea produsului de economisire-creditare si in tehnologia informatiei. "Vom pune accent pe dezvoltarea retelei de distributie si vom infiinta un call-center, care va fi operational in cateva saptamani", a afirmat directorul RBL. El a mai spus ca principalele provocari pentru acest an sunt inceperea activitatii de creditare, inaugurarea primelor reprezentante in cateva mari orase si instalarea unui call-center pentru a facilita accesul la informatii.
|