x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Bani şi Afaceri Economie EUROCHAMBRES/ Afaceriştii români, încrezători în viitor

EUROCHAMBRES/ Afaceriştii români, încrezători în viitor

de Florina Zainescu    |    11 Dec 2008   •   00:00

Antreprenorii români sunt printre cei mai optimişti din Europa cu privire la evoluţia afacerilor în 2009, potrivit unui studiu realizat de Asociaţia Camerelor de Comerţ şi Industrie Eurochambres, care pune entuziasmul oamenilor de afaceri locali pe seama procesului de recuperare a decalajului faţă de celelalte state membre ale UE.



Astfel, România se poziţionează pe prima poziţie în ceea ce priveşte previziunile oamenilor de afaceri privind evoluţia companiilor în 2009. Şi în ceea ce priveşte evoluţia cifrei de afaceri din 2009, românii au fost cei mai optimişti dintre cei 70.000 antreprenori din ţările europene intervievate pentru realizarea sondajului. Astfel, peste 60% dintre antreprenorii români estimează pentru 2009 afaceri superioare celor din 2008 şi 2007. Afaceriştii români sunt optimişti şi în ceea ce priveşte vânzările - previzionând doar scăderi limitate ale acestora - şi evoluţia comenzilor la export.

Studiul mai arată că perspectivele investiţionale pentru 2009 sunt încă pozitive în Europa însă la un nivel mult scăzut. Şi din acest punct de vedere, România ocupă prima poziţie, 60% dintre antreprenorii intervievaţi având în vedere investiţii în 2009.

Generalizând însă, încrederea în afaceri se situează la un minim istoric în Europa, potrivit studiului. "Toţi indicatorii pentru 2009 înregistrează un declin considerabil, aşteptările antreprenorilor nu au fost atinse anul acesta, drept urmare scenariul previzionat pentru anul următor este unul mult mai prudent. În special, indicatorul de «capital de încredere» este negativ pentru prima dată în istoria Studiului Economic, iar cifra de afaceri generală înregistrează cea mai spectaculoasă prăbuşire, cu o scădere mai pronunţată în prognozele asupra vânzărilor de produse autohtone, decât în vânzările de export”, precizează autorii studiului. Totuşi aceştia spun că e vorba de stagnare, nu de resemnare.

×
Subiecte în articol: economic