Jurnalul.ro Bani şi Afaceri Economie Energia viitorului: vom creşte bacterii pentru transformarea cărbunelui în metan

06 Apr 2011   •   17:11

In viitor vom creşte microbi care să transforme cărbunele în gaz metan, care emite la ardere de două ori mai puţin dioxid de carbon.

Procedeul este testat de două companii din SUA, Luca Technologies şI Ciris Energy. Firmele încearcă să stimuleze peste 100 de specii diferite de bacterii să accelereze transformarea cărbunelui în gaz, într-o reacţie chimică în lanţ, scrie revista americană Business Week. Fiecare specie de microbi îşi are rolul său iar la final dintr-o moleculă organică destul de complexă, cărbunele, rămâne una simplă, metanul.

Companiile au împraştiat în mai multe sonde care extrag “gaz de mină” substanţe precum calciu, magneziu, fosfat şi glicerol. Acestea încurajează microorganismele să se reproducă, să se hrănească şi să transforme cărbunele în gaz.
Pe româneşte, bacteriile “sunt crescute” pentru a face treaba.

La arderea unei tone de cărbune se emite de două ori mai mult CO2 decât în cazul obţinerii unei cantităţi de energie similare din gaze naturale. Ceea ce înseamnă cheltuieli de două ori mai mici cu certificatele de CO2 şI reducerea emisiilor pentru lupta împotriva încălzirii globale.