"Pe fondul incertitudinii economice şi al crizei pandemice, consumatorii au început să acorde atenţie sporită asupra modului în care îşi gestionează bugetul şi să fie mai conservatori cu cheltuielile. Acest lucru este vizibil şi în piaţa din România şi se reflectă în modul în care clienţii au evaluat brand-urile incluse în studiu. Anul acesta liderii sunt companii recunoscute pentru raportul calitate-preţ al produselor şi serviciilor oferite. Acestea reuşesc, în plus, să construiască experienţe convingătoare atât în mediul digital, cât şi offline", arată analiza.
Astfel, raportul calitate - preţ este factorul important care influențează consumatorii. elementul esenţial care poate influenţa experienţa clienţilor.
Calitatea produselor şi a serviciilor reprezintă în continuarea un criteriu esențial pentru consumatori.
"Studiul evidenţiază o amplificare a aşteptărilor clienţilor din România pentru servicii la standarde foarte înalte şi pentru cel mai bun raport calitate-preţ. Consumatorul român de astăzi se aşteaptă să aibă parte de beneficiile complete şi confortul unei experienţe online prietenoase, acolo unde se aplică, sau un nivel excepţional pentru serviciile oferite în locaţii fizice. Studiul mai arată şi că şansele cele mai mari de succes aparţin acelor companii care reuşesc să se adapteze rapid la noile nevoi şi la noile comportamente de achiziţie, care tratează clientul ca individ şi care îşi pregătesc angajaţii să dezvolte conexiuni personalizate cu clienţii", spune Victor Iancu, Associate Partner Management Consulting, Customer Advisory Lead, KPMG în România.
În top 10 companii apreciate de consumatori se află Ikea, Netfix, FarmaciaTei.ro, 5 to go, Bolt, Bringo, Allianz, Notino, Groupama şi Zara Home.
Sectorul de "Restaurante, Fast Food & Food Delivery" are cea mai bună performanţă în 2021, fiind clasat pe primul loc cu 4% mai mare raportat la media pieţei.
Raportul a fost realiizat pe circa 2.500 de clienți care au evaluat 138 de companii.