x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Bani şi Afaceri Economie Exporturi - Camasi pentru Rusia marca Braiconf

Exporturi - Camasi pentru Rusia marca Braiconf

de Nicoleta Butnaru    |    11 Aug 2006   •   00:00
Exporturi - Camasi pentru Rusia marca Braiconf

Braiconf Braila livreaza, anual, 4,5 milioane de camasi spre Italia, Germania, Franta, Belgia, Olanda, Grecia, Danemarca, Suedia, iar acum se pregateste sa atace piata din Rusia. O vreme de la Braila s-au imbracat chiar si pilotii de la Formula 1.

Braiconf SA Braila este una dintre cele mai mari fabrici de confectii, indeosebi de camasi barbatesti, din Romania. Anul 1950 a marcat, la Braila, inceputurile activitatii Fabricii de Confectii, cu 287 de muncitori si tot atatea masini de cusut pentru confectionarea camasilor din panza si a indispensabililor. In 1961, fabrica "de femei", cum i se mai spune, realizeaza primele produse pentru export, iar in 1968, OSIM inregistreaza marca Braiconf. 1973 este anul in care fabrica se transforma in intreprindere cu personalitate juridica, iar pana in 1977, intreprinderea ajunge la 3.600 de angajati, absorbind mare parte din forta feminina de munca din municipiu. Momentul 1990 transforma fabrica in societate comerciala pe actiuni, ajungang la un numar-record de 5.800 de angajati.

PRIVATIZAREA. Pana in 1996, Braiconf cunoaste noi segmente de piata si intra intr-un intens proces de retehnologizare. Tot in 1996, Braiconf se privatizeaza, cu un capital social de 7,46 miliarde de lei vechi, actiunea fiind evaluata la 1.000 de lei. In 2000, cu prilejul aniversarii a 50 de ani de existenta, Braiconf anunta ca a reinvestit jumatate din profit in tehnologie de varf. Rezultatul s-a vazut chiar in 2001, cand 95% din productia fabricii a mers la export. Obiectul principal de activitate a fost, dintotdeauna, "fabricarea de articole de lenjerie de corp", insa firma are si 59 de activitati secundare. In prezent, Braiconf are o cifra de afaceri, la finele semestrului I din 2006, de 122 miliarde de lei vechi si un profit net al exercitiului financiar de 4,3 miliarde de lei vechi.

Acum, la Braiconf lucreaza aproximativ 4.000 de braileni, indeosebi femei. Fabrica zumzaie permanent: "Lucrez de o viata aici. De peste 20 de ani. Parte din viata mea este aici. Aici am crescut si m-am maturizat", ne-a spus, in soapta, o muncitoare, fara a-si ridica privirea de la masina de cusut.

RECORD. Lucratoarele din Braila cos anual circa 4,5 milioane de confectii, din care majoritatea merg la export

CAMASI ROMANESTI, IN ITALIA. In 2005, productia fizica realizata si livrata la export a fost de 3,6 milioane bucati confectii, din care 2,5 milioane camasi barbatesti, peste un milion de bluze pentru femei, 7.825 boxeri pentru barbati, 15.780 rochii, 24.610 saci textili, 7.810 fuste si 5.983 perechi de pantaloni pentru femei. "Anual, pe poarta fabricii ies peste 4,5 de milioane de confectii, indeosebi camasi pentru barbati. Italienii indragesc camasile noastre. Am imbracat toata Europa si nu numai. Materialele le luam din Italia, Austria, Cehia si chiar si din Turcia. Avem contracte, pentru livrarea produselor finite, cu Italia, Germania, Franta, Belgia, Olanda, Spania, Suedia, Danemarca, Grecia", ne-a povestit, zambind si aratandu-ne camasile pastelate, Anica Nisioi, manager general al SC Braiconf SA Braila.

"Urmeaza sa atacam piata Rusiei. Avem colectiile pregatite, adaptate stilului si modului de viata al moscovitilor. Intoarcem privirea si spre ei. Piata nu a fost exploatata. Din punctul nostru de vedere, noi suntem deja in Uniunea Europeana in privinta tehnologiei, a oamenilor pe care-i pregatim riguros, dar si a liniilor confectiilor noastre. La multe dintre expozitiile internationale la care am fost prezenti noi am fost perceputi ca italieni. Dar noi nu neglijam faptul ca Orientul este liber", mai spune managerul fabricii.

Firma din Braila a devenit, intr-adevar, gratie camasilor barbatesti, casual si elegante, lider de piata in Romania si o companie recunoscuta in Europa, fiind unul dintre cei mai importanti furnizori de confectii usoare de pe continent.

FORMULA 1
"Am lucrat, timp de trei ani, si pentru Ferrari, pentru Formula 1, insa firma Filla si-a schimbat optica, dar nu-i exclus sa mai prindem si alte sezoane pentru Formula 1, fiindca am lansat noi linii"
Anica Nisioi
manager general al SC Braiconf SA Braila

PIATA EXTERNA
Piata externa este cea care absoarbe cel mai mult produsele Braiconf, respectiv piata Uniunii Europene, dar, in 2005, 45% din volumul exporturilor a fost cerut de piata engleza. Partenerii Braiconf sunt actori de prima mana ai pietei internationale de confectii, ce actioneaza in segmente de piata diferite ca identitate culturala, nivel de pret, canale de distributie: "Dintre clientii nostri importanti mentionam TM Lewin, Retro, John Adam, Benetton, Manifature del Nord din Grupul MAX MARA, ECCE, Oliver Grant, Agatex si mai nou Marzotto, Faconable, PDM. Nivelul de calitate pe care-l produce Braiconf il consacra ca producator al marcilor Kenzo, Givenchy, Scherrer, Versace Sport, Sisley, Marlboro Clasic, Dolce Gabana, Cerutti, Gianfranco Fere, Valentino", spune Anica Nisioi. "Lantul de magazine incepe sa devina vizibil, insa, din acest an, si in Romania. Avem magazine deschise in Iasi, Bucuresti, Bacau, Galati, Braila, Constanta, Cluj, Brasov, Ploiesti, Oradea, Timisoara, Buzau, Pitesti", ne-a mai declarat Anica Nisioi.
×
Subiecte în articol: economic Braila piata confectii braiconf camasi