Braiconf Braila livreaza, anual, 4,5 milioane de camasi spre Italia, Germania, Franta, Belgia, Olanda, Grecia, Danemarca, Suedia, iar acum se pregateste sa atace piata din Rusia. O vreme de la Braila s-au imbracat chiar si pilotii de la Formula 1.
Braiconf SA Braila este una dintre cele mai mari fabrici de confectii, indeosebi de camasi barbatesti, din Romania. Anul 1950 a marcat, la Braila, inceputurile activitatii Fabricii de Confectii, cu 287 de muncitori si tot atatea masini de cusut pentru confectionarea camasilor din panza si a indispensabililor. In 1961, fabrica "de femei", cum i se mai spune, realizeaza primele produse pentru export, iar in 1968, OSIM inregistreaza marca Braiconf. 1973 este anul in care fabrica se transforma in intreprindere cu personalitate juridica, iar pana in 1977, intreprinderea ajunge la 3.600 de angajati, absorbind mare parte din forta feminina de munca din municipiu. Momentul 1990 transforma fabrica in societate comerciala pe actiuni, ajungang la un numar-record de 5.800 de angajati. PRIVATIZAREA. Pana in 1996, Braiconf cunoaste noi segmente de piata si intra intr-un intens proces de retehnologizare. Tot in 1996, Braiconf se privatizeaza, cu un capital social de 7,46 miliarde de lei vechi, actiunea fiind evaluata la 1.000 de lei. In 2000, cu prilejul aniversarii a 50 de ani de existenta, Braiconf anunta ca a reinvestit jumatate din profit in tehnologie de varf. Rezultatul s-a vazut chiar in 2001, cand 95% din productia fabricii a mers la export. Obiectul principal de activitate a fost, dintotdeauna, "fabricarea de articole de lenjerie de corp", insa firma are si 59 de activitati secundare. In prezent, Braiconf are o cifra de afaceri, la finele semestrului I din 2006, de 122 miliarde de lei vechi si un profit net al exercitiului financiar de 4,3 miliarde de lei vechi. Acum, la Braiconf lucreaza aproximativ 4.000 de braileni, indeosebi femei. Fabrica zumzaie permanent: "Lucrez de o viata aici. De peste 20 de ani. Parte din viata mea este aici. Aici am crescut si m-am maturizat", ne-a spus, in soapta, o muncitoare, fara a-si ridica privirea de la masina de cusut.RECORD. Lucratoarele din Braila cos anual circa 4,5 milioane de confectii, din care majoritatea merg la export |
Citește pe Antena3.ro
|
FORMULA 1
"Am lucrat, timp de trei ani, si pentru Ferrari, pentru Formula 1, insa firma Filla si-a schimbat optica, dar nu-i exclus sa mai prindem si alte sezoane pentru Formula 1, fiindca am lansat noi linii" Anica Nisioi manager general al SC Braiconf SA Braila |
PIATA EXTERNA
|
Piata externa este cea care absoarbe cel mai mult produsele Braiconf, respectiv piata Uniunii Europene, dar, in 2005, 45% din volumul exporturilor a fost cerut de piata engleza. Partenerii Braiconf sunt actori de prima mana ai pietei internationale de confectii, ce actioneaza in segmente de piata diferite ca identitate culturala, nivel de pret, canale de distributie: "Dintre clientii nostri importanti mentionam TM Lewin, Retro, John Adam, Benetton, Manifature del Nord din Grupul MAX MARA, ECCE, Oliver Grant, Agatex si mai nou Marzotto, Faconable, PDM. Nivelul de calitate pe care-l produce Braiconf il consacra ca producator al marcilor Kenzo, Givenchy, Scherrer, Versace Sport, Sisley, Marlboro Clasic, Dolce Gabana, Cerutti, Gianfranco Fere, Valentino", spune Anica Nisioi. "Lantul de magazine incepe sa devina vizibil, insa, din acest an, si in Romania. Avem magazine deschise in Iasi, Bucuresti, Bacau, Galati, Braila, Constanta, Cluj, Brasov, Ploiesti, Oradea, Timisoara, Buzau, Pitesti", ne-a mai declarat Anica Nisioi.
|